تاریخ انتشار: 1397/02/10 14:28
کد خبر: 149841

اسکوچیچ: ما برای بازی فینال برابر استقلال آماده ایم و منتظر تصمیم مدیر باشگاه می مانیم

خونه به خونه تنها یک قدم با لیگ برتر فاصله داشت اما پیروزی این تیم برابر برق نوین شیراز نیز باعث نشد تا نماینده شهر بابل در اولین سال های حیاتش به این افتخار بزرگ برسد.
اسکوچیچ: ما برای بازی فینال برابر استقلال آماده ایم و منتظر تصمیم مدیر باشگاه می مانیم

در آخرین روز لیگ یک شهرهای مختلف ایران حال و هوای مختلفی داشتند اما در بابل وضعیت متفاوت بود. هواداران خونه به خونه و علاقمندان به فوتبال این شهر ورزشگاه این شهر را لبریز کرده و حتی روی پروژکتورهای استادیوم جمعیت علاقمند حضور داشت. خونه به خونه که با مربیگری دراگان اسکوچیچ تبدیل به یک مدعی اصلی برای صعود بود در نهایت بازی را برد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به نساجی نتوانست لیگ برتری شود. با این وجود حضور در رده سوم لیگ یک و همچنین حضور در فینال جام حذفی افتخارات جالب توجهی برای این تیم هستند. دراگان اسکوچیچ مربی کروات این تیم البته نقش مهمی در موفقیت های خونه به خونه ایفا کرد و حالا ماموریت بزرگش در فینال جام حذفی می تواند ناکامی در صعود را جبران کند هرچند اسکو و یارانش کار دشواری در خرمشهر مقابل استقلال پرقدرت دارند. با کمک ابراهیم گل آور مترجم اسکوچیچ گفت و گویی در رابطه با لیگ یک و فینال جام حذفی با این مربی انجام داده ایم که در زیر می خوانید:

 

-خونه به خونه با وجود برد برابر برق شیراز نتوانست به لیگ برتر صعود کند. اگر تنها چند گل بیشتر می زدید الان جای خونه به خونه و نساجی عوض می شد؟

 

من می گویم شاید حتی اگر ما گل های بیشتری هم می زدیم بازهم کافی نبود. افراد باهوش مفهوم جمله من را می فهمند. بله من فکر می کنم حتی اگر گل های بیشتری هم می زدیم فایده ای نداشت.

 

-خیلی ها معتقدند خونه به خونه لیگ برتر را در بازی با اکسین و مساوی با این تیم از دست داد. نظر شما چیست؟

 

بله ما با اکسین مساوی کردیم اما در بازی با اکسین آن ها واقعا جنگندگی شان از بازی های قبلی شان بیشتر بود. من باید فقط راجه به مربیگری خودم نظر بدهم. ما در آن بازی هم خوب بودیم.

 

-برخی هم می گویند مصاحبه شما قبل از بازی روی تیم برق شیراز تاثیر گذاشت و باعث شد آن ها با جدیت بیشتری برای توقف خونه به خونه به میدان بیایند. آنجایی که گفتید اگر نساجی 10 گل بزند ما 15 گل می زنیم...

 

متاسفانه مفهوم جمله را نگرفتند و متوجه نشدند که دقیق چه می گویم. هرچند دیروز همه بازی را دیدند و به مفهوم حرف من رسیدند و فهمیدند چرا آن جمله را گفتم. من آن را گفتم چون همه می دانند نساجی چگونه بازی اش را برد. بازهم می گویم حرف هایم راجع به 15 گل کنایه آمیز بود ضمن اینکه من همیشه به افرادی که درون زمین بازی می کنند احترام می گذارم.

 

-می توانید بیشتر توضیح بدهید که نساجی چگونه بازی اش را برد...؟

 

این فقط احساس من است و الان نمی خواهم درباره این مساله صحبت کنم. من فقط مربی هستم و به مربیگری فکر می کنم. به نظر من افراددیگری که در این زمینه مسئولیت دارند باید مراقب این قضایا باشند. من ولی برای مدیریت، هواداران و بازیکنانم ناراحت هستم. ما در این پانزده بازی که انجام دادیم از همه تیم های امتیاز بیشتری گرفتیم و به فینال جام حذفی هم رسیدیم. این در حالی است که در این یک ماه و نیم اخیر 5 بازیکن کلیدی خودمان را در اختیار نداشتیم. من تنها می توانم اتفاقات درون زمین را مدیریت کنم و نمی توانم در خارج از زمین فوتبال تاثیرگذار باشم. وقتی این جور مسایل را در نظر بگیرید خب شاید بهتر مسایل را درک کنید.در حال حاضر هم همانطور که گفتم فقط برای مردم بابل و هواداران ناراحت هستم.

 

-حضور تماشاگران در ورزشگاه و اینکه حتی روی پروژکتورهای استادیوم تماشاگران هوادار خونه به خونه نشسته بودند چه تاثیری روی روند بازی داشت؟

 

واضح است که این موضوع تاثیرگذار بود و طبیعی است که باعث استرس آن ها شده بود. اما بچه های ما تا آخرین دقیقه جنگیدند و تلاش کردند.

 

-مالک باشگاه خونه به خونه اعلام کرده است که این تیم در فینال جام حذفی حاضر نمی شود. این یعنی تیم کار آماده سازی اش را برای بازی با استقلال انجام نمی دهد و در این بازی حاضر نخواهد شد؟

 

من به ایده و نظر مالک باشگاه احترام می گذارم چرا که ایشان مخارج باشگاه را می دهد. در هفته های اخیر اتفاقات زیادی علیه ما افتاد  و طبیعی است که مالک باشگاه این واکنش را نشان بدهد. البته من قطعی و کامل آماده این بازی هستم. ما برای بازی فینال برابر استقلال آماده ایم و منتظر تصمیم مدیر باشگاه می مانیم.

 

-استقلال در یکی دوماه اخیر یکی از بهترین تیم های ایران بوده و در آسیا هم نتایج خوبی گرفته است. با این اوصاف امیدی به موفقیت در فینال دارید؟

 

به استقلال احترام می گذارم. آن ها تیم خوبی دارند و باشگاه بزرگی هستند اما در طول نود دقیقه بازی همه چیز ممکن است. ما در این مسابقه هفت بازیکن اصلی مان را در اختیار نداریم ضمن این که بهترین بازیکنمان ، روح الله باقری را با یک کارت زرد ناحق از حضور در فینال محروم کردند. حتی مدت آماده سازی تیم ما تا فینال دو روز کمتر از استقلال است. با این همه من به این بازی هم امیدوار هستم چرا که در همه بازی ها امید دارم. ما همیشه تلاس می کنیم بازی ها را ببریم و اگر اینگونه نباشد بهتر است در فوتبال نباشیم.

 

-در لیگ برتر و در تیم های ملوان و فولاد با جوان ها کار کردیدو استعدادهای خوبی را هم پرورش دادید. از خونه به خونه هم بازیکنی که در سال های آینده شاهد درخشش آن ها باشیم بیرون خواهد آمد.

 

دیروز دیدید که در بازی به این دشواری سه بازیکن جوان را در ترکیب قرار دادم و آن ها هم به خوبی قابلیت های خودشان را نشان دادند. بله بازیکنان جوان و خوبی در خونه به خونه هستند که در سال های آینده می توانند در تیم های بزرگ ایران بازی کنند.

 

-بعد از حضور در لیگ برتر با ملوان و فولاد حالا با خونه به خونه و در 15 بازی لیگ یک ایران را تجربه کردید. چه تفاوت هایی بین این دو لیگ وجود داشت؟

 

کیفیت لیگ یک پایین تر اما جنگندگی در آن بالاتر است. رقابت هم در مقایسه در لیگ برتر در لیگ یک بیشتر است.

 

-در زمینه غیر فنی و حواشی چطور؟

 

این وظیفه من نیست که به این چیزها بپردازم. بگذارید یک چیزی بگویم. من واقعا به خاطر باشگاه و مردم و هوادارها ناراحتم چرا که تلاش زیادی کردند که تیم به لیگ برتر برسد. اما در کنار این ناراحتی احساس غرور و افتخار می کنم به خاطر بازیکنانم که تا آخرین لحظه جنگیدند. ما در ماه های اخیر چیز های منفی زیادی دورو برمان بود و مصدومیت های زیادی هم داشتیم اما با تلاش بچه ها به به اینجا رسیدیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qomep

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



واکنش نصرالله عبداللهی به انصراف خونه به خونه از فینال جام حذفی