تاریخ انتشار: 1396/09/12 17:32
کد خبر: 171059

درد استقلال در این فصل چیست؟

درد استقلال در این فصل چیست؟

استقلال در بازی‌هایی که شفر را روی نیمکت داشته چهار گل به ثمر رسانده است. چهار گل در پنج بازی لیگ که در سه بازی آن استقلال موفق به گشودن دروازه حریفش نشده است. در مقابل این تیم در زمان حضور شفر تنها یک گل دریافت کرده است.

وقتی تیمی مشکل گلزنی دارد، متهمان ردیف اول مهاجمان هستند. در استقلال نیز سجاد شهباززاده و جابر انصاری به عنوان دو مهاجمی که بیش از بقیه مهاجمان در زمان شفر بازی کرده‌اند، بیشترین انتقادات را به خاطر عدم گلزنی متحمل می‌شوند. اما با یک مقایسه ساده می‌توان بررسی کرد که تا چه حد مهاجمان استقلال در ضعف گلزنی استقلال مقصرند.

استقلال در زمان حضور شفر در لیگ تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است. آمار خوب استقلال در خط دفاعی بیش از آنکه نمایانگر عملکرد خوب مدافعان این تیم باشد، مدیون نوع بازی استقلال از زمان حضور شفر است. مدافعان استقلال هر کدام به تنهایی مدافعان برجسته‌ای نیستند. حسینی تحت فشار مهاجمان آسیب‌پذیر و پر اشتباه نشان می‌دهد و چشمی نیز اگرچه عملکرد بهتری نسبت به حسینی دارد اما او نیز ضعف‌های عمده‌ای در پست دفاع از خود نشان داده است. زکی‌پور نیز در سمت چپ دفاعی یک بازیکن کاملا معمولی است که دیروز در مقابل پیکان یکی از روزهای بد خود را پشت سر گذاشت.

در واقع آمار خوب استقلال در خط دفاعی به خاطر سازمان دفاعی این تیم است که باعث شده این تیم موقعیت‌های زیادی به حریفانش ندهد. استقلال از زمان حضور شفر در هنگام از دست دادن توپ با برنامه‌تر و با پرسینگ مناسب حریفش را در خلق موقعیت دچار مشکل می‌کند. از طرفی قدرت بالای استقلال در تصاحب مالکیت توپ نیز باعث شده تا استقلال تیم اداره‌کننده جریان بازی باشد و همین موضوع تعداد حملات روی دروازه این تیم را کاهش داده است.

در فاز هجومی نیز نمی‌توان تمام ضعف استقلال در گلزنی را به پای مهاجمان این تیم نوشت. استقلال امروز ده ضربه به سمت دروازه پیکان روانه کرده که پنج تای آن در داخل چارچوب بوده است. کدام ضربات داخل چارچوب استقلال خطر جدی بوده است؟ تقریبا هیچکدام. مهمترین موقعیت‌های استقلال ضربات خارج از چارچوب بود که سه تای آن شامل شوت‌های نورافکن، اسماعیلی و جباروف می‌شد و یکی دیگر نیز ضربه شهباززاده در نیمه اول بود که به پای مدافعان برخورد کرد. باید پذیرفت که استقلال امروز در خلق موقعیت گل موفق نبود که البته قدرت پیکان در فاز دفاعی نیز در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

شهباززاده و انصاری مهاجمان زهردار و قاتلی نیستند اما نمی‌توان همه تقصیرات ناکامی استقلال در گلزنی را به دوش این دو گذاشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k57d8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زوج خط حمله استقلال در آستانه نیمکت نشین شدن