تاریخ انتشار: 1400/11/18 14:23
کد خبر: 26159

حسینی بهترین ایرانی؛ دروازه‌بان استقلال در کنار ده‌خسوس

حسین حسینی در بازی با هوادار، صدمین گل خود در تاریخ لیگ برتر را خورد.
حسینی بهترین ایرانی؛ دروازه‌بان استقلال در کنار ده‌خسوس

در دیدار با هوادار و در روزی که حسین حسینی برای 122بار در لیگ برتر به میدان رفت، این دروازه‌بان برای صدمین بار دروازه‌اش باز شد و رکورد ویژه‌ای به نام خود ثبت کرد. هیچ دروازه‌بانی با تعداد بازی بیشتر از حسینی، به آمار 100 گل خورده نرسیده است.

حسینی بالاتر از رحمتی، طالب‌لو، آرمناک و ...

در تاریخ لیگ برتر، 37 دروازه‌بان تعداد گل خورده 3 رقمی دارند. فرناندو ده‌خسوس دروازه‌بان سابق استقلال خوزستان، گسترش فولاد و پارس‌جنوبی جم، آمار مشابه حسینی دارد و در 122 بازی، 100 گل دریافت کرد و حسینی را در این آمار باید بهترین دروازه‌بان ایرانی تاریخ لیگ برتر نامید. پس از این 2 دروازه‌بان، آرمناک پطروسیان جای دارد که در 115 مسابقه تعداد گل خورده‌اش، 3 رقمی شد. رشید مظاهری با دریافت گل 100 در 110 بازی و مهدی رحمتی در 106 مسابقه جزو 5 دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر هستند.

عباس محمدی دروازه‌بان سابق برق شیراز و سپاهان تنها در 65 بازی، 100 گل خورد و از این نظر بدترین دروازه‌بان ادوار لیگ برتر است. در بین دروازه‌بانی که کمتر از 100 گل دریافت کرده‌اند، علیرضا بیرانوند بهترین آمار را دارد. این دروازه‌بان در 158 بازی و تعداد بازی به مراتب بیشتر از حسینی و ده‌خسوس، 96 بار دروازه‌اش باز شده و در صورت بازگشت به ایران می‌تواند این رکورد را به نام خود سازد.

سپاهان کابوس حسینی، صنعت حریف دلخواه

از 100 گل خورده حسینی، 32 گل با پیراهن ملوان و 68 گل با پیراهن استقلال بوده است. حسینی بهترین آمار خود را برابر صنعت‌نفت آبادان ثبت کرده که در 5 بازی برابر این تیم، 5 کلین‌شیت داشته است. حسینی مقابل سپاهان وضعیت متفاوتی داشته و 10 گل از این تیم دریافت کرده است که بیشترین تعداد گلی است که از یک تیم خورده است. فراز امامعلی و لوسیانو پریرا با زدن 3 گل، بیش از هر بازیکن دیگری به حسینی گل زدند.

حسینی با این آمار به طور متوسط در هر بازی 0.82 گل خورده است که در تاریخ لیگ برتر بین دروازه‌بانانی که حداقل 100 بازی انجام داده‌اند، پس از بیرانوند و پیام نیازمند در رتبه سوم جای دارد. حسینی در 49 مسابقه هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده و با کلین‌شیت در 40 درصد بازی‌ها در رتبه هشتم ادوار لیگ برتر جای دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3keryd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عملکرد دروازه‌بان‌های دربی؛ برنده‌های خفیف

حسین حسینی دوباره گزینه اول تراکتور شد!
تحولات جدید در نقل و انتقالات تبریز؛