تاریخ انتشار: 1395/12/27 11:28
کد خبر: 222452

آسمان نا امن پرسپولیس!

آسمان نا امن پرسپولیس!

خط دفاعی پرسپولیس در آسیا اصلا روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. سرخ‌ها که در لیگ ایران به شکلی مقتدرانه عنوان بهترین خط دفاعی را در اختیار دارند، فعلا در سه بازی آسیایی‌شان شش گل دریافت کرده‌اند که اصلا آمار خوبی نیست. نکته مهم‌تر اما این است که پرسپولیس این گل‌ها را چطور خورده؟ واقعیت آن است که مرور تصاویر این گل‌ها نشان از چند ضعف شدید در ساختار دفاعی پرسپولیس دارد که اگر اصلاح نشود، به شدت برای این تیم گران تمام خواهد شد.

 

مرور گل‌ها
گل الهلال: تعلل صادق محرمی در دفع توپ، یک کرنر به الهلال هدیه داد. آنها این کرنر را روی تیر یک ریختند که یار مهدی طارمی از پشت سر او ضربه سر را زد و دروازه را باز کرد.
گل اول الوحده: مطر در جناح راست خط دفاعی پرسپولیس صاحب توپ شد و با استفاده از خروج اشتباه علیرضا بیرانوند، دروازه را با یک ضربه نرم باز کرد. در این صحنه صادق محرمی از پرسپولیس آفساید را پر کرده بود.
گل دوم الوحده: سانتر مطر از جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس با دفع ناقص و اشتباه بزرگ جلال حسینی همراه شد تا تیم اماراتی به گل دوم برسد.
گل اول الریان: روی سانتر از جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس، تاباتا درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با استفاده از تعلل مدافعان میانی این تیم، دروازه را باز کرد.
گل دوم الریان: نفوذ بازیکن الریان از جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس و ارسال تیز او باعث شد جلال حسینی خطای پنالتی انجام بدهد و گل دوم به ثمر برسد.
گل سوم الریان: خطای ناشیانه کمال کامیابی‌نیا باعث شد الریان در جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شود. ارسال این توپ روی دروازه با اشتباه بازیکنان پرسپولیس در جاگیری همراه شد و گل سوم هم به ثمر رسید.

 

دو نکته بسیار مهم
اول: پرسپولیس به شدت روی ارسال از کناره‌ها مشکل دارد و این توپ‌ها با هر ارتفاعی که ارسال شود سرخپوشان را به دردسر می‌اندازد. تیم برانکو چهار بار به خاطر ارسال توپ‌های بلند توسط بازیکنان حریف گل خورده و یک بار به خاطر ارسال کوتاه توپ از کناره‌ها پنالتی داده است. پرسپولیس در این سه بازی فقط یک گل از راه عمق خورده که مربوط به گل اول الوحده بوده است.
دوم: تعدادی از گل‌های حریفان آسیایی پرسپولیس به این تیم، از جناح راست خط دفاعی سرخپوشان پایه‌ریزی شده است؛ یعنی جایی که صادق محرمی باید به عنوان مدافع راست پوشش لازم را می‌داد، اما این کار را نکرد. واقعیت این است که محرمی خوش‌تکنیک و آینده‌دار، یک هافبک راست تخصصی است که باید سر جای خودش به بازی گرفته شود. او پارسال 30بازی هافبک راست ملوان بوده و اصولا با سختگیری‌های مدافعان کناری بیگانه است. همین است که جوان اول این روزهای پرسپولیس به مقصد اصلی بسیاری از توپ‌های ارسالی حریفان تبدیل می‌شود و رقبا حملات‌شان را بیشتر از این ناحیه طرح‌ریزی می‌کنند. البته که این جوان مستعد و بی‌حاشیه هیچ گناهی ندارد. این مشکل را کادرفنی باید با تغییر پست محرمی حل کند. صادق باید از دروازه خودی فاصله بگیرد و به دروازه حریف نزدیک‌تر شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39ek7q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی پرسپولیس لو رفت