تاریخ انتشار: 1397/07/06 21:04
فغانی:
کد خبر: 128480

به خاطر 900 هزار تومن هوادار تیمی نمی شوم / دیگر نمی خواهم در دربی سوت بزنم

هواداران استقلال و پرسپولیس در صفحات مجازی شروع به فحاشی کردند و این درحالیست که من خودم آبرویم را بیشتر از استقلال و پرسپولیس دوست دارم.
 به خاطر 900 هزار تومن هوادار تیمی نمی شوم / دیگر نمی خواهم در دربی سوت بزنم

علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال ایران و قاضی شهرآورد ۸۸ پایتخت در گفتگو با برنامه ورزش و مردم  با گلایه از فضای مجازی هواداری حاکم بر فوتبال ایران گفت :  مانند دیگر بازی‌ها انرژی گذاشتیم و تلاش کردیم تا قضاوت کم اشتباهی باشد، هر چند دربی در کشور ما به گونه ای است که قبل و بعد از بازی‌ توهین‌ هایی می‌ شود که اگر یک داور خارجی بیاورند و همین اشتباهات را انجام دهد، با کمترین حاشیه به پایان می رسد و حضور آنها بهتر است. این ششمین قضاوت من در دیدار های استقلال و پرسپولیس بود و فکر می کنم با توجه به شرایطی  که وجود دارد، حضور داوران خارجی بهتر است.

او درباره تعداد بالای خطاهای این مسابقه افزود: یکسری از دوستان ایراد گرفتند که در دربی خطا و سوت زیاد بوده اما این مورد به هیچ عنوان دست داور نیست و اگر تعداد خطای بالا باشد، دست ما نیست و ممکن است به تاکتیک تیم‌ها باشد. قضاوت خودمان را انجام می دهیم و به طور قطع بدون اشتباه نخواهد بود اما متاسفانه یک جوی درست شده و یکسری مسائل از طرف برخی بازیکنان رعایت نمی‌شود و این اتفاق هم روز گذشته رخ داد. شاید بعضی مواقع ناظر انضباطی که در استادیوم حضور دارد، باید تذکرات جدی بدهد و همانطور که دیدید، ۲ بازیکن استقلال و پرسپولیس برخورد کوچکی با هم داشتند اما درگیر شدند و همین موضوع سبب شد تا طرفداران ۲ تیم سنگ و بطری پرتاب کنند. با این شرایطی که به وجود آمده باید رفتار شناسی و ... صورت بگیرد و با توهین و اتفاقاتی که رخ داده، دیگر دوست ندارم برای این ۲ تیم قضاوت کنم و همانطور که شاید آنها هم دوست نداشته باشند، من برای آنها قضاوت کنم.

فغانی در مورد قضاوت زرگر و سیدعلی در دربی ۸۸ گفت: از ابتدای هفته که اعلام کردند، من داور دربی هستم، هواداران استقلال و پرسپولیس در صفحات مجازی شروع به فحاشی  کردند و این درحالیست که من خودم آبرویم را بیشتر از استقلال و پرسپولیس دوست دارم. نه من حتی برای خانواده‌ ام هم  رنگ قرمز و آبی معنی ندارد و به دنبال کار، زندگی و داوری مان هستیم. متاسفانه برخی مسائل در کشور ما از بین رفته و برخی خانم ها پیام دادند و از الفاظ رکیک استفاده کردند. من اصلا شور و شوقی برای قضاوت در این بازی و دیدارهای این تیم ندارم و به همین دلیل پیشنهاد می دهم تا داور خارجی بیاروند و قضاوت کند. زیرا حواشی آن کمتر است و داوری بازی استقلال و پرسپولیس را انجام می دهد و می‌رود و کاری هم به او ندارند.

داور بین‌المللی کشورمان ادامه داد: امثال من زیاد آمده اند و رفته اند و ما هم خواهیم رفت. من در جام جهانی بعدی هم شانس قضاوت دارم و اگر سعادت داشته باشم با اسم ایران در جام جهانی حضور پیدا می‌کنیم و نشد جای دیگر و در پایان هم از داوری خداحافظی می کنیم اما بحث این است که نتیجه گرایی در فوتبال خیلی مهم شده است و لذتی که همه دنیا از این رشته می‌برند ما نمی‌بریم. هواداران از ساعت ها قبل در ورزشگاه هستند به  تیم مقابل، بازیکنان حریف، داور و فحاشی می کنند. البته برای من یکسری فحاشی ها عادی شده اما می‌دانم اگر به کسی انرژی منفی بدهید به خودتان بر می‌گردد.

فغانی در پایان گفت: سنگی که به چشم کمک داور خورد، اگر کمی پایین تر برخورد می کرد، چه اتفاق تلخی رخ می داد و مانند آن سربازی می شد که چشمش را از دست داد. به همه داوران انگ می‌ زنند که استقلالی، پرسپولیسی، سپاهانی و ... است اما برای داوری که 900 هزار تومان حقوق می‌گیرد، برایش طرفدار تیمی بودن در این فوتبال چه ارزشی دارد؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3exwkp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فغانی:  آبرویم را بیشتر از استقلال و پرسپولیس دوست دارم