تاریخ انتشار: 1396/08/21 18:49
کد خبر: 174035

علت غیبت ستاره پرسپولیس در تیم ملی؛ سهل انگاری!

محمد انصاری، خیلی ناگهانی به ترکیب تیم ملی رسید و ناگهانی‌تر از آن، از لیست نهایی کی‌روش در بازی‌های اخیر خط خورد.
علت غیبت ستاره پرسپولیس در تیم ملی؛ سهل انگاری!

به گزارش وبسایت نود، دوران مصدومیت جلال حسینی، روزهای سختی برای پرسپولیس و تیم ملی بود. کی‌روش بازیکنان زیادی را برای جانشینی سیدجلال امتحان کرد و با مصدومیت منتظری، دستش خالی‌تر از قبل شد. یکی از بازیکنانی که کی‌روش روی او برای جانشینی سیدجلال حساب کرد، محمد انصاری بود. بازیکنی که در دو بازی آخر انتخابی جام جهانی با کره جنوبی و ازبکستان، فیکس شد اما در بازی‌های اخیر، حتی در لیست نهایی تیم ملی قرار نمی‌گیرد.

انصاری مقابل کره جنوبی، برای اولین بار یک بازی رسمی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و کلین شیت کرد اما بازی با روسیه، دقیقه ۵۷ تعویض شد و دیگر، در لیست نهایی تیم ملی در بازی‌های بعدی قرار نگرفت. آمار تیمی انصاری، ۱۴۷ دقیقه حضور در ترکیب تیم ملی و فقط یک گل خورده بود اما آمار فردی او، نشان می‌دهد چرا کی‌روش دیگر مدافع مدرن و خلاق پرسپولیس را در لیست تیم ملی قرار نداد.

کی‌روش در ترکیب تیمش، معمولا از مدافعان جسور و درگیر استفاده می‌کند اما آمار دفاعی انصاری، نشان می‌دهد او در این دو مسابقه نتوانست نمره قبولی از کی‌روش بگیرد. بازی با کره جنوبی، انصاری در کنار پورعلی‌گنجی زوج دفاعی تیم ملی بودند. پورعلی‌گنجی در آن مسابقه، ۱۸ عملکرد دفاعی موفق داشت. او ۱۰ بار توپ دفع کرد، ۶ بار توپ را از حریف پس گرفت و دو بار هم مانع رسیدن پاس‌کاری بازیکنان کره جنوبی شد. در مقابل، آمار انصاری فقط ۱۰ عملکرد مثبت با ۴ بار قطع پاس، ۳ دفع توپ و ۳ بازپس‌گیری توپ بود.

 بازی با سوریه هم پورعلی‌گنجی، ۲۱ بار واکنش موفق دفاعی داشت اما انصاری در ۵۷ دقیقه حضورش، فقط ۵ عملکرد دفاعی موفق ثبت کرد و به همین دلیل هم کی‌روش او را بیرون کشید. عزت الله پورقاز جانشین انصاری هم با وجود نمایش نه چندان درخشان و دقایق بازی کمتر، توانست به اندازه انصاری عملکرد موفق دفاعی داشته باشد.

شاید همین دو نمایش و به خصوص بازی با سوریه، کی‌روش را قانع کرد فعلا دور مدافع چپ پای پرسپولیس خط بکشد و سراغ بازیکنانی جدید برود که بتوانند درگیرانه‌تر و سخت‌گیرتر از او در دفاع باشند. انتظاری که فعلا هیچکدام از جانشین‌های سیدجلال نتوانسته‌اند کاملا آن را برآورده کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k5bq8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



انصاری:باید عینک‌مان را عوض کنیم!