تاریخ انتشار: 1398/01/19 18:15
کد خبر: 104189

رکورد ویژه شاگردان یحیی گل محمدی در لیگ برتر

پدیده شهرخودرو که در لیگ هجدهم یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه آسیایی است، با استفاده از "یحیی تایم"، موفق شده بیش از نیمی از گل‌هایش در لیگ را در یک ربع پایانی مسابقات به ثمر برساند.
رکورد ویژه شاگردان یحیی گل محمدی در لیگ برتر

پدیده شهرخودرو در لیگ برتر هجدهم موفق شده تا پایان هفته 24، جزو مدعیان کسب سهمیه آسیایی باشد. نکته جالب توجه در رابطه با عملکرد این تیم اما توان بالای بدنی بازیکنان از هفته نخست مسابقات است. پدیده‌ای‌‌ها در 24 مصاف خود تا به اینجای لیگ، میانگین 1 گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند و 24 بار موفق شده‌اند، دروازه رقبا را باز کنند. نکته جالب اینکه بیش از نیمی از این گل‌ها، (13 گل) در یک ربع پایانی بازی به ثمر رسیده‌است.

اوج کار شاگردان یحیی گل‌محمدی به ابتدای لیگ هجدهم و 6 هفته آغازین مسابقات برمی‌گردد. بازیکنان پدیده شهرخودرو موفق شدند اپیدمی عجیب فوتبال ایران را کنار بزنند و در روزهایی که بسیاری از مربیان لیگ برتری مدعی بودند بازیکنان‌شان برای رسیدن به آمادگی مطلوب بدنی نیاز به زمان دارند، در 4 مسابقه در دقایق پایانی، پیروزی را از آن خود کنند.

اگر از هفته نخست و اتفاقات عجیبی که برای تیمِ یحیی گل‌محمدی در مصاف با پرسپولیسِ مدافع عنوان قهرمانی رقم خورد، فاکتور بگیریم، پدیده شهرخودرو در هفته دوم لیگ برتر، میانه‌های مردادماه در اهواز و در دمای بالای 40 درجه این شهر، موفق شد بازی 1-0 باخته مقابل استقلال خوزستان را با دو گل دقایق 92 و 94 با پیروزی عوض کند.

این سرآغاز یحیی‌تایم در لیگ هجدهم بود. پدیده شهرخودرو در هفته سوم، با گل دقیقه 93 موفق شد دیدار خانگی مقابل صنعت نفت را با پیروزی پشت سر بگذارد. در هفته چهارم در مصاف با سپیدرود در رشت نیز گل دوم پدیده در دقیقه 77 وارد دروازه حریف شد.

پس از آن در هفته پنجم و در مشهد، پدیده شهرخودرو میزبان پیکان تهران بود و در شرایطی که تا دقیقه 85 این دیدار با تساوی 1-1 در جریان بود، باز هم شاگردان یحیی موفق شدند به گل پیروزی‌بخش دست یابند. هفته ششم و در اصفهان هم شرایطی مشابه با هفته قبل رقم خورد و پدیده شهرخودرو توانست با گل دقیقه 83 یونس شاکری، تساوی را با برد 2-1 عوض کند.

آمادگی بالای بدنی و استفاده از تک‌تک دقایق بازی، در کنار دانش بالای گل‌محمدی و همچنین انگیزه بازیکنان و روحیه همدلی در این تیم با وجود مشکلات عجیب و غریبی که در لیگ هجدهم برای نماینده خراسان رقم خورد، سبب شده تا حالا پدیده شهرخودرو یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه آسیایی باشد. اتفاقی که خوش‌بین‌ترین هوادار فوتبال خراسان هم در ابتدای راه پیش‌بینی نمی‌کرد.

برخلاف برخی از مربیان بدنسازی تیم‌های فوتبال در ایران، که پیشکسوتان دوومیدانی و سایر رشته‌های ورزشی هستند، مظاهر رحیم‌پور با مدرک تحصیلی دکتری یادگیری حرکتی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد است و سابقه حضور در کنفرانس‌های مختلف بدنسازی فوتبال در کانادا و ترکیه را در کارنامه دارد. او به جز پدیده شهرخودرو در تیم‌های تراکتورسازی تبریز، راه‌آهن، صبای قم، اکسین البرز، آلومینیوم هرمزگان و بادران تهران نیز به عنوان مربی بدنساز حضور داشته و به جز یحیی گل‌محمدی، با اکبر میثاقیان، مهدی تارتار و صمد مرفاوی نیز همکاری داشته‌است.

حالا باید دید در روزهای آخر لیگ باز هم یحیی تایم با این بنیه بدنی بازیکنان استمرار خواهد داشت یا خیر.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qwb89

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل‌محمدی: حذف فردوسی‌پور اشتباه بزرگی است/ سال پر فرار و نشیبی را پشت سر گذاشتیم