تاریخ انتشار: 1396/06/26 11:52
کد خبر: 182656

چرا استقلال به این روز افتاد؟

چرا استقلال به این روز افتاد؟

اوضاع امروز استقلال در تاریخ لیگ‌های برگزار شده از دهه پنجاه به بعد، بی‌سابقه بوده است. چهار شکست در شش بازی. اوضاع به شدت برای این تیم و هوادارانش ناامید کننده است. اما مگر قرار نبود استقلال برای رقابت پایاپای با پرسپولیس و برای قهرمانی پا به لیگ هفدهم بگذارد؟ بر سر این تیم چه آمد؟

مدیریت باشگاه استقلال علی‌رغم همه ضعف‌هایی که دارد اما تمام آنچه منصوریان نیاز داشت را برآورده کرد. برای او بازیکنانی که می‌خواست را مهیا کردند و تنها شایان مصلح از دست استقلال پرید و راهی تیم رقیب شد. از این نظر ایرادی به آنها وارد نیست. استقلال مشکل فنی دارد. بازیکنان تیم ظاهرا با مربی خود همراه هستند و حاشیه خاصی در این تیم وجود ندارد. اما این تیم خوب بازی نمی‌کند. این دیگر به وزیر و رییس‌جمهور و فلان و بهمان ربطی ندارد. مسئولیت اینکه استقلال دائم مصدوم می‌دهد متوجه مربیان، کادرفنی و پزشکی استقلال است نه مدیریت.

منصوریان در استقلال به بن‌بست رسیده. او در طول بازی دیروز هربار که فرصت پیدا کرد بازیکنانش را به کنار زمین فراخواند و به آنها دستوراتی جدید داد. این همه دستور تاکتیکی برای یک مسابقه عجیب نیست؟ ذهن منصوریان نه در بازی‌های این فصل که فصل پیش هم مشوش بود. او بازیکنانش را با این دستورات زیاد گیج و مشوش می‌کند. این همه صحبت با بازیکنان نشان می‌دهد که خود منصوریان هم نمی‌داند چه می‌خواهد و چه تاکتیکی برای تیمش بهترین است.

منصوریان با چنین ذهنی که نمی‌تواند در طول بازی به آن نظم دهد نیاز به یک دستیار قوی دارد.به کسی که به مغز هنگ کرده منصوریان در طول بازی کمک کند تا این همه از این شاخه به آن شاخه نپرد. منصوریان هیچ‌گاه نخواست که یک دستیار باتجربه و کاردان داشته باشد و به رفاقت‌های شکل گرفته در استقلال بیست سال پیش دل بست.بعید است فرصتی دیگر به او داده شود. او می‌رود اما در وهله اول باید به فکر ارتقای سطح دانش فنی خود باشد و علاوه بر آن به فکر مدیریت ذهن مشوش خود در زمینه تاکتیک‌های فوتبالی باشد. منصوریان فصل پیش هم کم سعی و خطا نکرد، کم غیر واقع‌گرایانه برای تیمش تاکتیک و ترکیب نچید اما انتظار می‌رفت این فصل او بلاخره تیمش و تاکتیک و استراتژی مشخص برای بازی تیمش را شناخته باشد.اما او همه داشته‌های فصل پیش خود را دور ریخت و تیمی دیگر روانه لیگ هفدهم کرد.او تازه داشت راه رفتن با استقلال را یاد می‌گرفت که با یکی از تاکتیک‌های اشتباهش مقابل العین فاجعه آفرید و پس از آن به جای آنکه نگاه کند که ایراد کارش چیست، فقط به خریدن بازیکن جدید آن هم از نوع هافبک وسط اقدام کرد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eq7g9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تبعات نتایج ضعیف استقلال؛ جریمه علی منصور و شاگردانش