تاریخ انتشار: 1395/10/15 18:56
تعریف و تمجید گواردیولا از خودش
کد خبر: 238133

گواردیولا: مربی کاربلد و البته خوش‌شانسی هستم/ انتظارات از من در من‌سیتی بیش از اندازه است

سرمربی منچسترسیتی خودش را یکی از بهترین‌های این حرفه می‌داند و در عین حال به خوش‌شانس بودنش اذعان دارد.
گواردیولا: مربی کاربلد و البته خوش‌شانسی هستم/ انتظارات از من در من‌سیتی بیش از اندازه است

پپ گواردیولا که در دوران مربیگری‌اش در بارسلونا 14 جام و در بایرن‌ مونیخ هم 7 جام دیگر به عنوان سرمربی کسب کرد، خودش را یک سرمربی کار بلد می‌داند که البته خوش‌شانس بوده که ابزار لازم برای رسیدن به اهدافش را داشته است.

گواردیولا در گفت‌و‌گو با شبکه NBC آمریکا اظهار داشت: من موفقیت‌های زیادی داشته‌ام اما دلیل این موفقیت‌ها این است که من در این حرفه سخت تلاش کرده‌ام و کارم را بلدم. در عین حال من به خاطر اینکه در تیم‌هایم با بازیکنانی فوق‌العاده کار کرده‌ام، بسیار خوش‌شانس هستم. نمی‌دانم که می‌توانم خودم را یک سرمربی استثنایی بدانم یا نه.

گواردیولا افزود: من فکر می‌کنم که مربی خوبی هستم چون در تیم‌های بزرگ و حیرت‌آوری که کار کرده‌ام، هفت سال دوام آورده‌ام. شما نمی‌توانید تصور کنید بازیکنانی که با آنها کار کرده‌ام، چقدر خوب بوده‌اند.

سرمربی اسپانیایی آبی‌پوشان شهر منچستر در ثبات دادن به عملکرد و نتایج تیمش در این فصل مشکل داشته است، هر چند او تصور می‌کند که شاید انتظارات از او در بدو ورودش به لیگ برتر بیش از اندازه زیاد است.

او عنوان کرد: اگر مردم فکر می‌کنند، پپ اینجاست پس منچسترسیتی قهرمان می‌شود، باید بگویم که خیر این‌طور نیست. قهرمان شدن یا نشدن یک تیم مثل فشردن کلید خاموش و روشن نیست. شما خیلی چیزها را باید تغییر دهید و ما در پروسه انجام این کار قرار داریم. تصور اینکه من آمده‌ام تا همه چیز را تغییر دهم نیز دیوانه کننده است. من به لیگ برتر آمده تا چیزهای جدیدی یاد بگیریم. اگر نمی‌خواستم چیزهای جدیدی یاد بگیرم در همان بارسلونا می‌ماندم. من می‌خواستم خودم را ثابت کنم و به همین دلیل منچستر را انتخاب کردم تا خودم را در یک چالش جدید ثابت کنم.

گواردیولا در پایان گفت: زمانی که اینجا آمدم خیلی‌ها از من و دستیارانم انتظار داشتند چون در گذشته جام‌های زیادی برده بودیم. بهترین سال دوران مربیگری من در بارسلونا سال آخرش بود، بهتر از سالی که سه‌گانه بردیم و یا سالی که 6 جام کسب کردیم. در بایرن‌ مونیخ هم بهترین سال مربیگری‌‌ام سال آخر بود که به مراتب بهتر از سال‌ اول بود. پس اینجا هم همین‌طور خواهد بود. در واقع هر روز مربیگری من بهتر از روز قبل خواهد بود و این روند تا آخرین روز مربیگری‌‌ام ادامه دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g59g9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 منچسترسیتی ژانویه هافبک مرکزی می‌خرد