تاریخ انتشار: 1396/06/28 14:53
کد خبر: 182235

شاهکارهای فتح الله زاده در مدیریت بحران؛ بدترین رتبه های تاریخ استقلال

مشکلات مدیریتی استقلال در هفته‌های اخیر باعث شده تا مدیران سابق این باشگاه حسابی مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرند. در این میان علی فتح‌الله‌زاده محبوب‌ترین چهره بین رسانه‌ای‌ها بوده و مصاحبه‌های زیادی در خصوص وضعیت استقلال انجام داده است.
شاهکارهای فتح الله زاده در مدیریت بحران؛ بدترین رتبه های تاریخ استقلال

 او در این مصاحبه‌ها تا جایی که توانسته برای بهتر شدن وضعیت استقلال نسخه پیچیده و راه‌حل‌های مختلفی را برای خروج آبی‌ها از بحران جلوی پای افتخاری و اطرافیانش قرار داده است. این در حالی است که فتح‌الله‌زاده در سال‌های گذشته نشان داده توانایی خاصی در خارج کردن تیم از بحران ندارد. فراموش نکنیم استقلال در تاریخ لیگ برتر تنها دوبار در جریان بازی‌ها دست به تغییرات روی نیمکت زده که هر دو در زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده بوده و هر دو نتایجی تاریخی به همراه داشته است!

    

تغییر اول

اولین تغییر استقلالی‌ها در میانه راه به فصل دوم برمی‌گردد. استقلال در این فصل با کخ مسابقات را شروع کرد اما با این مربی آلمانی به خط پایان نرسید. در پایان هفته بیستم علی فتح‌الله‌زاده تحت فشار رسانه‌ها و هواداران تصمیم گرفت سرمربی تیم ششم لیگ را اخراج کند و هدایت تیم را به پورحیدری و زرینچه بسپارد. حاصل این تغییر سقوط استقلال به رده نهم و پایانی ناامیدکننده برای آبی‌های پایتخت بود. جالب اینکه فتح‌الله‌زاده بعد‌ها اعتراف کرد خودش هم می‌دانسته اخراج کخ اشتباه بوده است! او در این خصوص گفته است: « دیکته ننوشته غلط ندارد، ما باید این کار را می‌کردیم تا زمان نشان دهد برکناری کخ اشتباه بود. وگرنه من خودم همان موقع می‌دانستم که نباید این کار را بکنم.»

    

تغییر دوم

دومین تغییر روی نیمکت استقلال در میانه‌های فصل به لیگ هفتم برمی‌گردد، زمانی که ناصر حجازی سرمربی آبی‌ها بود و فتح‌الله‌زاده هم به عنوان مدیرعامل به این باشگاه برگشته بود. فتح‌الله‌زاده در پایان هفته دوازدهم تصمیم گرفت سرمربی تیم یازدهم جدول را از کار برکنار کند و سرمربی وقت تیم پنجم جدول را به استقلال بیاورد. حاصل رفتن ناصر حجازی و آمدن فیروز کریمی، سقوط استقلال به رتبه سیزدهمی بوده، رتبه‌ای که تا به امروز بدترین عنوان آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر بوده است. البته در پایان این فصل فتح‌الله‌زاده یک‌تغییر دیگر هم روی نیمکت استقلال انجام داد و با آوردن قلعه‌نویی جام قهرمانی حذفی را به هواداران هدیه داد. به این ترتیب می‌توان گفت نتیجه دو تغییر از سه تغییر فتح‌الله‌زاده در استقلال، رقم خوردن بدترین رتبه‌های تاریخ لیگ برتری آبی‌ها بوده است!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3knwyq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وضعیت قرمز در اردوگاه آبی؛ فتح الله زاده از خجالت افتخاری درآمد