تاریخ انتشار: 1395/08/12 12:42
کد خبر: 251352

منصوریان شرایط فعلی اش را مدیون پرسپولیس است / چشم نخوریم افت نکند قهرمان می شویم

پیشکسوت پرسپولیس گفت: «پرسپولیس اگر در دربی صبورانه بازی می‌کرد به راحتی می‌توانست پیروز شود چون استقلال برای نباختن آمده بود.»
منصوریان شرایط فعلی اش را مدیون پرسپولیس است / چشم نخوریم افت نکند قهرمان می شویم

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، ناصر محمدخانی اگرچه مدت‌هاست کنار فوتبال نیست اما بازی‌ها را به خوبی و با دقت زیادی پیگیری می‌کند.

محمدخانی  از شرایط این روزهای فوتبال، پرسپولیس، اوج گرفتن استقلال و ... صحبت می‌کند.

* اوضاع فوتبال را این روزها چطور می‌بینید؟

- الان که اکثر تیم‌ها درگیر جام حذفی هستند و پرسپولیس هم به اردو رفته، من فکر می‌کنم اردوی یک هفته‌ای پرسپولیس تصمیم خوبی است که برانکو گرفته. این طور تیم در هوای دوبی ریکاوری می‌شود تا آمادگی استانداردی داشته باشد. حیف است این تعطیلات به تیم‌ها ضربه بزند. به هر حال پرسپولیس باید جایی می‌رفت و بازی تدارکاتی انجام می‌داد که آمادگی لیگ را حفظ کنند. بهترین کار هم رفتن به دوبی بود.

* کلا تعطیلات لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟ خیلی از تیم‌ها معترض اند و فکر می‌کنند وقفه‌ها به تیم‌شان ضربه می‌زند...

- فکر می‌کنم امسال لیگ‌مان فرسایشی می‌شود. به هر حال این وقفه‌ها برای تیم ملی است و نباید اعتراضی شود چون آنها هم بازی حساسی دارند که در کشور بیگانه انجام می‌شود. در هر صورت وقفه‌ها برای تیم‌های بالای جدول خوب نیست و به ضررشان خواهد بود اما برای تیم‌هایی که نتیجه نگرفتند و به دنبال ریکاوری هستند خوب است.

* پس بیشتر به ضرر پرسپولیس است...

- به هر حال پرسپولیس الان شرایط خوبی دارد که وقفه‌ها باعث ضربه به تیم می‌شود. این شرایط برای پرسپولیس سخت‌ است. اگر بیشتر از این هم فشار بیاورند بدن‌ها افت می‌کند. چون همه تیم‌ها در شروع فصل فشار می‌آورند و بدن‌ها را آماده می‌کنند. وقتی به مسابقات می‌روند یک هفته، 10 روز بعد تازه بدن‌ها آزاد می‌شود و رفتن دوباره به تمرینات پرفشار سخت است و به تیم ضربه می‌زند.

* فکر می‌کنید با این شرایط و با توجه به اینکه پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد، در پایان فصل جام قهرمانی به قرمزهای پایتخت می‌رسد؟

- من فکر می‌کنم پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است که اگر چشم نخورد و افت نکند، قهرمان می‌شود.

* مهمترین رقیب پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی را کدام تیم می‌دانید؟

- الان تراکتور رقیب اصلی پرسپولیس است اما استقلال و نفت هم شرایط خوبی دارند.

* اما به نظر نمی‌رسد با شرایطی که نفت این روزها دارد بتواند به عنوان مدعی کارش را دنبال کند...

- درست است اما استقلال شرایط خوبی دارد، این تیم در شروع خوب نبود اما خودش را به بالای جدول برد و با چند امتیاز دیگر می‌تواند مدعی شود. استقلال بازیکنان خوب و ملی‌پوشان زیادی دارد و مثل پرسپولیس در همه شهرها طرفداران زیادی دارد که انگار همه جا میزبان است. این شرایط به استقلال و البته پرسپولیس در ادامه کمک زیادی خواهد کرد.

* به نظر می‌رسد استقلال شرایط فعلی‌اش را مدیون پرسپولیس است. این تیم بعد از تساوی در دربی روحیه گرفت و توانست روند خوبی را ادامه دهد.

- دقیقا. پرسپولیس اگر در آن بازی صبورانه بازی می‌کرد به راحتی می‌توانست پیروز شود چون استقلال برای نباختن آمده بود. دلیل آن هم شرایط استقلال و منصوریان بود. استقلال در قعر جدول قرار داشت و منصوریان هم جایگاه خود را در خطر می‌دید که این مساوی به آنها کمک زیادی کرد. انتظارات از منصوریان کلا بالا رفته بود که این مساله کار او را سخت کرد. منصوریان بیچاره تمام تلاش خود را می‌کرد اما بدشانسی می‌آورد.

* دلیل این ناکامی‌ها ظاهرا تغییرات زیادی است که در استقلال به وجود آمده بود؟!

- به هر حال منصوریان برای اینکه ترکیب اصلی تیمش را به دست آورد نیاز به زمان داشت. او به آن ترکیب اصلی‌اش دست پیدا کرده و الان هم در لیگ 3 پیروزی به دست آورده و هم در جام حذفی موفق بوده. این روند باعث شده استقلال الان جزو مدعیان باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39p7dw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


موسوی: استقلال به این سه برد نیاز داشت/ امیدوارم پرسپولیس دچار حاشیه شود