تاریخ انتشار: 1395/07/03 19:31
کد خبر: 259580

ربیع خواه: در دربی ریسک کردم

مدافع پرسپولیس گفت: امسال در پرسپولیس دو هدف را دنبال می کنم
ربیع خواه: در دربی ریسک کردم

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،برادران ربیع خواه در فوتبال تهران معروف هستند. فرهاد ربیع خواه اولین فوتبالیست این خانواده بود که در سطح بالای فوتبال کشور مطرح شد و با تیم پاس تهران در سومین دوره لیگ برتر جام را بالای سر برد. پس از فرهاد دو برادر دیگر هم وارد فوتبال شدند اما مثل فرهاد نامشان بر سر زبانها نیفتاد .پس از سالها یک ربیع خواه دیگر در فوتبال مطرح شده و او کسی نیست غیر از محسن ربیع خواه برادر کوچک فرهاد که این روزها در پرسپولیس به بازیکنی ثابت بدل شده است و تاکنون توانسته نظر مثبت برانکو سرمربی پرسپولیس را جلب کند.

صحبت های ربیع خواه در ادامه می آید:

بچه پیکان شهر و برادر کوچک فرهاد ربیع خواه

-محسن ربیع خواه نودهی بازیکن تیم پرسپولیس متولد تهران است و سوم دی ماه ۱۳۶۶ چشم به جهان گشود:"من بچه پیکان شهر هستم و دوران نوجوانی را در این محله سپری کرده ام و از اینجا به فوتبال حرفه ای رسیده ام."

-مدافع – هافبک پرسپولیس در خانواده ای ورزشی فوتبالیست شد:"پدرم در ابتدا فردی علاقه مند به ورزش نبود و همیشه به فرهاد برادر بزرگترم یادآوری می کرد که درس بخواند و ورزش کردن برایش در اولویت نباشد. او فوتبال را هم دوست نداشت اما وقتی برادرم در فوتبال پیشرفت کرد و توانست به جایگاه قابل توجهی در فوتبال برسد به ورزش و فوتبال علاقه مند شد."

- محسن ادامه داد:چهار برادر هستیم. فرهاد ربیع خواه بازیکن اسبق تیم های پاس تهران ، هما، سایپا و تراکتورسازی تبریز که از همه مان معروف تر است و وقتی فامیلی ما در جمع فوتبالی ها مطرح می شود همه به یاد فرهاد برادر بزرگترم می افتند. مهدی و محمد ربیع خواه دو برادر بزرگتر دیگرم هستند که آنها هم فوتبالیست بودند.محمد در تیم های پیکان، شهاب زنجان و نساجی مازندران بازی می کرد و خیلی زود فوتبال را کنار گذاشت . مهدی یکی دیگر از برادرانم هم در تیم های پایه باشگاه پیکان بازی می کرد و او هم خیلی زود فوتبال را کنار گذاشت .فرهاد بزرگترین برادرم است و من هم ته تغاری خانواده ربیع خواه هستم.

-وی اضافه کرد: زمانی که فرهاد نوجوان بود از ترس پدرم به محله ای دیگری می رفت و فوتبال بازی می کرد. پدرم در ابتدا مخالف فوتبال بازی کردن او بود.می خواهم بگویم که فرهاد راه فوتبال را در خانه ما باز کرد و او بود که پدرم را به فوتبال علاقه مند کرد وگرنه امروز شغل دیگری داشتم.

-محسن در سال ۱۳۸۶بود که در سوگ مادر نشست : متاسفانه بیست ساله بودم که مادرم را از دست دادم. مادر یک نعمت الهی است و یاد وخاطره مادرم هرگز از من جدا نمی شود.

از پایه های پیکان تا پرسپولیس

-در حال حاضر دیپلمه است:"واقعیت این است که من پس از دریافت دیپلم کمی تنبلی کردم و به دانشگاه نرفتم.البته در این سالها فقط فوتبال کرده ام و امیدوارم فرصتی دست دهد تا بتوانم ادامه تحصیل دهم."

-محسن سه سالی است که ازدواج کرده است:"خداراشکر که زندگی خوبی دارم. همسرم والیبالیست است و به ورزش علاقه بسیاری دارد. او همیشه برایم در زندگی و فوتبال یک مشاور خوب بوده است."

-ربیع خواه ، فوتبال را از آکادمی باشگاه پیکان شروع کرد:"خانه ما در پیکان شهر بود و من به آکادمی این باشگاه رفتم و حدود هفت یا هشت ساله بودم که به آکادمی پیکان پیوستم.‌آقایان الله کرم و حاج حسن صالح پور مربیان ما در آکادمی بودند و لازم است از این دو عزیز تشکر کنم.آقای الله کرم اکنون مربیگری می کنند و حاج آقا صالح پور هم هرازگاهی به پیکان می آید و کار می کند.این دو مربی بازیکن ساز هستند و حقیقتا به فوتبال خدمت می کنند."

-محسن اضافه کرد:من تا رده امیدها در باشگاه پیکان بودم و سپس به تیم امید صباباتری رفتم و زیرنظر یعقوب حاصلی کار کردم. حتی در برهه ای با تیم بزرگسالان صبا هم تمرین می کردم.فیروز کریمی سرمربی بزرگسالان صبا بود.سپس به تیم مهرکام پارس رفتم و زیرنظر آقایان بهتاش فریبا و جواد زرینچه تمریناتم را ادامه دادم و با این تیم در لیگ دسته اول به میدان رفتم.پاس همدان تیم بعدی ام بود و سه سال در خدمت پاس بودم و فصل بعدش به تیم تراکتورسازی به سرمربیگری مجید جلالی رفتم .دوفصل هم در خدمت تیم صنعت نفت آبادان بودم و ما موفق شدیم با سرمربیگری نادر دست نشان به لیگ برتر صعود کنیم و امسال هم به تیم بزرگ پرسپولیس ملحق شده ام.

-محسن یادآور شد:حدود هفت سال است که خارج از تهران فوتبال بازی می کنم و سالهای سختی را سپری کرده ام. خوشبختانه پرسپولیس پیشنهاد داد و من هم بدون آن که زمان را تلف کنم پرسپولیسی شدم.

برانکو ، مرا به دفاع چپ فرستاد

-ربیع خواه در سالهای گذشته شاگرد مربیان زیادی در فوتبال ایران بوده است."مایلم که اسامی مربیانم را در این گفت و گو بیان کنم. آقایان محمود یاوری،علی اصغر مدیرروستا،وینگو بگوویچ، مجید جلالی ، نادردست نشان، کارلوس مانوئل پرتغالی، بهتاش فریبا جواد زرینچه و ... در سالهای گذشته مربی ام بوده اند و بنده افتخار داشتم که شاگردی این بزرگان را کنم. هم چنین آقای علی جمعه ای یکی دیگر از مربیان سابقم هستند که الان در تیم سایپا مربیگری می کند. ایشان برایم خیلی زحمت کشیده اند و از مربیان دلسوز فوتبال هستند."

-محسن درخصوص ماجرای پیوستن خود به پرسپولیس می گوید:واقعیت این است که پیش از شروع لیگ شانردهم باخبر شدم که باشگاه صنعت نفت آبادان برای تمدید قرارداد بازیکنان اقدامی انجام نداده و برنامه های دیگری دارد. در همین حین بود که باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفت و پیشنهاد داد. پیشنهاد پرسپولیس از همه نظر مناسب بود و من بدون اتلاف وقت پرسپولیسی شدم و منتظر آبادانی ها نماندم.درحال حاضر از پیوستن به پرسپولیس خیلی رضایت دارم و این را هم بگویم که بنده از دوران کودکی پرسپولیسی بودم و این تیم را از صمیم قلب دوست داشتم.

-مدافع چپ پرسپولیس در خصوص برانکو ایوانکوویچ می گوید:یکی از مربیان خوب و بانظم لیگ برتر است که بی حاشیه کار می کند.من از نوجوانی یاد گرفته ام که با تمام وجود در تمرینات حاضر شوم و در بازی تمرینی ام آمادگی ام را نشان دهم. من در تمرینات به معنای واقعی می جنگم و خوشحالم که برانکو این مورد را متوجه شده و می داند که ربیع خواه در تمرینات بیشتر از توان خود مایه می گذارد. خوشحالم که برانکو به من اعتقاد دارد و می خواهم طوری تمرین و بازی کنم تا بازیکن ثابت پرسپولیس باشم.

-محسن در بازی پرسپولیس برابر تراکتورسازی تبریز بازی قابل توجهی را انجام داد و در این خصوص گفت:من حدود چهار یا پنج سال است که به عنوان هافبک دفاعی در تیم های سابق خود بازی می کنم و به بازی در این پست عادت کرده بودم اما وقتی به پرسپولیس آمدم آقای برانکو مرا به پست دفاع چپ فرستاد و از من خواست که تغییر پست دهم.به هر حال پرسپولیس تیم بزرگی است و بازی در این تیم شرایط خاص خودش را دارد و بازیکنی که می خواهد در تیم بزرگی چون پرسپولیس به میدان برود باید وظایف خود در میدان را بدون نقص انجام دهد.من در مقابل تراکتورسازی سعی کردم دستورالعمل سرمربی را در زمین پیاده کنم و در خدمت تیم باشم. خوشحالم که از عملکردم در این بازی تعریف شد و امیدوارم در بازیهای بعدی هم بتوانم یکی از بازیکنان موثر پرسپولیسی ها در لیگ باشم.

-بازیکن پرسپولیس اضافه کرد:همانطور که خدمت تان عرض کردم پرسپولیس تیم بزرگی است و من می دانم که در تیم های بزرگ باید هفته به هفته پیش رفت. من دنبال بلند پروازی در پرسپولیس نیستم و نمی خواهم یکدفعه به خاطر بلندپروازی بال و پرم شکسته شود.باور کنید حواسم به همه چیز است و می خواهم قدم به قدم پیش بروم تا به جایگاه اصلی خود در فوتبال برسم.پرسپولیس تیم بزرگی است و این را می دانم که اگردنبال بلند پروازی بروم خیلی زود بال و پرم در این تیم می شکند.

هیچ استرسی در دربی نداشتم

-صحبت از حضور ربیع خواه در دربی ۸۳ تهران شد و محسن درباره اولین دربی خود به کیهان ورزشی گفت:من در دربی استرس نداشتم زیرا پیش از آن که پرسپولیسی شوم در تیم های پرتماشاگر بازی کرده بودم. مثلا در تراکتورسازی تبریز به کرات در حضور سکوهای پر از تماشاگر به میدان رفته بودم و همه چیز برایم عادی بود. من در آبادان فوتبال بازی کرده ام تیمی که تماشاگران باتعصبی دارد و همیشه سکوهای ورزشگاه تختی ابادان را پر می کنند.از دقیقه اول دربی ۸۳ هیچ استرسی نداشتم و خیلی راحت بازی کردم و هدفم این بود که در خدمت تیم باشم و دستورالعمل برانکو را در زمین اجرا کنم.خداراشکر می کنم که در دربی تحت تاثیر شعارهای تماشاگران حریف قرار نگرفتم .

-محسن ادامه داد:همیشه از تماشاگران خودی روحیه گرفته ام . طوری در زمین رفتار می کنم که تماشاگر به من روحیه دهد و انگیزه ام را دوچندان کند. تکماشاگران سرمایه اصلی فوتبال هستند. الان طرفداران پرسپولیس در هر بازی و تمرین به من روحیه و انگیزه می دهند و بنده سعی می کنم با آنها روابط صمیمانه ای داشته باشم.

-مدافع – هافبک پرسپولیس امیدوار است که به تیم ملی دعوت شود:"تاکنون پیراهن تیم ملی را برتن نکرده ام اما امسال هدفم این است که از بازی در ویترین بزرگ پرسپولیس به تیم ملی دعوت شوم.امسال دو هدف دارم یکی این که با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شوم و دوم این که نظر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی را جلب نمایم. البته بازی در تیم ملی به این سادگی نیست و خیلی از بازیکنان شبانه روز تمرین می کنند تا ملی پوش شوند ولی من می خواهم امسال به یکی از آرزوهای فوتبالی ام برسم."

حاشیه نان و آب نمی شود

-دوباره صحبت از برانکو می شود و محسن درباره سرمربی کروات پرسپولیس می گوید:کار کردن با برانکو لذت بخش است.برانکو فرد آرامی است و بی سروصدا مربیگری می کند. بزرگترین ویژگی برانکو ایوانکوویچ این است که در طول تمرین به بازیکنان خود روحیه مضاعف می دهد و یک مربی کاملا فنی است و تمریناتش به روز است.از روزی که به پرسپولیس آمده ام همیشه از برانکو انرژی مثبت گرفته ام.من هم در فوتبال یاد گرفته ام که تنها به موفقیت تیمم فکر کنم و در خدمت تیم باشم.

-ربیع خواه سالهاست در فوتبال ما بازی می کند و فوتبالیستی بی حاشیه به شمار می آید:حاشیه برای هیچ فوتبالیستی نان و آب نشده است و بدون شک عمر مفید یک فوتبالیست را کاهش می دهد.بازیکنی رشد می کند که از نظر اخلاقی شایسته باشد و به منافع تیم خود فکر کند.من از روزی که وارد میدان فوتبال شده ام همیشه از حاشیه دوری کرده ام . حاشیه عمر مفید یک فوتبالیست را کوتاه می کند.

-محسن درباره الگوی فنی و اخلاقی خود می گوید:فرهاد ربیع خواه برادر بزرگترم الگوی فنی و اخلاقی ام در فوتبال بوده است. فرهاد مشاورم در فوتبال است و معمولا برای اتخاذ هر تصمیم فوتبالی با آقا فرهاد مشورت می کنم.زمانی که پرسپولیس به من پیشنهاد داد با فرهاد مشورت کردم و او در یک کلام گفت که شک نکنم و به پرسپولیس بروم.ضمنا همسرم نیز به من مشاوره می دهد ودر بیشتر موفقیت های زندگی ام نقش داشته است.

مقابل بهترین استقلال بازی کردیم

-دوباره صحبت از دربی ۸۳ شد و محسن در خصوص وظایفش مقابل استقلال گفت:موقعیت های تیم ما در طول دربی بیشتر بود و ما دنبال برد بودیم اما توپ هایمان به گل بدل نشد.استقلال تیم خوبی دارد و یک ضربه خوب کاوه رضایی زد که بیرانوند دروازه بان پرسپولیس این توپ را مهار کرد. دربی گل نداشت اما دو تیم برای زدن گل تلاش زیادی کردند.از طرفی دیگر استقلال بهترین بازی خود در فصل جاری را برابر پرسپولیس انجام داد. استقلال در بازیهای قبلی خود تا این حد محکم بازی نکرده بود.

-وی ادامه داد:من دو بار نفوذ و دو سانتر به روی استقلال کردم و در اواخر بازی تصمیم گرفتم ریسک کنم و در خدمت خط دفاع تیمم باشم. به هر حال در بازیهای بزرگ نباید ریسک کرد .بخصوص که بازی صفر صفر است و یک اشتباه در اواخر بازی زحمات تیم را هدر می دهد.برانکو در پایان بازی حرفی نزد و قرار شد در اولین جلسه تمرینی درباره دربی و عملکرد بازیکنان صحبت کند.

ربیع خواه اضافه کرد:اولین دربی من بود و نمی خواستم در اولین دربی طوری عمل کنم که مربی و تماشاگران بگویند که ربیع خواه پراشتباه بوده است. خداراشکر می کنم که در اولین دربی کم اشتباه بودم و توانستم بیشتر در خدمت تیم باشم.البته نظر کارشناسان قابل احترام است و آنها باید بگویند که چه عملکردی در دربی داشتم.

  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ebbn6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدافعان پرسپولیس و آماری ایده آل/ بهترین خط دفاع لیگ را بشناسیم