تاریخ انتشار: 1396/07/07 16:00
کد خبر: 180589

در نبود این بازیکن کار پرسپولیس بیخ پیدا کرد/تغییرات برانکو به نفع پرسپولیس است یا نه؟!

حاصل جابجایی‌های زیاد پرسپولیس در خظ دفاع، تا این جای کار دریافت ۱۲ گل در ۱۱ بازی است تا بعد از مدت‌ها میانگین گل خورده این تیم به بالای ۱ برسد.
در نبود این بازیکن کار پرسپولیس بیخ پیدا کرد/تغییرات برانکو به نفع پرسپولیس است یا نه؟!

در فصل جدید و بعد از گذشت ۱۱ بازی این پرسپولیس در مسابقات مختلف، هنوز ترکیب دفاعی برانکو به ثبات نرسیده. حضور بازیکنان چند پست دفاعی و میل برانکو به جابجایی این بازیکنان در خط دفاعی باعث شده تا خط دفاع پرسپولیس مدل ۹۶ آرامش به خود نبیند. با ثبات‌ترین ترکیب دفاعی پرسپولیس در این فصل تنها ۵ بازی در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند و ترکیبی دیگر نیز در فواصل زمانی مختلف برای ۳ بار کنار یکدیگر بازی کرده‌اند و در ۳ بازی نیز ترکیب کاملا متفاوتی نسبت به دیگر بازی‌ها را شاهد بودیم. با مصدومیت‌هایی بی‌موقع جلال حسینی، نوبت به زوج خلیل‌زاده و انصاری رسید تا این دو بازیکن در اکثر دیدارهای این فصل پرسپولیس در قلب دفاع بازی کنند. حاصل ۷ همکاری مشترک این دو بازیکن در انتهای خط دفاعی پرسپولیس ۶ گل خورده است! ماهینی نیز به همراه شجاع در ۳ دیداری که در مرکز دفاع بازی کرد تجربه خوبی نداشت و بجز کلین‌شیت در یک دیدار، در دو دیدار مجموعا ۵ گل دریافت کردند که شکست تحقیرآمیز برابر الهلال، حاصل همین همکاری مشترک در آخرین دیدار پرسپولیس است.

به نظر می‌رسد نبود سید جلال و میل برانکو به تغییرات بازیکنان چند پست دفاعی خود، امسال ضربات بزرگی به این تیم در خط دفاعی زده. حاصل این تغییرات زیاد پرسپولیس تا این جای کار دریافت ۱۲ گل در ۱۱ بازی است تا بعد از مدت‌ها میانگین گل خورده این تیم به بالای ۱ برسد. البته نباید از افت علیرضا بیرانوند در این فصل هم غافل شد؛ دروازه‌بانی که در دیدارهای اخیر پرسپولیس ضعف‌های فاحشی از خود نشان داده و در ۴ دیدار آخر خود برای ۸ بار گل دریافت کرد!

در ۱۱ بازی برگزار شده پرسپولیس در این فصل که شامل ۷ بازی لیگ، ۳ بازی لیگ قهرمانان و ۱ دیدار سوپرجام می‌شود، شجاع خلیل‌زاده با حضور ثابت در تمامی دیدارها تنها بازیکنی دفاعی است که حضوری کامل داشته و بجز ماهینی که در یک دیدار به دلیل مصدومیت تعویض شد، سایر بازیکنان خطوط دفاعی پرسپولیس حداقل برای ۳ بازی از حضور در ترکیب دور بودند. شاید علت اصلی آشفتگی خط دفاعی پرسپولیس در این فصل را باید بیشتر در نبودن سید جلال حسینی جست‌و‌جو کرد؛ بازیکنی که تنها در یک دیدار برابر سیاه جامگان مشهد در ترکیب پرسپولیس حضور پیدا کرده و در ۱۰ بازی از نیمکت و سکوها بازی‌های تیم برانکو را دنبال کرده است.

نگاهی داریم به ترکیب پایه خط دفاع پرسپولیس در ۱۱ بازی برگزار شده این فصل. (لیست بازیکنان به ترتیب مدافع راست، مدافعان مرکزی و مدافع چپ است)

بازی اول/ سوپر جام

پرسپولیس ۳ – ۰ نفت تهران

ماهینی – خلیل‌زاده – انصاری – مصلح

بازی دوم/ هفته اول لیگ

پرسپولیس ۲ – ۰ فولاد

محرمی – خلیل‌زاده – انصاری – ماهینی

بازی سوم/ هفته دوم لیگ

تراکتورسازی ۱ – ۲ پرسپولیس

محرمی – خلیل‌زاده – انصاری – ماهینی

بازی چهارم/ هفته سوم لیگ

 نفت تهران ۰ – ۳ پرسپولیس

محرمی – خلیل‌زاده – انصاری – ماهینی

بازی پنجم/ هفته چهارم لیگ

پرسپولیس ۱ – ۱ سیاه‌جامگان

ماهینی – حسینی – خلیل‌زاده – انصاری

بازی ششم/ دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

پرسپولیس ۲ – ۲ الاهلی

محرمی – خلیل‌زاده – انصاری – ماهینی

بازی هفتم/ هفته پنجم لیگ

گسترش فولاد ۰ – ۳ پرسپولیس

محرمی – خلیل‌زاده – ماهینی – مصلح

 

بازی هشتم/ دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

الاهلی ۱ – ۳ پرسپولیس

ماهینی – خلیل‌زاده – انصاری – ربیع‌خواه

بازی نهم/ هفته ششم لیگ

پرسپولیس ۰ – ۱ پیکان

محرمی – خلیل‌زاده – ماهینی – مصلح

بازی دهم/ هفته هفتم لیگ

سپاهان ۲ – ۲ پرسپولیس

محرمی – خلیل‌زاده – انصاری – ماهینی

بازی یازدهم/ دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان

الهلال ۴ – ۰ پرسپولیس

محرمی – خلیل‌زاده – ماهینی – مصلح


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qnabn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بزرگترین اشتباه پروفسور!