تاریخ انتشار: 1396/10/12 00:27
کد خبر: 166656

میگوئیل اگر به تهران بیاید اعضای کادر فنی سرخابی‌ها برابر خواهد شد

پرسپولیس با مربیان خارجی فارغ از هر نتیجه‌ای همیشه فوتبال‌های باکیفیتی را به نمایش گذاشته و این تجربه خوب باعث شد برانکو به پرسپولیس بیاید.
میگوئیل اگر به تهران بیاید اعضای کادر فنی سرخابی‌ها برابر خواهد شد

پرسپولیس با مربیان خارجی فارغ از هر نتیجه‌ای همیشه فوتبال‌های باکیفیتی را به نمایش گذاشته و این تجربه خوب باعث شد برانکو به پرسپولیس بیاید. اما آن طرف ماجرا استقلال بعد از تجربه تلخ همکاری با رولند کخ به مربیان ایرانی روی آورد تا این که به بن‌بست رسید و مجبور شد به مربی خارجی اعتماد کند. حضور دو مربی نه در سطح بالا اما باتجربه باعث پیشرفت روز به روز سرخابی‌های تهرانی شد تا کار به جایی برسد که در لیگ، بی‌رقیب به راه خود ادامه دهند.

 

نکته مهم در خصوص سرمربیان خارجی سرخابی‌ها استفاده از کادر فنی باکیفیت است که در پیشرفت دو تیم تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته است. شاید با تجربه‌ای که کریم باقری دارد به راحتی می‌توانست همانند خیلی از هم‌دوره‌هایش به نیمکت یکی از تیم‌های لیگ برتری برسد ولی در پرسپولیس به عنوان دستیار سوم کار می‌کند. حضور باقری به عنوان یک دستیار نشان می‌دهد چقدر سطح کادر فنی می‌تواند بالا باشد که باقری بدون اعتراض به کارش ادامه می‌دهد. چند روزی از جدایی چوک نمی‌گذرد، مربی‌ای که حالا به سمت مدیر آکادمی فوتبال کرواسی رسیده و شاید در ایران به او کم‌لطفی شد که نقش یک دستیار را فقط داشت. عملکرد فوق‌العاده استقلال و پرسپولیس بدون شک حاصل تلاش کادر فنی دو تیم است و به همین دلیل نگاهی به نیمکت دو تیم و نقش مربیان سرخابی می‌اندازیم.

 

برانکو- شفر؛ قهرمان و سوپرمن

برانکو از زمان حضورش در پرسپولیس بدون شک بهترین مربی لیگ برتر ایران بوده است و اگر کمی خوش‌شانس بود حالا باید برای هت‌تریک در لیگ برتر می‌جنگید. در آن طرف ماجرا مربی آلمانی قرار دارد که مثل یک سوپرمن تیم انتهای جدولی را مدعی اصلی کسب سهمیه و شانس اول قهرمانی در جام‌حذفی کرد. نکته مهم در عملکرد هر دو سرمربی علاوه بر کیفیت فنی، مدیریت اتفاقات و حواشی تیم است که به خوبی توسط هر دو مربی اداره می‌شود.

 

میگوئیل- زلاتکو؛ تازه‌واردها

میگوئیل که به عنوان یکی از اعضای احتمالی کادر فنی استقلال مطرح است هنوز به نیمکت آبی‌پوشان اضافه نشده و اگر به تهران بیاید اعضای کادر فنی سرخابی‌ها برابر خواهد شد. میگوئیل تجربه کار در ایران را ندارد و باید دید می‌تواند به استقلال کمک کند. اما زلاتکو که تازه به نیمکت پرسپولیس راه پیدا کرده و جانشین چوک شده هنوز در حد یک تماشاگر فقط تمرینات را نظاره می‌کند و باید دید در ادامه راه چه نقشی در پرسپولیس خواهد داشت. زلاتکو سابقه فعالیت در ایران را دارد و این تجربه قطعاً در ادامه کار به او کمک خواهد کرد. پیش از این چوک و مک‌درموت این نقش را در دو تیم ایفا می‌کردند که چوک راهی کشورش شده و مک‌درموت هم از استقلال کنار رفت.

 

ایگور- نامداری؛ تمرین رکوردشکن‌ها

ایگور پانادیچ مربی کروات کادر فنی پرسپولیس که وظیفه آماده‌سازی گلرها را دارد به خوبی کارش را در پرسپولیس انجام می‌دهد و با تمرینات فشرده بیرانوند را برای رسیدن به رکوردها آماده می‌کند. تمرینات این مربی کلاسیک و بسیار ساده است اما شوت‌های پرقدرت ایگور و تمرینات سرعتی و فشرده این مربی دو دروازه‌بان آماده را برای پرسپولیس ساخته است. مربی دروازه‌بان‌های استقلال هم اشکان نامداری جوان است که ارتباط خوبی با هر دو دروازه‌بان استقلال دارد و مانند ایگور از تمرینات مدرن و متنوع برای آماده‌سازی گلرهای استقلال استفاده می‌کند. در آمادگی دو دروازه‌بان سرخابی‌ها باید به رقابت پرفشار شماره یک‌ها با نیمکت‌نشینانشان اشاره کرد. رحمتی و رادوشوویچ هر دو گلرهای آماده‌ای هستند و تلاش این دو بازیکن باعث شده حسینی و بیرانوند لحظه‌ای خیال ثابت بودن در ترکیب را به سر خود راه ندهند و برای رسیدن به دروازه در تمرینات پرتلاش ظاهر شوند.

 

باقری- طاهری؛ آرام‌کننده‌ها

باقری که طی دو سال اخیر روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند نقش بسزایی در موفقیت تیم دارد و حضورش باعث شده بازیکنان به راحتی با کادر فنی ارتباط برقرار کنند. باقری علاوه بر کمک در کارهای فنی مسئول اصلی مدیریت رفتاری بازیکنان است و درگیری‌های درون‌تیمی را با جمله‌ای جمع می‌کند. باقری ارتباط خوبی با بازیکنان تیم دارد و حضورش در تمرینات باعث افزایش روحیه بازیکنان می‌شود. در طرف مقابل طاهری نقشی همانند باقری را در تیم دارد با این تفاوت که طاهری محبوبیت باقری را ندارد و هنوز در کادر فنی تازه‌وارد استقلال جا نیفتاده است. بدون شک نبود دستیار ایرانی کار کادر فنی را سخت می‌کند و تصور کادر فنی بدون یک ایرانی اشتباه است.

 

مارکو- ساناک؛ آدم آهنی و هرکول

نقش مارکو در آمادگی بالای بدنی پرسپولیسی‌ها کاملاً مشهود است و بدون شک سرخپوشان دونده‌ترین تیم لیگ هستند. مارکو که به آدم آهنی معروف شده تمرینات طاقت‌فرسایی برای ستاره‌های پرسپولیس در نظر می‌گیرد و این موضوع باعث شده بارها صدای اعتراض شاگردان برانکو به خاطر سختگیری‌های مارکو بلند شود. استقلال هم که ناآماده‌ترین تیم لیگ برتر بود با آمدن ساناک بسیار دونده‌تر از گذشته ظاهر شده و بازیکنان این تیم توانایی پرس تمام زمین را در طول بازی به دست آورده‌اند. هرکول نیمکت استقلال یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت آبی‌پوشان است. در پایان باید به دو آنالیزور سرخابی‌ها یعنی ساشا شفر و فرزاد حبیب‌اللهی اشاره کرد که در تحلیل عملکرد حریفان نقش بسزایی دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3evkpy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو و شفر هر یک نقشه ای در سر دارند!
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛

20 نیمه بدون گل برای استقلال!
راه کار شفر برای خروج از بحران چیست؟