تاریخ انتشار: 1396/08/12 23:00
کد خبر: 175289

دعوت از 7 استقلالی، لطف کی روش به شفر یا قهر او؟

دعوت از هفت بازیکن استقلال به تیم ملی توسط کیروش، حتی فراتر از انتظار متعصب‌ترین هواداران استقلال بود.
دعوت از 7 استقلالی، لطف کی روش به شفر یا قهر او؟

 استقلال بازیکنان مستعد و نامی زیادی دارد که در شرایط اوج خود از نظر فنی می‌توانند مدعیانی جدی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باشند اما تا قبل از بازی با نفت اوضاع فنی استقلال به گونه‌ای بود که فرصت لازم برای درخشش در اختیار بازیکنان این تیم قرار نگرفته بود.

وینفرد شفر از دعوت بازیکنانش به تیم ملی اظهار خوشحالی کرد اما او دائم بر ضعف بدنی بازیکنانش تاکید کرده واینکه می‌تواند با در اختیار داشتن زمان لازم ضمن حل مشکلات بدنی بازیکنان، هماهنگی بین آنها را نیز افزایش دهد. اما او بهترین فرصت برای ایجاد هماهنگی تاکتیکی در تیمش را با دعوت شدن هفت بازیکن استقلال به تیم ملی از دست داده است.

دعوت از تعداد بازیکنان زیاد به تیم ملی در دوفصل اخیر بعضا برای مربیان پرسپولیس تبدیل به معضلی اساسی شده بود که با توجه به اینکه اعتراضات برانکو در مورد تعداد و زمان زیاد اردوهای تیم ملی به جایی نرسید، آنها مجبور به تطبیق خود با این شرایط شده‌اند. اما این وضعیت برای اولین بار در دو فصل اخیر برای استقلال بوجود آمده و آن‌هم در شرایطی که شفر به تازگی رهبری این تیم را بر عهده گرفته، می‌تواند موجب عقب افتادن برنامه‌های این مربی شود.

نوع تمرینات باشگاهی و تیم ملی قاعدتا در مدت زمان اردوهای تیم ملی چندان با هم تفاوتی نباید داشته باشد و احتمالا شفر نگرانی چندانی از وضعیت آمادگی بدنی ملی‌پوشانش نخواهد داشت مگر اینکه او قصد داشته تمرینات سنگین‌تری برای بازیکنانش در تعطیلات لیگ در نظر بگیرد. اما شفر فرصت لازم برای ایجاد هماهنگی تاکتیکی بین بازیکنانش را از دست خواهد داد و چه بسا خستگی بازی‌های ملی نیز بر روی کیفیت فنی اولین بازی استقلال پس از تعطیلات اثرگذار خواهد بود.

ازطرفی دیگر دعوت از هفت استقلالی به تیم ملی می‌تواند روحیه، انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان استقلال و حتی آن بازیکنان این تیم که این بار به تیم دعوت نشده‌اند را افزایش دهد. که این موضوع می‌تواند نشان دهنده لطف بزرگ کیروش به شفر و استقلال باشد. لطفی که شامل حال پارس‌جنوبی جم و پیکان به عنوان دو تیم صدرنشین نشده است.

وقتی مهر ملی‌پوش بودن به شناسنامه بازیکنی بخورد، خواه ناخواه مبلغ قرارداد بازیکن هم افزایش می‌یابد. دعوت شدن تعداد زیاد بازیکن از یک تیم از این نظر مدیران آن تیم را هم چندان خوشحال نخواهد کرد!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qbrwj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی قائدی: شفر سعی میکند به تیم روحیه دهد/ می توانم نظر کی روش را جلب کنم