تاریخ انتشار: 1396/06/23 11:33
کد خبر: 183217

مروان حسین: ما با کرانچار قهرمان میشویم/ من هم مثل بشار رسن از کرار جاسم مشورت نگرفتم

مروان حسین: ما با کرانچار قهرمان میشویم/ من هم مثل بشار رسن از کرار جاسم مشورت نگرفتم

مروان حسین مهاجم عراقی تیم سپاهان از جمله بازیکنانی است که با حضور در جمع زردپوشان اصفهانی هواداران این تیم را یاد دوران درخشان عماد رضا مهاجم اسبق سپاهانی که او هم عراقی بود انداخت. همشهری برای اینکه از دیدگاه‌های این بازیکن در مورد فوتبال سپاهان و درکل فوتبال ایران مطلع شویم، گفت‌وگویی با او انجام داده است.

 

در مورد حضورت در تیم سپاهان و شرایط این تیم برایمان بگو.

من چند پیشنهاد داشتم، حتی پیشنهاد تمدید قرارداد هم داشتم. تیم خودم پلیس عراق بود که از تیم‌های خوب عراق است و خیلی خوب هم پول می‌دهند و هزینه می‌کنند ولی برای اینکه سن و سال زیادی نداشتم و به فکر پیشرفت فوتبالم بودم تصمیم گرفتم با کمک مدیربرنامه‌هایم به فوتبال ایران بیایم تا پله‌های ترقی را طی کنم. می‌دانستم در گذشته عماد رضا در این باشگاه بازی می‌کرد و سپاهان از هر لحاظ از جمله امکانات و مالی شرایط خوبی دارد و درکل باشگاه بزرگی در ایران است. من سوای سپاهان از یک تیم دیگر ایرانی هم دعوتنامه داشتم اما سپاهان را ترجیح دادم.

 

در تیم سپاهان به دنبال چه اهدافی هستی؟

رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر و ان‌شاءالله رسیدن به قهرمانی در آسیا.

 

سطح فوتبال ایران را چطور دیدی؟

در ایران نسبت به عراق فوتبال بانظم‌تری را می‌بینم. در عراق فوق‌العاده فوتبال جنگده با دوندگی بالا را می‌بینیم اما این نوع تیم‌ها در فوتبال ایران خیلی کمتر دیده می‌شوند. شاید شرایط جوی کشورم باعث شده فوتبال در آنجا به این نوع باشد. درکل سطح فوتبال ایران باکیفیت‌تر است. تیم‌های ایرانی باکلاس‌تر هستند و باید اعتراف کنم بازی کردن در عراق سخت است.

 

در گذشته بازیکنانی مانند عماد رضا از عراق به تیم سپاهان آمدند و اسطوره شدند اما بازیکنی مانند کرار دائما تیم عوض می‌کند. نظرت در مورد این دو بازیکن چیست؟

هردوی اینها از دوستان من هستند به هرحال شخصیت و زندگی هر فرد به خودش ربط دارد. الان هم نمی‌شود گفت چرا عماد رضا این‌قدر در سپاهان ماند و موفق بود اما کرار جابه‌جا می‌شود. صحبت‌هایی هم که در ایران درباره او می‌شود به خودش مربوط می‌شود. فقط در مورد عماد رضا می‌دانستم او در سپاهان موفق بوده و یکی از دلایلی که این تیم را انتخاب کردم نظر او بود. ضمن اینکه مدیربرنامه‌های من و بشاررسن یکی است و ما نسل جدیدی از فوتبالیست‌های عراقی در ایران هستیم و نسل با نسل هم فرق می‌کند.

 

کرار به بشار رسن گفته بود به پرسپولیس نرود. آیا چنین توصیه‌هایی به تو هم داشته است؟

من برای آمدن به سپاهان از جاسم کرار مشورتی نگرفتم و صرفا حرف مدیربرنامه‌هایم را گوش دادم و به اصفهان آمدم.

 

خیلی‌ها پرسپولیس را شانس اول قهرمانی لیگ برتر می‌دانند، گرچه سپاهان هم خودش در حد مدعی است. نظر تو در این‌باره چیست؟

شما شک نکنید سپاهان قهرمان خواهد شد. تیم، بازیکنان جدیدی گرفته که زمان می‌برد تا با هم هماهنگ شوند. این تعطیلات لیگ خیلی به ما کمک می‌کند که هماهنگ شویم.

 

نظرت در مورد کرانچار چیست؟ در حالی که شاید در 5هفته ابتدایی با سپاهان آنچنان نتوانسته انتظارات را برآورده سازد.

فوق‌العاده بار فنی و شخصیت انسانی بالایی دارد. برای من افتخار است که زیرنظر او کار می‌کنم. خیلی چیزها از او یاد می‌گیرم و بازیکنان در زمین برای او با تمام وجود می‌جنگند. شما 5هفته را ندید بگیرید. ما با کرانچار قهرمان می‌شویم؛ شک نکنید.

 

در مورد تیم ملی ایران و صعود مقتدرانه به جام‌جهانی چه صحبتی داری؟

خیلی خوشحالم یک تیم در آسیا رکورد جهانی ثبت کرد و در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی گلی نخورده است. این افتخاری برای آسیاست. کی‌روش مربی بزرگی است. از تیم خود ما هم آقایی و پورقاز در تیم ملی هستند؛ گرچه بازیکنان دیگری مانند ساسان انصاری و مهرداد محمدی هم می‌توانند عضو تیم ملی باشند.

 

در بازی قبلی سپاهان مقابل سپیدرود برخی هواداران علیه رسول نویدکیا به‌خاطر عملکرد ضعیفش شعار سردادند. در این مورد صحبت می‌کنی؟

واقعا نمی‌دانم یعنی چه که علیه رسول نویدکیا شعار دادند. چیزی نمی‌فهمم.

 

و اینکه خودت به دنبال آقای گلی در لیگ برتر هستی؟

صددرصد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qnxda

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آشنایی با دو خرید طلایی پوشان/ستاره یا معمولی؟

 کرانچار:اجازه نمی‌دهم شگفتی 4سال پیش‌تکرار شود
کمالوند با ارنج کامل بازی می کند؛