تاریخ انتشار: 1401/12/15 13:35
برگی از تاریخ؛
کد خبر: 9689

طلوع استقلال ، غروب پرسپولیس (عکس)

این دربی یکی از بهترین نمایش های تاریخ استقلال است، روزی که آنها فرصت گلزنی به پرسپولیس را هم ندادند
طلوع استقلال ، غروب پرسپولیس (عکس)

 جمعیتی بالغ بر دو برابر ورزشگاه آزادی در قسمت شرقی مجموعه قبل از آغاز بازی دیده می شد، هر کسی که در آن روز خاص برای دیدن دربی پایتخت به ورزشگاه آزادی رفته بود با دیدن سیل جمعیت فکر می کرد راهی به ورزشگاه پیدا نخواهد کرد، ولی این همه داستان آن روز خاص در محدوده ورزشگاه آزادی نبود.

در آن روز خاص که تنها 70 هزار تماشاگر برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی رفته بودند و بازی از طرف صدا و سیما نه تنها پخش نشد، بلکه فیلمبرداری هم نشد، خیلی از جوانان در بیرون ورزشگاه برای گرفتن شانس رفتن به ژاپن ماندند تا روز خوب استقلال و بد پرسپولیس را نبینند.

روزی که آبی ها تا دقیقه 15 دو گل زدند، سرخها به شدت به توپ بازی معترض بودند و بعدها خیلی ها گفتند صحبت هایی بین علی پروین و شاهرخ بیانی ردو بدل شد تا آبی ها به همین مقدار گل راضی باشند و نتیجه پایانی همان دو برصفر باقی بماند.

استقلال آن بازی را در تاریخ 15 اسفند سال 70 برد تا دو روز بعد هفته نامه دنیای ورزش با تیتر طلوع استقلال و غروب پرسپولیس همه 90 دقیقه بازی را در یک جمله کوتاه بیان کند. نود دقیقه ای که یکی از بهترین نمایش های تاریخ استقلال برابر پرسپولیس بود، ولی آن بازی هم همانند دربی 52 به تصویر کشیده نشد تا دو تیم در این زمینه یک بر یک مساوی شوند، هر چند دوربین های متفرقه با کیفیت پائین بازی را به تصویر کشیدند و گلهای مرفاوی و صادق ورمزیار در آن بازی  قابل رویت است.

cgywr3oa

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qrkj4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دربی پایتخت زیر ذره‌بین؛ نقاط ضعف و قوت استقلال و پرسپولیس