تاریخ انتشار: 1398/12/21 21:31
کد خبر: 67952

چرخه ای معیوب و مدیرانی که ویرانه تحویل می‌دهند!

بگذارید به امید زنده باشیم و امیدوار باشیم این چرخه معیوب روزی به آخر خط برسد اما وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و عملکرد مدیرانشان خلاف این را نشان می دهد.
چرخه ای معیوب و مدیرانی که ویرانه تحویل می‌دهند!

در روزهایی که حکم‌های فیفا یکی‌یکی از راه می‌رسند و پرونده شکایت خارجی‌های دو باشگاه پرهوادار ایران دوباره داغ شده، فعلاً کسی در باشگاه به‌دنبال پیگیری وضعیت لیگ و اوضاع فعلی بازیکنان نیست و همه حواس‌ها به ضرب‌الاجل‌هایی معطوف شده که به‌سرعت برق و باد از راه می‌رسند.

گفته می‌شود در حساب هر دو باشگاه هم هیچ پولی موجود نیست و برخی منابع مالی هم «پیش‌خور» شده‌اند.

پرسپولیس که مدیرعامل ندارد اما در استقلال تنها راهکاری که به ذهن فتح‌الله‌زاده رسیده، مذاکره با طلبکارانی مثل جباروف و باشگاه پاختاکور و به تأخیر انداختن مهلت پرداخت بدهی آنهاست. اینکه قرار است تا یکی دو ماه دیگر چه اتفاقی بیفتد و چه معجزه‌ای در اوضاع مالی باشگاه رخ بدهد، مشخص نیست. احتمالاً تا آن موقع یکی دو خارجی دیگر هم از فیفا حکم می‌گیرند و به فهرست طلبکاران ارزی استقلال اضافه می‌شوند. اینکه «زمان خریدن»‌های اینچنینی چقدر می‌تواند کارساز باشد، پرسشی است که در آینده نزدیک پاسخ آن روشن خواهد شد،  اما پرسش اساسی این است که مگر فتح‌الله‌زاده در دو سه ماهی که منتهی به مدیرعاملی‌اش شد، عضو هیأت‌مدیره نبوده و از این وضعیت آگاهی نداشته که امروز اعلام می‌کند هیچ پولی در حساب باشگاه نیست و چشم‌اندازی برای پرداخت بدهی‌ها وجود ندارد؟

ورود فتح‌الله‌زاده به‌عنوان نقش اول ماجرا در استقلال، به معنی خروج موسوی و به حاشیه رفتن خلیل‌زاده بود؛ دو عضو هیأت‌مدیره که به پشتوانه فعالیت‌های اقتصادی‌شان می‌شد روی حمایت‌های مالی آنها حساب کرد اما حالا فتح‌الله‌زاده که رقبایش را به بی‌تجربگی و فقدان تخصص متهم می‌کرد، حالا در موقعیت بغرنجی گرفتار شده که ظاهراً راه‌حل کوتاه‌مدتی برای آن ندارد.

درباره مشکلات مالی باشگاه و ضرب‌الاجل‌های فیفا نمی‌توان مدیر جدید استقلال را سرزنش کرد چراکه چند روزی بیشتر نیست که به این صندلی تکیه کرده. در واقع بخش عمده‌ای از معضلاتی که آبی‌ها به آن دچار شده‌اند، از عملکرد مدیران پیشین نشأت می‌گیرد که شیفته «ساده‌سازی مسائل» بودند. امیرحسین فتحی که مدت‌هاست سکوت اختیار کرده و علی خطیر که در ماجرای اخراج شفر میدان‌دار ماجرا بود و همان روزها با قاطعیت می‌گفت این مربی آلمانی به فیفا شکایت نخواهد کرد، حالا برای حکمی‌که شفر از فیفا علیه استقلال گرفته، پاسخی ندارد. خطیر با ساده کردن هر مسأله‌ای، قطع همکاری با منشا را با حاشیه‌های عجیب و غریب این بازیکن همراه می‌کرد و در همان روزها که با افتخار به شفر انگ دلالی می‌زد، معتقد بود ساشا شفر و میگوئل کولی باید به‌خاطر فسخ قرارداد با استقلال غرامت بدهند!

اما حالا مشخص شده پرونده دستیاران شفر هم در جریان است و به‌زودی عواقب آن مشخص خواهد شد. این ماجرا تنها مختص تیم مدیریتی فتحی-خطیر نیست و در ادوار گذشته هم استقلال بارها از مدیران اینچنینی که فقط باشگاه را بدهکار کرده‌اند، لطمه خورده است. بگذارید به امید زنده باشیم و امیدوار باشیم این چرخه معیوب روزی به آخر خط برسد و مدیرانی در استقلال(و صد البته پرسپولیس) حضور داشته باشند که بعد از رفتن‌شان، ویرانه‌ای تحویل هوادار ندهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/397zyo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاه وزارت ورزش به پرسپولیس نسبت به استقلال بهتر و حمایتی تر است!