تاریخ انتشار: 1397/09/26 01:35
کد خبر: 117456

برانکو؛ مردی برای همه فصول/ ارتش سرخ با پنجره بسته به دروازه بهشت رسید

از برانکو باید کتابی نوشت و چون "عشق" او را، برانکو پدر فوتبال پرسپولیس صدا کرد
برانکو؛ مردی برای همه فصول/ ارتش سرخ با پنجره بسته به دروازه بهشت رسید

روح اله سلطانی لشکناری؛ برانکو اینبار کاری کرد که شاهنامه آخرش خوش باشد. پیرمرد کروات ارتش سرخ را با پنجره بسته به دروازه بهشت سوق داد.

وقتی دادگاه CAS حکم بر محرومیت دو پنجره ای باشگاه پرسپولیس را تثبیت کرد، غم سختی در اردوگاه قرمزپوشان و طرفداران آنان به وجود آمد. با رفتن چند بازیکن مطرح این تیم به خارج کشور و دست های خالی، اما برانکو کاربلد با اصرار بر نظم تیمی و تاکتیکی که در سر می پرواند، با جدایی محسن مسلمان موافقت کرد و بهترین پاسور لیگ هم از قهرمان ایران جدا شد.

هیچ کسی، حتی خوشبین ترین هوادار پرسپولیس هم تصور نمیکرد این تیم با پنجره بسته و کوچ بازیکنانشان به سعادت برسند و سرود پیروزی سردهند!! همه چیز برای این تیم و هوادران دوآتیشه آن یک کابوس بود، اما روی نیمکت این تیم یک مردی چون پرفسور برانکو بود، او به ما ایرانیان آموخت با عشق و اخلاص میتوان هر غیر ممکنی را ممکن کرد! او به ایرانیان آموخت هیچ وقت نباید مایوس شد و اگر قدر  داشته هایت را بدانی، موفق خواهی شد!

از برانکو تاریخ بعدها برای نسل های دیگر زیاد خواهد گفت. در وصف او میتوان کتاب نوشت و هر صفحه آن را با عشق ورق زد، با عشق خواند و با عشق اشک ریخت و در پایان با عشق به آن غرور ورزید.

پیرمرد دوست داشتنی پرسپولیسی ها با تمام بی معرفتی هایی که سرمربی تیم ملی ایران در حق او روا داشت و بهترین بازیکنان او را به بهانه حضور در تیم ملی از پرسپولیس تحت فشار و تحریم از جذب نفرات جدیدش جدا کرد، او نه کسی را مقصر گرفت و نه اعتراضی کرد و با افتخار برای شاگردان بی معرفتش آرزوی موفقیت کرد! وقتی سرمربی تیم رقیب سنتی او با اینکه تیم کشورش آلمان از جام جهانی حذف شده بود، وی درگیر تفسیر فوتبال جام جهانی بود، و اما  تیم  کرواسی با اینکه برای قهرمانی جهان نقشه میکشید، برانکو به ایران آمد و تمرینات تیم خود را با بازیکنانی که در اختیار داشت شروع کرد و مزد زحمات خود را گرفت، نایب قهرمانی آسیا با حذف تیم های کهکشانی چون السد و الدحیل، فوتبال دوستان قاره کهن را مبهوت هنرمایی خود و بازیکنانش کرد. وقتی پایان لیگ برتر برای پرسپولیس سوت خورد، او و تیمش فقط با تفاضل گل کمتر در رتبه سوم قرار گرفتند و چه بسا که ناداوری ها به این تیم کم لطمه نزد.

پرسپولیس با پنجره ای که به روی او باز میشود و بازیکنانی که به این تیم اضافه میشوند، برای هتریک کردن در قهرمانی خیز برمیدارند و از مربی چون برانکو بزرگ کمتر از این هم انتظار نمی رود. برایش باید کلاه از سر برداشت و ایستاده تشویقش کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3epejy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو لیست ورود و خروج پرسپولیس را تحویل داد