تاریخ انتشار: 1396/05/13 21:29
کد خبر: 191138

پروفسور برانکو و یاد دادن یک نکته به سایر مربیان

سرمربی کروات پرسپولیس درس جدیدی به مربیان جوان و علاقه مندان به یادگیری اصول مربی گری داد.
پروفسور برانکو و یاد دادن یک نکته به سایر مربیان

برانکو ایوانکویچ با کوله باری از تجربه در باشگاه پرسپولیس به عنوان سرمربی، کارش را دنبال می کند. او از قهرمانی در لیگ چین تا دو دوره حضور با کرواسی و ایران به عنوان و مربی و سرمربی، خاطرات وتجربیات بزرگی به دست آورده و حالا که در ایران به سر می برد می تواند به سادگی آن را به نسل جدید مربیان تزریق کند.

از جمله این درس ها، مدل حمایت از بازیکنان است. برانکو در این امر، سرآمد همه مربیان لیگی به شمار می رود. روزی که همه در انتظار آن بودند تا سرمربی سرخ ها بدترین و شدیدترین برخوردهای انضباطی را با برخی بازیکنانش داشته باشد، برانکو سکوت کرد و روزی که هیچ کس انتظار نداشت این مربی در مورد عملکرد بازیکنان افت کرده اش حرف بزند، او به حمایت از این بازیکنان پرداخت. به همین علت است که سرخپوشان برای موفقیت پرسپولیس و برانکو با تمام وجود بازی می کنند و بهترین کیفیت شان را به زمین می برند.

آخرین نمونه آن نیز حمایت خیره کننده برانکو از مهدی طارمی بود. برانکو می داند طارمی چه استعداد نابی در فوتبال دارد و اگر به مرز آمادگی برسد، چه کارهای بزرگی در زمین رقم خواهد زد به همین علت، او این روزهای افت بازیکن شماره 9 خود را ملاک قیاس وی قرار نمی دهد.

برانکو بعد از اتمام دیدار پرسپولیس برابر تراکتورسازی در تبریز، با اینکه روز بسیار سختی را گذرانده بود و از دیدار نفس گیری، سه امتیاز را به دست آورده بود اما به تمجید از طارمی پرداخت. شاید مربیان دیگر، به شکل دیگری در مورد بازیکنی مثل طارمی با این کیفیت پایین در برابر تراکتورسازی حرف می زدند اما برانکو گفت: «او هنوز آماده نیست، درست هم نیست انتظار زیادی از او داشته باشیم، اما من از او راضی هستم.»

با این جمله کوتاه اما تاثیرگذار، برانکو باعث شد طارمی هزاربرابر بیشتر از قبل روحیه بگیرد و قطعا موتور گلزنی هایش را از بازی های آینده روشن خواهد کرد.

این نیز، درس جدیدی از سرمربی کروات سرخپوشان بود برای آنهایی که علاقه خاصی به مربی گری دارند و می خواهند از هر چهره ای در دنیای مربی گری، یک نکته خاص را یاد بگیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nnejr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار با تراکتورسازی زمان مناسب برای تست این زوج پرسپولیسی