تاریخ انتشار: 1396/10/25 16:33
کد خبر: 164676

الکساندر نوری؛ از بوندسلیگا به تراکتور؟!

الکساندر نوری؛ از بوندسلیگا به تراکتور؟!

تا عصر دیروز مصطفی دنیزلی جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تراکتورسازی بود اما حالا شرایط کمی فرق کرده است. براساس اخبار رسیده از تبریز، الکساندر نوری هم به‌جمع گزینه‌های جانشینی یحیی اعلام شده و هیچ بعید نیست به‌زودی پای میز مذاکره بنشیند. البته مدیران تراکتورسازی این خبر را نه تایید و نه تکذیب کرده‌اند تا کماکان دنیزلی شانس بیشتری برای انتقال به تبریز داشته باشد. بد نیست بدانید نوری 38‌ساله در بوکستهوده آلمان به‌دنیا آمده اما اصالتی ایرانی دارد. پدر او در رشت متولد شده و پس از آن به آلمان مهاجرت کرده است. نوری که مادری آلمانی دارد، فوتبالش را در وردربرمن آغاز کرده است.

البته او در دوران بازیگری هیچ‌وقت برای تیم اصلی این باشگاه به‌میدان نرفته و 70‌بازی برای تیم دوم وردربرمن انجام داده است. هافبکی که در دوران بازیگری‌اش افتخار خاصی نداشته و بازی در لیگ‌های منطقه‌ای و آماتور آلمان را تجربه کرده، از سال2013 با هدایت اولدنبورگ وارد عرصه مربیگری شده است. نوری برای یک‌سال هدایت این تیم آماتور را برعهده داشته و در 41‌بازی روی نیمکت این تیم نشسته است. اولدنبورگ با نوری 49‌درصد بازی‌هایش را با برد پشت‌سر گذاشت تا این مربی سر از وردربرمن دربیاورد. او از سال2014 هدایت تیم دوم وردربرمن را برعهده گرفت و در 69‌بازی روی نیمکت این تیم نشست. تیم دوم وردربرمن با نوری تنها 38‌درصد بازی‌هایش را با برد پشت‌سر گذاشت اما بااین وجود او سال گذشته به تیم اصلی رفت و هدایت این تیم را برعهده گرفت.

نوری در فصل اول ناجی وردربرمن شد و این تیم را در بوندس‌لیگا نگه داشت اما در سال‌دوم به‌دلیل کسب نتایج ضعیف از سمتش برکنار شد. نوری روی هم رفته در 43‌بازی به‌عنوان سرمربی روی نیمکت وردربرمن نشست و 35‌درصد بازی‌هایش را با برد به‌پایان رساند. او پس از ترک وردربرمن تیم نگرفته و باید دید حاضر می‌شود از بوندس‌لیگا به ایران بیاید یا خیر. فراموش نکنیم وردربرمن پس از اخراج نوری هم خطر سقوط را احساس می‌کند و در پایان هفته‌هجدهم روی پله شانزدهم ایستاده است.

حسینی دستیار می‌ماند

مجتبی حسینی در ابتدای فصل جاری بانظر یحیی گل‌محمدی به تبریز رفت و به‌عنوان مربی روی نیمکت تراکتورسازی نشست. این اتفاق درحالی رخ داد که حسینی سال گذشته هدایت ذوب‌آهن را برعهده داشت و در ابتدای فصل هم قرار بود دستیار مجید جلالی باشد. با توجه به همین اتفاقات پیش‌بینی می‌شد با جدایی یحیی از تراکتورسازی، حسینی هم کادرفنی این تیم را ترک کند اما حالا شرایط فرق کرده است. اعضای هیات‌مدیره تراکتورسازی در آخرین جلسه خود خواستار ماندن حسینی در تبریز بوده‌اند و از او خواسته‌اند به‌عنوان دستیار مربی جدید به کارش ادامه دهد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که شاید مجتبی حسینی به آن راضی نباشد اما بر اساس اعلام هیات مدیره باشگاه فقط درصورت استعفا این مربی از جمع تراکتوری‌ها جدا خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39mzzx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماموریت مدیرعامل تراکتورسازی برای آوردن دنیزلی به ایران