تاریخ انتشار: 1396/03/16 11:07
کد خبر: 205804

خواسته متفاوت برانکو و هواداران؛ هواداران العین را می‌خواهند؛ برانکو یک تیم سعودی را

ظهر امروز، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و تیم‌های حاضر در این مرحله، رقیبان خود را خواهند شناخت.
خواسته متفاوت برانکو و هواداران؛ هواداران العین را می‌خواهند؛ برانکو یک تیم سعودی را

بازی‌های رفت این مرحله در روزهای 21 و 21 آگوست (30 و 31 مرداد) و بازی‌های برگشت هم در روزهای 11 و 12 سپتامبر (20 و 21 شهریور) برگزار می‌شود. در منطقه شرق آسیا، دو تیم از چین و دو تیم از ژاپن حضور دارند. گوانگژو اورگرانده و شانگهای اس.آی.پی.جی، نمایندگان پرقدرت چین هستند. کاوازاکی فروناتاله و اواراوا رد دایموندز از ژاپن هم حریفان سرسختی برای چینی‌های نوظهور خواهند بود. برای ما ایرانی‌ها که پرسپولیس را در این مرحله در غرب آسیا داریم، قرعه‌کشی و نتایج شرق آسیا فعلا اهمیت زیادی ندارد چون تا فینال، هیچ تیمی از غرب آسیا با تیم‌های شرق این قاره روبه‌رو نمی‌شود. هرچقدر اوضاع در شرق آسیا، آرام و عادی است اما در غرب آسیا به‌خاطر مشکلات سیاسی همه‌چیز ناآرام است و احتمالا برای سال‌های بعد ناآرام‌تر هم خواهد شد. روابط ایران و عربستان، دو سالی می‌شود که قطع شده و به‌همین‌دلیل بازی‌های مستقیم بین نمایندگان دو کشور در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود. در روزهای ابتدایی هفته هم روابط بین قطر و بقیه کشورهای منطقه مثل عربستان، امارات و... به‌شدت تیره و تار شد تا حدی که پروازهای بین این کشورها هم لغو شد و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، معلوم نیست فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا چه وضعیتی داشته باشد. در غرب آسیا، پرسپولیس تهران به‌همراه الهلال و الاهلی عربستان و العین امارات حضور دارند. پرسپولیس و الهلال از گروه D و العین امارات و الاهلی عربستان از گروه C به این مرحله رسیده‌اند. یعنی پرسپولیس و الهلال، دو بار در مرحله گروهی با هم بازی کرده‌اند و العین و الاهلی هم همین‌طور. بازی رفت پرسپولیس و الهلال که در عمان و به میزبانی پرسپولیس برگزار شد با تساوی یک بر یک تمام شد و بازی برگشت باز هم در عمان و این بار به میزبانی تیم عربستانی برگزار شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید. درواقع، دو بازی رفت و برگشت این دو تیم با وجود برتری محسوس پرسپولیس، برنده‌ای نداشت اما مشابه همین اتفاق هم برای دو تیم دیگر افتاده است؛ یعنی هر دو بازی رفت و برگشت تیم‌های العین و الاهلی با تساوی دو بر دو تمام شد. چون این مرحله از مسابقات قرعه‌کشی می‌شود، احتمال اینکه شاهد بازی‌های تکراری هم باشیم زیاد است. اتفاقی که شاید چندان جذاب نباشد اما به‌هرحال قرعه است و امکان هر اتفاقی وجود دارد. چون دو تیم عربستانی در این مرحله حضور دارند حتی ممکن است شاهد یک نبرد تمام سعودی بین الهلال و الاهلی هم باشیم. 
خواسته متفاوت برانکو و هواداران
چهار تیم در قرعه‌کشی حضور دارند و بنابراین احتمال برخورد با هر کدام از حریفان، 33 درصد است اما چون دو تیم عربستانی در این مرحله داریم احتمال اینکه پرسپولیس به یک تیم عربستانی برخورد کند، 66 درصد است. ولی کدام تیم حریف مناسب‌تری برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ است؟ از نظر هواداران پرسپولیس احتمالا العین امارات حریف مناسب‌تری این تیم است زیرا العین با وجود شیطنت‌هایی که در بازی با استقلال انجام داد، مشکلی برای حضور در تهران ندارد و هواداران این تیم می‌توانند با حضور در ورزشگاه آزادی از تیمشان در برابر این تیم قدرتمند حمایت کنند. موضوع دیگری که «پرسپولیس- العین» را جذاب‌تر می‌کند اتفاقی است که در مرحله قبل رخ داد. العین که در بازی رفت با یک گل از استقلال تهران شکست خورده بود در بازی برگشت با نتیجه 6 بر یک استقلال را درهم شکست و حذف کرد. بعد از بازی هم فیلم‌های از شادی و کری‌خوانی بازیکنان العین منتشر شد که غرور ایرانی‌ها را جریحه‌دار کرد. از این جهت پرسپولیس یک انگیزه ویژه هم دارد: «انتقام». عمر عبدالرحمان، ستاره العین بعد از آن بازی گفته بود هیچ تیم ایرانی‌ای از این ورزشگاه (ورزشگاه خانگی العین) جان سالم به‌در نمی‌برد. حالا پرسپولیسی‌ها خیلی دوست دارند با این تیم بازی کنند تا قدرت واقعی نمایندگان ایران را به عمر و یارانش نشان بدهند اما اگر نظر کادر فنی را بخواهید احتمالا ترجیح می‌دهند با الاهلی یا الهلال عربستان بازی کنند زیرا لااقل درحال‌حاضر، این دو تیم قدرتمندتر از العین نیستند. پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال، تیم برتر زمین بود و الاهلی در بازی‌هایی که از این تیم مقابل ذوب‌آهن دیدیم، تیم چندان قدرتمندی نبود اما واقعیت این است که در این مرحله دیگر فرقی نمی‌کند پرسپولیس با کدام تیم روبه‌رو شود زیرا اگر می‌خواهد به فینال برسد قطعا باید با دو تیم از این سه تیم بازی کند. 
بدترین سناریو برای پرسپولیس چیست؟ 
قرعه است و احتمالات مختلفی که دارد. باید احتمال هر چیزی را داد اما بدترین اتفاقی که می‌تواند برای پرسپولیس رخ بدهد چیست؟ بدترین سناریو چیزی است که می‌تواند پرسپولیس را تا بازی فینال از تهران دور کند و این برای هواداران پرشمار این تیم، اصلا پذیرفتنی نیست اما این اتفاق چطور می‌تواند بیفتد؟ اگر پرسپولیس در این مرحله به یکی از تیم‌های عربستانی برخورد کند، قاعدتا باید دو بازی رفت و برگشت را در زمین بی‌طرف انجام بدهد. این یعنی هواداران پرسپولیس باز هم نمی‌توانند در ورزشگاه آزادی از تیمشان حمایت کنند. حالا اگر پرسپولیس از این مرحله هم عبور کند باید منتظر برنده دیدار العین امارات با دیگر نماینده عربستان باشند. اگر تیم عربستانی موفق شود العین را حذف کند پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی هم باید با یک تیم عربستانی بازی کند و بازهم اتفاقات مرحله قبل تکرار می‌شود و از میزبانی در تهران خبری نخواهد بود. پرسپولیسی‌ها در دور گروهی هم فقط از تیم‌های الریان قطر و الوحده امارات میزبانی کردند. حتی در مرحله بعد هم که میزبان لخویا بودند، AFC، هواداران این تیم را از حضور در ورزشگاه محروم کرده بود. 
چهره‌های جدید در تیم‌های قدیمی
یکی از عجایب تقویم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا این است که (در اغلب کشورهای عضو AFC) از یک فصل فوتبالی شروع می‌شود و در فصل فوتبالی بعدی تمام می‌شود. اتفاق عجیبی که در این بین می‌افتد این است که تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی می‌توانند از بازیکنان جدیدشان هم استفاده کنند. چون فصل فوتبالی در غرب آسیا در همه کشورها تمام شده و تیم‌ها در حال جذب بازیکنان جدید هستند. به‌عنوان مثال پرسپولیس با شجاع خلیل‌زاده و گادوین منشا به توافق رسیده است و می‌تواند در مرحله بعد از این دو بازیکن (و هر بازیکن جدیدی که از این به بعد جذب می‌کند) استفاده کند. این امکان برای همه تیم‌ها وجود دارد و شاید به‌همین‌دلیل خیلی نباید منتظر تیم‌هایی باشیم که پیش‌ازاین دیدیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39vzb7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شمارش معکوس برای معرفی حریف برانکو و شاگردانش

فردا روزی حساس برای پرسپولیس و هوادارانش
8 تیم برتر آسیا در انتظار شناختن رقیبان؛