تاریخ انتشار: 1395/11/27 11:31
کد خبر: 229080

انتقاد کارشناس مذهبی از حکم کمیته انضباطی برای خاطیان دربی: اشکال شرعی دارد، این پول حرام است

جریمه 41 میلیون تومانی خاطیان بازی استقلال و پرسپولیس بازتاب ویژه ای در رسانه ها و فضای مجازی داشت و خشم و اعتراض یک کارشناس امور مذهبی را برانگیخت.
انتقاد کارشناس مذهبی از حکم کمیته انضباطی برای خاطیان دربی: اشکال شرعی دارد، این پول حرام است

ساعتی پس از آن که اسماعیل حسن زاده، قاضی عالی رتبه و رییس کمیته انضباطی حکم خاطیان دربی را اعلام کرد و مشخص شد علاوه بر محرومیت 3 جلسه ای رحمتی و خرمگاه و محرومیت یک جلسه ای سیدجلال حسینی، خاطیان دربی روی هم 41 میلیون تومان جریمه شده اند (10 میلیون باشگاه استقلال، 7 میلیون باشگاه پرسپولیس، 4 میلیون خرمگاه و نفری 5 میلیون تومان هم رحمتی، سیدجلال، طارمی و مسلمان) یک کارشناس سرشناس امور مذهبی و مسائل دینی در یکی از گروه های تلگرامی اهالی ورزش، این حکم را غیرشرعی و درآمد کمیته انضباطی را حرام خواند.

 این کارشناس که شاید راضی نباشد، نظرش که در یک گروه چهارصد نفره بیان شده، در یک رسانه به صورت رسمی و به نام خودش منتشر شود و درست به همین دلیل از ذکر نامش خودداری می کنیم اما متن کامل نظر او را به دست مسوولان فدراسیون فوتبال می رسانیم، نوشت؛ قاضی حسن زاده انسان شریفی است و فارغ از رنگ ها و اشخاص رای صادر می کند اما این مبلغ جریمه مالی ایراد شرعی دارد و اگر وارد حساب کمیته انضباطی یا فدراسیون فوتبال شود، حرام است و اگر کارمندی هم در فدراسیون حقوقش را برمبنای این پول دریافت کند، این حقوق هم ایراد شرعی دارد! کمیته انضباطی این پول را برای چه می گیرد؟ هزینه دادرسی است؟ از ضرر زننده گرفته و به ضرر خورده پرداخت می شود؟ پول به حساب قوه می رود؟ این پول ایراد شرعی دارد، مگر این که تمام و کمال، یعنی تمام 41 میلیون تومان برای فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه هزینه شود تا شاهد تکرار این صحنه ها در فوتبال نباشیم. کاش کمیته انضباطی به جای درآمدزایی مالی که باعث شده مربیانی نظیر علی دایی به این کمیته لقب تجارتخانه بدهند، جرایم دیگری نظیر کار اجباری و عام المنفعه در بنیادهای خیریه و مدارس فوتبال برای محکومین در نظر می گرفت و یا این مبلغ را صرف فرهنگ سازی در فوتبال می کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e9qoy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اظهارات سیدمهدی رحمتی درمورد اتفاقات دربی: اخلاق سید جلال را میشناسم تا 2 قدمی هم بیاید نمی زند/ مسلمان گفت شما 4 گل خوردید اینطور با ما رفتار کردید؟