تاریخ انتشار: 1396/10/16 13:08
کد خبر: 166017

نصرتی: بدون اینکه به علیپور بخوریم خودش را روی زمین می انداخت/ نظر شجاع خلیل زاده درمورد جپاروف درست بود

نفت تهران با وجود مشکلات فراوانی که در این فصل داشته و در حالی که مربی جدید این تیم کمتر از یکهفته بود که روی نیمکت می نشست توانست یک امتیاز با ارزش از پرسپولیس در آزادی بگیرد.
نصرتی: بدون اینکه به علیپور بخوریم خودش را روی زمین می انداخت/ نظر شجاع خلیل زاده درمورد جپاروف درست بود

نفت تهران در حالی در هفته هجدهم به مصاف پرسپولیس رفت که خیلی ها فکر می کردند صدرنشین لیگ برتر سه امتیاز این بازی را به راحتی به دست می آورد اما همانطور که برانکو قبل از این بازی گفته بود نفت حریف دشواری بود و در نهایت پرسپولیس فقط یک امتیاز از این بازی به دست آورد. محمدنصرتی کاپیتان تیم نفت یکی از مهره های موثر تیمش در کسب این نتیجه بود. او توانست خط دفاع تیمش را برای مقابله خط تهاجمی پرسپولیس به خوبی رهبری کرده و در نهایت مانع از باز شدن دروازه نفت شود هرچند در یکی دو صحنه پرسپولیسی ها معتقد بودند که بازیکن سابقشان مرتکب خطای پنالتی شده که از چشم داور دور مانده است.

محمد نصرتی درباره بازی روزگذشته نفت برابر پرسپولیس و کسب یک مساوی باارزش در آزادی گفت:« فکر می کنم بازی سختی بود چرا که شرایط تیم ما را همه می دانند. از ابتدای فصل بحث مالکیت و تغییر مربی و حواشی که داشتیم کارمان را برای بازی مقابل بهترین تیم ایران سخت کرده بود. پرسپولیس بازیکنان با کیفیتی دارد و همه این ها ارزش کار ما را بالاتر می برد.»

او همچنین درباره جدالش با برانکو ایوانکوویچ که سابقه سال ها کار با او در تیم ملی را دارد هم گفت:« برانکو مربی است که نقش زیادی در موفقیت های فوتبالی من داشته است. خاطرات خیلی خوب و شیرینی با برانکو دارم اما فوتبال است اما من از برانکو و امثال برانکو یاد گرفته ام که با هر تیمی که قرارداد می بندم به آن متعهد و پایبند باشم.»

برانکو بعد از بازی بشدت به قضاوت داور معترض بود و حتی صحنه برخورد توپ به دست نصرتی را در صفحه اینستاگرامش گذاشت و شرح طعنه آمیزی هم برای آن نوشت. نصرتی درباره این صحنه و همچنین صحنه دیگری که پرسپولیسی ها معتقد هستند او روی علیپور مرتکب خطا شده است گفت:« درباره آن توپ که به دستم خورد باید بگویم بله توپ به دستم خورد. اما فاصله من با وحید امیری یک متر هم نبود بعد از زاویه ای که عکاس ها عکس گرفتند زاویه به گونه ای بود که انگار دست من خیلی باز بوده اما چون موقعی که امیری می خواست پاس بدهد من نزدیک خط اوت خودمان بودم فاصله خیلی کم بود و دست من کنار بدنم بود. حالا اینکه در قانون جدید این ها را هند می گیرند یا نه نمی دانم اما فاصله من با ضربه زننده خیلی کم بود و زمانی نداشتم که نسبت به این توپ عکس العمل نشان بدهم. هرچند باید ببینیم نظر کارشناسان داوری در این رابطه چیست.»

او درباره خطایی که پرسپولیسی ها می گویند روی علیپور مرتکب شده است گفت:« علیپور در این بازی چندبار شبیه سازی کرد و بدون اینکه ما به او بخوریم خودش را روی زمین می انداخت و دایو می زد. در آن صحنه هم همین کار را کرد و به هیچ وجه من نه فشاری آوردم و نه ضربه ای زدم اما او سه چهارباری حداقل برای پنالتی گرفتن شبیه سازی کرد.»

اما یکی از صحنه های حاشیه ای این بازی درگیری محمدنصرتی با شجاع خلیل زاده بود که کمی هم جدی به نظر می رسید. کاپیتان نفت در این رابطه گفت:« شجاع در این فصل اخیر در ضربات ایستگاهی توانایی خیلی خوبی دارد و گل های زیادی هم در ضربات ایستگاهی زد و مربی تیم هم من را با ایشان من تو من کرده بود. از طرفی من کاپیتان تیم بودم در این بازی و باید به بچه های تیم نشان می دادم که فوتبال شرایط خاصی دارد به خصوص الان که تیم ما در شرایط حساس و وخیمی است و هر یک امتیاز هم برای ما حائز اهمیت است. شجاع توقع داشت من شاید محکم من تو من با او نباشم اما در فوتبال درگیرانه امروز مدافعان بزرگ دنیا را نگاه کنید، سرخیو راموس یا مدافعان لیگ ایتالیا همدیگر را هجده قدم می زنند ولی ما اصلا همدیگر را نزدیم اما چون من او را می گرفتم یا لمسش می کردم که از شعاع حرکتی من دور نشود او توقع داشت کاری نکنم. اینکه شجاع می گوید من او را چنگ زده ام! اصلا اینگونه نیست اما در این درگیری ها بازیکنان به هم برخورد می کنند. چیزی که هست در فوتبال این مسایل اجتناب ناپذیراست . شجاع می خواست به تیمش کمک کند و من هم مجبور بودم مهارش کنم.»

مدافع سابق تیم ملی زمانی به خاطر راه رفتن با استوک روی کمر بازیکن تیم ملی عمان با 4 جلسه محرومیت مواجه شد خطایی که امروز خیلی ها آن را خطای سرورجپاروف بازیکن استقلال در بازی با استقلال خوزستان مقایسه می کنند که البته محرومیتی برای این بازیکن به همراه نداشت و حتی باعث شد تا برانکو و شجاع خلیل زاده مربی و بازیکن پرسپولیس هم نسبت به آن واکنش نشان دهند. نصرتی در این رابطه گفت:« دقیقا همین خطایی که جپاروف انجام داد در بازی برابر عمان روی بازیکن این تیم عماد علی  مرتکب شدم البته من هیچ فشاری روی کمر بازیکن حریف نیاوردم با اینحال 4 جلسه من را محروم کردند. شاید چون در آن بازی من در دقیقه 96 گل زدم به آن ها فشار آمده هجمه وسیعی روی داور به وجود آمد که چرا من را در حین بازی و به خاطر آن خطا اخراج نکرده است. دقیقا مشابه حرکتی که جپاروف انجام داد و به نظرم چیزی که شجاع خلیل زاده در این رابطه گفت کاملا درست بود.»

نصرتی در پایان گفت:« از مربیان بزرگی که با آنها کار کردم و کسانی مثل برانکو یاد گرفتم که با تمام وجودم برای تیمی که در آن هستم تلاش کنم چه زمانی که پرسپولیس ، تراکتور و گسترش بودم با تمام وجودم بازی کردم امیدوارم طرفداران پرسپولیس از دست من ناراحت نباشند. فکر کنم هواداران پرسپولیس می دانند که من دوست دارم این تیم موفق شود. برانکو یکی از بهترین مربیانم بوده و همیشه برایش آرزوی موفقیت کرده ام و امیدوارم موفق باشند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qb69p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مروری بر تاریخچه بازی های بدون تماشاگر پرسپولیس به بهانه حکم بازی با تراکتورسازی