تاریخ انتشار: 1395/06/26 20:30
عقل منفصل برانکو توضیح می‌دهد
کد خبر: 261083

چرا پرسپولیس ضعیف‌تر از پارسال است؟

نمایش پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 83 هواداران این تیم را راضی نکرد.
چرا پرسپولیس ضعیف‌تر از پارسال است؟

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، قرمزها اگرچه دربی را بدون ترس و واهمه از دست دادن نتیجه به پایان بردند اما انتظار هواداران بیش از تساوی بدون گل مقابل استقلالی بود که می‌توانست امروز یک شکست دیگر را در کارنامه داشته باشد.

در این‌باره با هومن افاضلی صحبت کرده‌ایم؛ مربی‌ای که به واسطه صمیمیت با سرمربی قرمزها عقل منفصل او شناخته می‌شود. افاضلی درباره این مشکل به مساله مهم بازیکنان ملی و توقف لیگ برتر اشاره می‌کند. خلاصه حرف‌های افاضلی به شرح زیر است:

* پرسپولیس به شکلی بازی می‌کند که می‌شود گفت از شدت بازی‌اش کاسته شده. البته این تیم همچنان قانع‌کننده و باکیفیت بازی می‌کند اما باتوجه به اینکه هواداران سال گذشته نمایشی فوق‌العاده از تیم برانکو دیده‌اند این سطح از بازی را نمی‌پسندند اگرچه ممکن است پرسپولیس صدرنشین لیگ هم باشد.

* مهمترین مساله‌ای که پرسپولیس با آن مواجه است، تغییر ریتم در طول رقابت‌های این فصل است. آنها مکرر با تعطیلات لیگ مواجه‌اند و این مساله تیم آنها را از شکل مورد علاقه هواداران دور خواهد کرد چراکه 6 بازیکن ملی‌پوش که در پرسپولیس هم نقش مهمی دارند، عملا خارج از برنامه‌های برانکو قرار می‌گیرند و البته از نظر شکل تمرین و شرایط بدنی متفاوت با سایر بازیکنان می‌شوند. این دوگانگی مهمترین مشکل پرسپولیس است.

* البته خرده‌ای به تیم ملی نمی‌شود گرفت چراکه امسال سال جام‌جهانی و صعود است و برنامه‌های سرمربی تیم ملی باید اجرا شود. اما همانطور که گفتم پرسپولیس ناخودآگاه از موضوع اردوهای ملی لطمه می‌خورد. اگر کمی جزیی‌تر به ماجرا نگاه کنیم این مساله را می‌شود در تفاوت تمرین‌های تیم ملی و باشگاهی دید. پرسپولیسی‌های ملی‌پوش طبعا فشار کمتری را در تمرینات ملی تحمل می‌کنند و بازیکنان حاضر در باشگاه با بدنسازی‌های مختلف و ریتمی متفاوت و سنگین‌تر تمرینات خود را ادامه می‌‌دهند. این مساله بالانس تیم را به هم می‌زند.

* به اعتقاد من تا زمانی که پرسپولیس زندگی طبیعی یک تیم باشگاهی را نداشته باشد، این تیم به سطح رقابتی سال گذشته بازنخواهد گشت. البته این چالشی است که آنها در تمام سال با آن روبه‌رو هستند و با توجه به حضور در مسابقات آسیایی، برانکو احتیاج به تقویت و کار جدی‌تر دارد تا فصل را به دلخواه خود به پایان ببرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3klrg8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 نقاط ضعف و قوت پرسپولیس

خط هافبک استقلال فضا را از بازیکنان پرسپولیس گرفته بود
درخشان: پرسپولیس شادابی باز‌ی‌های گذشته را نداشت