تاریخ انتشار: 1402/04/15 15:00
کد خبر: 3189

کمبود خواب مادران در دوران شیردهی

بی‌خوابی یک مشکل رایج زنان باردار به‌خصوص در سه ماهه سوم بارداری است.
کمبود خواب مادران در دوران شیردهی

کمبود خواب بعد از زایمان و درمان این کمبود خواب چیست؟ بی‌خوابی یک مشکل رایج زنان باردار به‌خصوص در سه ماهه سوم بارداری است. برخی مطالعات تخمین می‌زنند که تقریباً سه چهارم زنان علائم بی‌خوابی را در مراحل بعد از بارداری خود نیز تجربه می‌کنند. این علائم شامل بی‌خوابی بعد زایمان، خواب ماندن و همچنین بیدار شدن ناگهانی در شب است. به‌همین‌دلیل، اغلب مادران شیرده حتی در چند هفته اول پس از زایمان کمتر از دوران بارداری می‌خوابند.

بی‌خوابی در دوران شیردهی ممکن است ناشی از تغییرات در برنامه خواب مادر باشد. مطالعات نشان داده‌اند که میانگین زمان خواب مادران به‌خصوص در شش هفته اول بعد از زایمان، حدود شش ساعت در طول شبانه‌روز است.

جالب است بدانید که طبق یک تحقیق جدید انجام شده، مادرانی که نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنند به اندازه مادرانی که شیر خشک به نوزاد خود می‌دهند، در طول روز و شب می‌خوابند. علاوه بر این، هیچ تفاوتی در میزان خستگی و خواب‌آلودگی آنها در طول روز مشاهده نشد. بنابراین، اصرار برای دادن شیر خشک به کودک نمی‌تواند کمکی به شما در زمینه بهبود وضعیت خواب کند.

مطالعه دیگری نیز نشان داد که اگرچه مادران شیرده در طول شب زمان بیشتری را به بیداری می‌گذرانند، اما به اندازه سایر مادران که از شیر خشک استفاده می‌کنند می‌خوابند. چراکه مادران شیرده صبح‌ها حدود ۴۰ دقیقه بیشتر می‌خوابند.

بنابراین مراقبت از کودک می‌تواند واقعا خسته‌کننده باشد، به‌خصوص در چند ماه اول پس از تولد که کودک شما احتمالا چندین بار در طول شب از خواب بیدار می‌شود. اگرچه بیشتر والدین با سطح مشخصی از خستگی کنار می‌آیند اما اگر احساس ضعف، بدخلقی و ناتوانی در کنار آمدن یا لذت بردن از چیزهای مختلف دارید، باید راهی برای خواب یا حداقل استراحت بیشتر پیدا کنید.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q9b84

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خستگی در دوران بارداری نشانه چیست؟