تاریخ انتشار: 1396/02/14 09:59
کد خبر: 213032

احتمال خروج نام ایگور پراهیچ و سعید آقایی از لیست خرید برانکو

احتمال خروج نام ایگور پراهیچ و سعید آقایی از لیست خرید پرسپولیس قوت گرفته است.
احتمال خروج نام ایگور پراهیچ و سعید آقایی از لیست خرید برانکو

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس اسفند ۹۵ نام برخی از بازیکنان مورد نظر خود برای فصل آینده را به علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

سایت نود اولین رسانه ای بود که این خبر را منتشر کرد که برانکو خواهان جذب ایگور پراهیچ، سعید آقایی، گادوین منشا و شجاع خلیل زاده شده است.

مسئولان باشگاه پرسپولیس هم هیچگاه وجود نام این چهار بازیکن در لیست خرید فصل آینده شان را تکذیب نکردند. شجاع خلیل زاده که چه در نقل و انتقالات پیش فصل و چه در فصل نقل و انتقالات نیم فصل نتوانست به پرسپولیس برود، سرانجام کار پیوستنش به سرخپوشان تهرانی را یکسره کرد و حتی گفته می شود که وی با قهرمان لیگ برتر شانزدهم قرارداد هم امضاء کرده که اخبار مربوط به این انتقال در رسانه ها منتشر شد. اما مهاجم پیکان یعنی گادوین منشا برای پیوستن به پرسپولیس درخواست مبلغ ۳۵۰ هزار دلار کرده که قرار است مسئولان پرسپولیس رقم پیشنهادی وی را بررسی کنند. به نظر می رسد که گادوین منشا در آستانه سرخپوش شدن قرار داده باشد و احتمال پیوستن وی به این تیم زیاد است. البته ظاهرا گادوین منشا از تیم های استقلال و سپاهان اصفهان هم پیشنهاد دارد.

اما یکی از دغدغه های اصلی برانکو برای فصل بعد تقویت خط دفاعی است. با جدایی گولچ و یانسکی و عدم جذب بازیکن مناسب برای پست دفاع میانی، پرسپولیس و برانکو در طول لیگ شانزدهم با دردسرهای زیادی مواجه شدند. برانکو در دیدارهایی که سیدجلال حسینی یا محمد انصاری را در اختیار نداشت، در رقابت های آسیایی و لیگ برتر از مهره هایی چون حسین ماهینی یا ربیع خواه به عنوان دفاع میانی در پست غیرتخصصی استفاده می کرد. اما برانکو می خواهد برای فصل بعد دو مدافع میانی هم تراز با سیدجلال حسینی و محمد انصاری را جذب کند.

شجاع خلیل زاده گزینه اول برانکو به حساب می آید و ایگور پراهیچ گزینه بعدی این مربی کروات است. پراهیچ در نقل و انتقالات زمستانی هم مدنظر برانکو بود اما طاهری معتقد است که سرمربی تیمش می تواند مدافع بهتری را هم جذب کند و این موضوع را به اطلاع وی رسانده؛ البته طاهری هر گونه تصمیم گیری در این زمینه کاملاً بر عهده برانکو گذاشته است. البته در صورتی که مسئولان باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی بر سر انتقال پراهیچ با باشگاه نفت تهران هم به توافق می رسیدند، باز هم امکان اضافه کردن این بازیکن به ترکیب تیمشان را نداشتند زیرا سرخپوشان سه بازیکن غیرآسیایی در ترکیب خود داشتند و امکان جذب یک غیرآسیایی دیگر طبق قوانین وجود نداشت. این در حالی بود که با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، پریموف و یانسکی هم از پرسپولیس جدا شدند.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که پرسپولیس هنوز مذاکرات خود را با ایگور پراهیچ آغاز نکرده و این گمانه زنی وجود دارد که احتمال جذب یک مدافع خارجی دیگر یا یک مدافع ایرانی بیشتر است. خبر دیگری که از باشگاه پرسپولیس به گوش می رسد اینست که احتمال جذب سعید آقایی از تیم تراکتورسازی بسیار کاهش یافته است. البته برانکو اعتقاد ویژه ای به این ملی پوش تبریزی دارد اما باشگاه برای جذب این مدافع با مشکلاتی مواجه شده و به همین علت نام وی از لیست خرید پرسپولیس خارج شده است. با توجه به همه این اتفاقات، احتمال آنکه نام سعید آقایی و پراهیچ از لیست خرید پرسپولیس خارج شده و جذب یک مدافع چپ دیگر اولویت اصلی سرخپوشان شود، بسیار زیاد است.

البته برانکو بازیکنان دیگری را هم مدنظر دارد و می خواهد آنها را جذب کند اما ابتدا می خواهد شرایط جذب بازیکنان نامبرده شامل شجاع خلیل زاده، ایگور پراهیچ، گادوین منشا و سعید آقایی، و همچنین وضعیت تمدید یا عدم تمدید قرارداد سروش رفیعی و کمال کامیابی نیا، مشخص شود و سپس در این خصوص تصمیم گیری کند. در روزهای اخیر در رسانه های مختلف و همچنین در فضای مجازی از بازیکنان مختلفی به عنوان گزینه های برانکو برای فصل آینده نام برده شد که هیچ یک از آنها در لیست خرید برانکو قرار ندارند بلکه شاید ممکن است یکی دو نفر از آنها را به عنوان نیروهای آلترناتیو زیر نظر داشته باشد. پرسپولیس هم اکنون دو بازیکن غیرآسیایی دارد و در صورت عدم جذب پراهیچ، می تواند یک بازیکن غیرآسیایی دیگر را هم جذب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3enx6p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لو رفت: توافق دو ساله پرسپولیس با 3 بازیکن