تاریخ انتشار: 1398/11/14 20:14
کد خبر: 72238

تصمیم عجیب فرهاد مجیدی در آستانه برگزاری دربی

مربی فعلی استقلال که بخش زیادی از محبوبیتش را مدیون همین دربی‌هاست، حالا به دنبال این است که این روش را در مربی‌گری هم ادامه دهد.
تصمیم عجیب فرهاد مجیدی در آستانه برگزاری دربی

بازی‌های پیش از دربی همیشه شرایط ویژه‌تری نسبت به سایر بازی‌ها دارند. اگرچه تمام مربیان در کنفرانس‌های مطبوعاتی می‌گویند که هر بازی مانند دربی سه امتیاز دارد و بردن در تمام آنها ارزش یکسانی دارد اما همه می‌دانند که این جملات کلیشه‌های ثابتی است که در این موارد به کار می‌رود. حتی خود مربیان هم به درستی آن اعتقادی ندارند. یحیی گل‌محمدی در بازی با صنعت نفت آبادان با تمام قوا به میدان رفت. او حتی بازیکنان در خطر محرومیت را هم در ترکیب قرار داد. پرسپولیس که در صدر جدول قرار دارد می‌دانست که این سه امتیاز و بیشتر کردن فاصله با رقیبان در این هفته برای آنها ارزش زیادی دارد. حتی اگر این سه امتیاز به قیمت از دست دادن یک یا دو بازیکن در دربی به دست بیاید.

فرهاد مجیدی اما رویه‌ای کاملا متفاوت در پیش گرفت. مجیدی در بازی با مسجدسلیمان نشان داد که دربی برای او حساسیت ویژه‌ای دارد. مربی فعلی استقلال که بخش زیادی از محبوبیتش را مدیون همین دربی‌هاست، حالا به دنبال این است که این روش را در مربی‌گری هم ادامه دهد و با نتیجه‌گیری در این بازی حساس جایگاه ویژه‌ای روی سکوها به دست بیاورد. او نشان داد که ابایی ندارد که حتی در بازی هفته قبل هم امتیاز از دست بدهد‎‌‎، اگرچه شانس با او یار بود و با وجود تمام اتفاقاتی که افتاد در نهایت برنده از میدان خارج شد.

ورود استقلال به میدان با ترکیب اولیه‌اش هواداران را حسابی غافلگیر کرد. نیمکت‌نشینی وریا غفوری‌، مهدی قائدی و مسعود ریگی به عنوان سه بازیکن اصلی و تاثیرگذار استقلال تصمیمی بسیار عجیب بود. مجیدی در این بازی امیدش به دیاباته و حرکات انفرادی او بود و تا بتواند با امتیازات کامل راهی دربی شود. مصدومیت او در دقیقه 15 اما تمام برنامه‌های استقلال را به هم ریخت. بعد از این اتفاق مجیدی مجبور شد تا تمام تصمیماتی که گرفته بود را وتو کرده و تیم را به حالت عادی‌اش برگرداند. البته این تصمیم برای او کمی گران تمام شد و مجیدی که یک تعویض اجباری در نیمه اول انجام داده بود دو تعویضش را هم در ابتدای نیمه دوم انجام داد و یک اتفاق نادر در لیگ برتر را رقم زد. مجیدی خیلی خوش‌شانس بود که بازیکنی مصدوم نشد تا مجبور شود ده نفره به بازی ادامه دهد و اتفاق عجیب و غریبی در نیمه دوم رخ دهد.

عملکرد مجیدی اتفاقی بود که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر برای استقلال رخ می‌داد. پیش از این هیچ کدام از مربیان استقلال تمام تعویض‌های‌شان را پیش از شروع نیمه دوم انجام نداده بودند. در تاریخ لیگ برتر هم فقط یک مربی چنین تصمیمی گرفته بود که حدس زدن نام او کار چندان سختی نیست. فیروز کریمی که استاد تصمیمات عجیب و غریب است زمانی که سرمربی راه‌آهن بود قبل از شروع نیمه دوم هر سه تعویض خود را انجام داد و برای اولین بار همچنین تصمیم عجیبی را گرفت. راه‌آهن در این بازی 6 بر یک به سایپا باخت. او در دقیقه 30 دروازه‌بانش را تعویض کرد و تا قبل از سوت پایان نیمه اول دو بازیکن دیگر را هم بیرون کشید. مجیدی در بازی با نفت مسجدسلیمان نام خودش را به عنوان دومین مربی تاریخ لیگ برتر ثبت کرد که چنین تصمیمی را گرفته است تا نشان دهد که دربی بیش از یک بازی و سه امتیاز و تمام این صحبت‌های کلیشه‌ای برایش ارزش دارد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n66wv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غیبت دیاباته ضربه هولناکی به استقلال می‌زند