تاریخ انتشار: 1402/05/17 13:00
کد خبر: 1409

تأثیر نیکوتین بر مغز و اعصاب چگونه است؟

زمانی که شخصی نیکوتین مصرف می‌کند، میزان اندورفین در بدنش افزایش می‌یابد.
تأثیر نیکوتین بر مغز و اعصاب چگونه است؟

زمانی که شخصی نیکوتین مصرف می‌کند، میزان اندورفین در بدنش افزایش می‌یابد. این امر سبب می‌شود میزان دوپامین در مدارهای پاداش مغز نیز افزایش یابد. این فرآیند و تأثیر نیکوتین بر مغز و سیستم عصبی به این صورت است که میل به مصرف این ماده را در افراد افزایش می‌دهد.

تأثیر سیگار بر مغز و قرار گرفتن مداوم در معرض نیکوتین سبب می‌شود قسمت‌هایی از مغز که مرتبط با یادگیری، استرس و خودکنترلی است مختل شود. این اختلال زمینه بیشتری را برای اعتیاد فراهم می‌کند. احساس لذت حاصل از مصرف نیکوتین دوام زیادی ندارد در نتیجه افراد را به سمت مصرف بعدی و بیشتر سوق می‌دهد.

زمانی که نیکوتین به خون وارد می‌شود موجب تحریک غدد فوق کلیوی می‌شود تا به ترشح آدرنالین بپردازد. با ترشح آدرنالین سیستم عصبی مرکزی تحریک می‌شود و افزایش ضربان قلب، فشارخون و تنفس را به دنبال دارد.

نیکوتین در خون، بزاق، ادرار و شیر مادر یافت می‌شود و مادران شیرده می‌توانند این ماده را به فرزند خود انتقال دهند. طبق گفته متخصصان حدود دو هفته زمان لازم است که مصرف‌کنندگان شدید نیکوتین و تنباکو بتوانند میزان این ماده شیمیایی را در بزاق و ادرار خود به سطح اشخاص غیرسیگاری برسانند.

بیشتر بخوانید: علت درد بعد از رابطه جنسی در خانم ها چیست؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gkg54

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 روش‌های افزایش لذت جنسی در بانوان