تاریخ انتشار: 1396/08/13 00:48
کد خبر: 175280

مقایسه ای که دود از سر هواداران استقلال بلند می کند؛ پارسال 6 درصد، امسال 70 درصد

خط حمله استقلال در این فصل به معنای واقعی کلمه عملکردی فاجعه‌بار داشته و نقدها و نظرها هم در این مورد بی‌شمار است. با این وجود شاید زبان اعداد و آمار در این مورد گویاتر باشد؛ جایی که مقایسه عملکرد امسال استقلال با فصل گذشته، دود از سر هواداران بلند می‌کند. واقعا این مقدار تفاوت عملکرد در مورد خط حمله چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟
مقایسه ای که دود از سر هواداران استقلال بلند می کند؛ پارسال 6 درصد، امسال 70 درصد

 استقلال پارسال تیمی بود که حتی در بدترین مقاطع و ضعیف‌ترین نمایش‌هایش هم می‌توانست حداقل یک بار دروازه حریفان را باز کند. این تیم فصل گذشته از مجموع 30بازی لیگ شانزدهم فقط در دو دیدار گل نزد؛ یکی داربی رفت با پرسپولیس و دیگری مسابقه برگشت با تراکتورسازی که در تبریز برگزار شد. استقلال در 28بازی دیگرش در لیگ گلزنی کرد که آماری واقعا جالب توجه بود. این تیم از این نظر به مرزی از خودباوری رسیده بود که در هر دو دیدار رفت و برگشت با العین امارات هم گلزنی کرد، اما حالا از آن قوای هجومی ویرانه‌ای بیشتر باقی نمانده است.
امسال استقلال تا اینجای لیگ هفدهم 11بازی انجام داده و عجیب اینکه در 7مسابقه موفق به گلزنی نشده است! آبی‌پوشان در دیدار با تیم‌های نفت آبادان، استقلال خوزستان، سایپا، پدیده، پارس جنوبی، فولاد خوزستان و پرسپولیس گل نزده‌اند. استقلال امسال کلا شش گل زده که دو تای آنها در یک بازی برابر سپیدرود بوده، دوتا در بازی هفته یازدهم مقابل نفت تهران و دو تای دیگر در دو بازی با تراکتورسازی و ذوب‌آهن به ثبت رسیده است.
جالب است بدانید استقلال فصل گذشته فقط در 6درصد مسابقات گل نزد، اما امسال و تا اینجا در 70درصد مسابقات گلی از استقلال ندیده‌ایم! آبی‌ها اگرچه ثلث اول فصل قبل را هم با نتایج خوبی پشت سر نگذاشتند، اما حداقل در پایان هفته دهم 11گل زده بوده‌اند که این آمار امسال فقط چهار گل است. به نظر می‌رسد جدایی کاوه رضایی از استقلال لطمه‌ای فراتر از آنچه بتوان تصور کرد به این تیم زده است؛ بازیکنی که قطعا بهترین خرید منصوریان در فصل گذشته بود و اگر حفظ می‌شد شاید هنوز هم خود علیمنصور روی نیمکت آبی‌ها حضور داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ev9wp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری/ گرانترین دستیار تاریخ استقلال برکنار شد