تاریخ انتشار: 1397/03/16 15:00
کد خبر: 145111

پس از یک فصل بحرانی؛ آرامش به تراکتور برمیگردد؟

پس از یک فصل بحرانی؛ آرامش به تراکتور برمیگردد؟

تراکتورسازی در فصلی که گذشته به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات با مشکلات زیادی لیگ را آغاز کرد. آنها در پست‌های مختلف با کمبود بازیکن باکیفیت مواجه بودند. به همین دلیل یحیی گل‌محمدی به ناچار از تیم‌های پایه تراکتور نیازهای خود را تامین کرد. و با وجود اینکه جوانان تراکتور در سال اول حضورشان در بالاترین سطح فوتبال عملکرد خوبی داشتند اما در نهایت کمبود تجربه به عاملی تاثیرگذار در روند نتیجه‌گیری سرخ‌پوشان تبریز تبدیل شد. تا با قرار گرفتن در رده دهم جدول بدترین رتبه را از زمان بازگشت به لیگ برتر به دست آورند.

در این بین یکی از بزرگترین مشکلات تراکتور نداشتن دروازه‌بان مطمئن بود. جایی که با بازگشت محمدرضا اخباری به سایپا فرزین گروسیان به دروازه‌بان شماره یک تبدیل شد. گروسیان در 19 بازی که در ترکیب قرار گرفت هیچ زمان نتوانست چهره یک دروازه‌بان مطمئن را از خود به نمایش بگذارد و در بسیاری از بازی‌ها با اشتباهات مهلک به عامل ناکامی تراکتور بدل شد. بر اساس آمار متریکا با وجود اینکه او در هر 90 دقیقه 2.5 مهار موفق داشته اما با 7 اشتباه منجر به گل بدترین دروازه‌بان لیگ از این روی بوده. عملکرد ضعیف گروسیان باعث شد خرید یک دروازه‌بان مطمئن در پنجره نقل و انتقالات زمستان به شدت احساس شود. به همین دلیل مدیران تراکتور با خرید ژوردی مارتینز آلمیدا سعی کردن یکی از حساس‌ترین پست‌های تیم‌شان را تقویت کنند. آلمیدا برزیلی با وجود اینکه ثبات نسبی را به دروازه تراکتور برگرداند اما نشان داد نمی‌توان برای فصل جدید به عنوان دروازه‌بان شماره یک روی او حساب باز کرد.

با آغاز فصل نقل و انتقالات تراکتوری‌ها بار دیگر اولویت‌شان را به خرید دروازه‌بان جدید قرار دادند. آنها این بار به سراغ محسن فروزان رفتند که در گذشته هم پیراهن این تیم را بر تن کرده بود. فروزان در فصل گذشته به همراه پارس جم عملکرد خوبی داشته و یکی از دلایل موفقیت شاگردان تارتار در لیگ بوده؛ به طوری که در بسیاری از اردوهای تیم ملی هم حضور داشت. بر اساس آمار متریکا او در 28 بازی که در ترکیب پارس جم قرار گرفت به طور میانگین در هر 90 دقیقه 1.8 مهار موفق به ثبت رسانده و تنها 1 اشتباه منجر به گل داشته و با وجود اینکه آمارش با آلمیدا تا حدودی مشابه است اما مسئله‌ای که باعث می‌شود عملکرد فروزان بیشتر به چشم بیایید حضور بسیار بیشتر او درون دروازه است. در واقع فروزان در 28 بازی به میانگین چنین آماری رسید در حالی که آلمیدا تنها در 11 بازی درون دروازه قرار گرفت. به طوری که از این جهت پس از رشید مظاهری(30 بازی) به همراه فرناندو خسوس بیشترین بازی را در میان دروازه‌بانان لیگ برتر در فصل گذشته انجام داد. حال هواداران پرشور تراکتور امیدوارند که با آغاز فصل جدید و حضور فروزان درون دروازه آنها دیگر شاهد اشتباهات عجیب نباشند و یکی از مهمترین پست‌های تیم‌شان برای لیگ هجدهم بیمه شده باشد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kk8px

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیام نیازمند: می خواهم با سپاهان به تیم ملی برسم