تاریخ انتشار: 1402/04/30 15:49
کد خبر: 2308

علت حذف فغانی از لیست داوران اعلام شد

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید داوران بالای ۴۵ سال بر اساس اساسنامه فدراسیون کنار گذاشته می‌شوند.
علت حذف فغانی از لیست داوران اعلام شد

علی خسروی در حاشیه کلاس دانش افزایی داوران در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: پنج روز کاری سخت و فشرده داشتیم که ۸۵ داور انتخاب شدند و به تهران آمدند. یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی من بود که ۱۵۰ داور باید به ۸۰-۹۰ داور کاهش پیدا می‌کردند. دو سه روز یاس فلسفی گرفته بودم که با عزیزانی که نیستند، چه کار کنیم. اما در نهایت انتخاب انجام شد، چون دستور رئیس فدراسیون و نامه هیئت رئیسه فدراسیون بود.

او در خصوص کلاس‌های دانش افزایی داوران توضیح داد: بالاخره این کار با مدرسین داخلی انجام شد و مدرسین داخلی ما نشان دادند چیزی کمتر از مدرسین خارجی ندارند. آخرین تغییرات و توصیه‌ها و پیشنهاداتی که فیفا در ارتباط با داوری می‌دهد، تصویب و کار بدنی انجام شد. همانطور که آقای افشاریان گفتند، سال گذشته از ۲۴۰ قضاوت، ۳۰ قضاوت‌ اشتباه بوده و که در این بین هم ۱۲ بازی منجر به تغییر نتیجه شد اما امیدواریم که آن ۳۰ بازی هم به حداقل برسد و ما بتوانیم سال خوبی را شروع کنیم. می‌دانیم که تیم‌ها امسال خیلی هزینه کرده‌اند و حرفه‌ای کار می‌کنند و می‌خواهیم با خیال راحت پس از خداوند، چشم‌شان به قضاوت داوران کشورمان باشد.

خسروی درباره سفر ممبینی به سوئیس برای موضوع ورود VAR به فوتبال ایران گفت: سفر خیلی خوبی بود و فدراسیون اراده خودش را نشان داده است. از زمانی که آقای تاج آمدند، در اولین صحبت و حتی برنامه‌های تبلیغاتی خودشان اعلام کردند که VAR حتما باید وارد فوتبال ایران شود. در حال حاضر فدراسیون آماده است و سایر حوزه‌ها و وزارت خارجه هم باید کمک کنند. بالاخره کشور ما تحریم است و بسیاری از شرکت‌ها، تجهیزات را به ایران نمی‌دهند. باید حرکتی کرد و یا از دانش بنیان خودمان استفاده کرد و یا خود آقای اینفانتینو دستوری بدهند. من فکر می‌کنم به زودی خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.

او درباره قانون حذف داوران ۴۵ ساله و اعتراض محمدرضا ابوالفضلی به این موضوع گفت: ما زیر نظر AFC هستیم و در آسیا تعداد داوران نسبت به اروپا و آمریکای جنوبی و شمالی و ... خیلی بیشتر است و بنابراین ما تابع AFC هستیم. AFC توصیه می‌کند که داور بالای ۴۵ سال را معرفی نکنید. ما یک‌سری داور جوان خانم و آقا داریم و برای مثال یک کمک داور خانم در یکی از استان‌ها داریم که ده سال پشت سر یک کمک داور بین‌المللی مانده است؛ ما که نمی‌توانیم به کمک داور بین‌المللی بگوییم بیرون بیاید اما ۴۵ ساله شد و بیرون آمد و حالا نفر بعدی وارد می‌شود. به نظر من طرح ۴۵ ساله‌ها در ایران به جوان‌ها کمک می‌‌کند که بیشتر امیدوار باشند و داوران بعد از ۴۵ سال با تمام تجربه‌شان به سمت نظارت و مدرسی بیایند.

وی افزود: به نظر من آن زندگی سخت حرفه‌ای و رژیم و سفر و دوری از خانواده باید یک جایی تمام شود. من به آقای ابوالفضلی هم گفتم که فکر کن می‌خواهی ۲۰ سال ناظر آسیا باشی؛ کمک داور جام جهانی و جام ملت‌های آسیا بودی و المپیک هم بودی و بنابراین بیا در این زمینه کار کن. آقای ابوالفضلی هم خیلی آرام شد و استقبال کرد. کسانی که بین‌المللی هستند، می‌توانند از این به بعد در خدمت آسیا و فیفا باشند و کسانی هم که ملی هستند، در خدمت داوران باشند و تجربه‌شان را انتقال بدهند.

عضو کمیته داوران در پایان گفت:‌ فکر می‌کنم این تصمیم درستی است که AFC می‌گیرد و اساسنامه ما هم اجازه آن را می‌دهد اما اگر مجمع اساسنامه فدراسیون فوتبال دستور بدهند که اضافه کنیم، ما یک طرح جدید می‌نویسیم. فعلا تابع اساسنامه فدراسیون فوتبال هستیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eaya2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امید بالای گلر ایران به المپیک