تاریخ انتشار: 1399/02/10 22:54
کد خبر: 64035

بدشانسی های بی پایان چلسی در نقل و انتقالات

بدشانسی های بی پایان چلسی در نقل و انتقالات

اگر بخواهیم در لیستی از بدشانس‌ترین تیم‌ها در نقل و انتقالات یاد کنیم، احتمالا چلسی در صدر این لیست قرار می گیرد، آبی های لندنی می توانستند یکی از قدرتمندترین ترکیب‌های حال حاضر فوتبال اروپا را در اختیار داشته باشند، اگر اتفاقات به گونه دیگری رقم می خورد. چلسی در طول یک دهه گذشته، محمد صلاح، کوین دی بروین و روملو لوکاکو را با قیمت‌هایی فروخت که در برابر ارزش کنونی این بازیکنان بسیار ناچیز به حساب می آیند. اما ظاهرا این 3 بازیکن، تنها کسانی نیستند که هواداران این تیم باید حسرتشان را بخورند.

به گزارش Sun، چلسی همواره به یکی از فعال‌ترین تیم های بازار معروف بوده و در طول این چند فصل اخیر، 5 بازیکن با قیمت بیش از 50 میلیون پوند خریداری کرده است: آلوارو موراتا، کریستین پولیسیچ، جورجینیو، فرناندو تورس و کپا آریزابالاگا. اما بازیکنان دیگری هم هستند که قرار بود پیراهن چلسی را در استمفوردبریج به تن کنند، اما در لحظات آخر اتفاقات به گونه دیگری رقم خوردند.

نیمار 

مایکل امنالو، مدیر فنی سابق باشگاه چلسی، در سال 2013 قرار بود کسی باشد که نیمار جوان را از سانتوس به استمفوردبریج می آورد. او با ستاره برزیلی و پدرش حرف زد و ادعا کرد که انتقال این بازیکن به چلسی، می تواند همان تاثیری را داشته باشد که پیوستن مایکل جردن به شیکاگو بولز داشته است. در آن زمان به نیمار گفته شد که مورینیو در حال بازگشت به تیم است و می خواهد او را در تیمش داشته باشد. امنالو به نیمار گفت: «تو قرار است چلسی را به بالاترین سطح هدایت کنی.:

مارکوس موتا که نماینده سانتوس در مذاکرات بود، در مورد مذاکرات با چلسی عنوان کرده است که: «آن برای اولین بار بود که پدر نیمار را دیدم که 30 دقیقه تمام به یک نفر گوش می کند بدون آنکه به موبایلش نگاه کند.» با وجود اینها، نیمار در آخر تصمیم گرفت که به جای خرید بلیط پرواز سانتوس-لندن، سوار هواپیمای سانتوس-بارسلون شود و پیراهن بلوگرانا را بر تن کند.

مسوت اوزیل

آبی های لندنی، پس از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شیفته مسوت اوزیل، هافبک آن روزها جوان و خلاق تیم ملی آلمان شده بودند و قصد داشتند وی را از وردربرمن خریداری کنند. رابطه چلسی آن روز ها با وردربرمن، به واسطه انتقال کلودیو پیزارو خوب بود و به نظر نمی رسید مشکل خاصی برای انتقال اوزیل به استمفورد بریج وجود داشته باشد. چلسی به باشگاه آلمانی گفته بود که حاضر است مبلغ هنگفتی را برای جذب مسوت اوزیل پرداخت کند. اما دست آخر این سرمربی اسبق آبی ها، مورینیو بود که توانست اوزیل را برای پیوستن به رئال مادرید متقاعد کند؛ جایی که اوزیل بهترین دوران فوتبالی خود را در آن گذراند.

ویرجیل فن دایک

چلسی پس از خروج جان تری افسانه ای، کم و بیش دچار کمبود رهبر در خط دفاعی خود شد؛ کمبودی که می توانست با آمدن ویرجیل فن دایک به این تیم کاملا برطرف شود. چلسی در آخرین فصل حضور آنتونیو کونته در این تیم، علاقه مند به جذب فن دایک بود و قصد داشت که وی را از ساوتهمپتون خریداری کند. اما این یورگن کلوپ و لیورپول بودند که پیش‌دستی کردند و موفق شدند  در ژانویه 2018 فن دایک را به آنفیلد منتقل کنند. گفته می شود فن دایک از آینده کونته در چلسی نا مطمئن بود و این موضوع باعث شد وی تا ژانویه صبر کند و در نهایت به لیورپول منتقل شود. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kwvwq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نیمار عادت پرهزینه‌اش را ترک می‌کند