تاریخ انتشار: 1398/06/25 21:46
لیگ قهرمانان اروپا؛
کد خبر: 87817

ناپولی-لیورپول؛نبرد جذاب کلوپ-آنجلوتی در سواحل ناپل

دو تیم ناپولی و لیورپول از چارچوب نخستین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به تقابل هم خواهند رفت.
ناپولی-لیورپول؛نبرد جذاب کلوپ-آنجلوتی در سواحل ناپل

دراولین بازی هفته نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شاگردان آنجلوتی درقالب تیم جذاب ناپولی سه شنبه شب مورخه ۲۶شهریور ماه ۹۸ ازساعت ۰ ۳ /۲۳ به وقت ایران در ورزشگاه  سن پائولو شهر ناپل، به مصاف شاگردان یورگن کلوپ در هیات تیمی شاداب بنام لیورپول، مدافع قهرمانی این رقابت ها می روند.

 

ناپولی میزبان درآخرین دیدارش در سری آ در همین ورزشگاه، سمپدوریا را با دوگل مغلوب کرده و خود را بخوبی برای مقابله با مدافع عنوان قهرمانی مهیا کرده است.آرتنوپی در فصل گذشته نیز درچنین مرحله ای از رقابت ها نیز با لیورپول هم گروه بود که درآخرین بازی اش درآنفیلد، مغلوب آلیسون بکر و مرسی ساید نشینان شد و علیرغم شایستگی  از گردونه رقابت ها خارج شد . آنجلوتی که استاد چنین رقابت هایی لقب گرفته است،در فصل جاری چمپیونزلیگ درصدد صعود به مراحل بالاتری است . قطعا کارلتو برای خط ونشان کشیدن جهت سایر مدعیان جام ،درصدد قربانی کردن تیمی است که فوتبالی مبتنی بر بازی سرعتی همراه با پاس های طولی و صد البته تاکتیکی فوق العاده ای بنام گگن پرسینگ است.خطوط سه گانه ی لیورپول که ازثبات و انسجام تیمی بسیار خوبی برخوردار است،می تواند عمق دفاع شکننده ناپولی را بشدت به چالش بکشد.

مثلث ویرانگر صلاح،فرمینو و مانه می تواند هرخط دفاعی را درنوردد و بنیان آن را به لرزه درآورد.سرعت در مسافت های طولانی ، تکنیک،زدن به داخل و عمق خط دفاعی و قدرت تمام کنندگی صلاح،سرعت فوق العاده در مسافت های کوتاه یا کندن های کوتاه و قدرت بدنی عالی مانه و همچنین تحرک،جابجایی،فضاسازی،دوندگی بی امان و فشار وحشتناک فرمینو روی مدافعین میانی حریف،از جمله ویژگی های مثال زدنی این مثلث بسیار خطرناک است که بخوبی ازسوی سه بازیکن خط میانی و دو فول بک این تیم حمایت میشوند.داشتن فن دایک، مدافع باکیفیتی که بخوبی قادر است خط دفاعی تیمش را رهبری کند،برای هر مربی و هر تیمی نعمت است.این مدافع هلندی از ثبات،خونسردی ، آرامش و بازیخوانی فوق العاده ای درطول بازی، برخوردار است.

ناپولی تیمی است که سنگ بنایش را ساری گذاشته و آنجلوتی با تغییراتی که در آرایش تیمی و برنامه  تاکتیکی اش ایجاد کرده،باعث شده که این تیم از تجربه بیشتری برخوردار شود.عمده حملات ناپولی آنجلوتی از کناره ها جایی که کایخون و اینسینیه درآنجا بازی می کنند،سازماندهی و طراحی میشوند. در برنامه های تاکتیکی کارلتو دو مدافع کناری ،نقش مهمی ایفا می کنند. خط میانی شاداب و با طراوت ناپولی را بازیکنان با کیفیتی چون: آلان، زیلینسکی،دی لورنزو و رویز تشکیل می دهند.

تقابل خطوط میانی دو تیم دیدنی خواهد بود و می تواند تا حدودی زیادی درنتیجه این بازی حساس، تعیین کننده باشد.

مرتنز مهاجم هدف کاذبی است که بخوبی نقاط کور خط دفاعی را می شناسد و هماهنگی و هارمونی فوق العاده ای با کایخون و اینسینیه دارد،زیرا این سه بازیکن سالهاست که درکنار هم بازی می کنند و درک متقابل خوبی ازهمدیگر دارند.

این بازی می تواند حاوی نکات آموزشی بسیاری برای مربیان کشورمان باشد.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qxqga

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ترکیب اصلی لیورپول و ناپولی اعلام شد