تاریخ انتشار: 1395/06/25 19:03
کد خبر: 261265

ضیاء عربشاهی: پرسپولیس از تمام شرایط برای پیروزی برخوردار است

ضیاء عربشاهی هافبک تیم ملی ایران و پرسپولیس در سالهای نچندان دور بود که گل زیبایش به چین در جام ملت های سنگاپور از فاصله خیلی دور هنوز در ذهن فوتبالدوستان باقی مانده است.
ضیاء عربشاهی: پرسپولیس از تمام شرایط برای پیروزی برخوردار است

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، ضیاء عربشاهی هافبک سالهای نچندان دور پرسپولیس در خصوص دربی 83 گفت: از اول فصل قرار بر این شده بود که برانکو  تیم را برای  قهرمانی ببندد و خوشبختانه خوب هم شروع کرده و در حال حاضر هم در جدول تا پایان هفته پنجم در صدر قرار دارد.

 

عربشاهی در ادامه گفت:تیم هم از شرایط بدنی و هم کارهای تاکتیکی و از همه مهم تر از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایدال بسر میبرد و این می تواند برگ برنده این تیم در دیدار فردا باشد به شرطی که برای تمام لحظات بازی برنامه داشته باشد.

 

هافبک اسبق تیمملیایران در ادامه افزود: به نظر من پرسپولیس باید فردا با دو مهاجم که آنهم نزدیک بهم باشند بازی کند. البته باید در پشت سر این دو مهاجم سه هافبک عالیشاه، مسلمان و فرشاد احمدزاده که در کارهای ترکیبی عالی کار می کنند و خیلی خوب به مهاجمان  اضافه می شوند حضور داشته باشند.

 

وی افزود: پشت سر این سه نفر بازیکنی باید قرار داشته باشد که خیلی خوب در نبردهای تن به تن با برتری بتواند توپ ها را مال خود کند  و تخریب گر باشد  و خیلی زود توپ را به هافبک ها ی جلوتر خودش  برساند.

 

عربشاهی سپس به نقش رامین رضاییان در این بازی اشاره نمود و در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت بازی و آمادگی رضاییان، تصور می کنم که حضور رضاییان در این دیدار میتواند به پرسپولیس کمک کند  و در کنار آن هم می شود به دو دفاع وسط همیشگی قرار داشته باشند. 

 

وی در ادامه گفت: ماهینی را اگر در سمت چپ استفاده کند بهتر است و در درون دروازه هم که بیرانوند نشان داده تا چه اندازه از آمادگی برخوردار است.البته  ذکر این نکته ضروری می باشد که باید بازیکنان به آن توجه داشته باشند که نباید با غرور وارد زمین شوند و بتوانند از همان اول به بازی مسلط و فشار بیاورند .

 

هافبک ارزنده سالهای نچندان دور تیم ملی که هنوز گل زیبای او به تیم ملی چین در جام ملت های آسیا را فراموش نشده است در ادامه در خصوص شرایط استقلال در دربی 83 گفت: استقلال به دلیل بار روانی که الان روی کادر فنی و مربیانش است و عدم نتیجه گیری مناسب در پنج هفته ابتدایی لیگ از شرایط روح و روانی خیلی پایینی نسبت با پرسپولیس برخوردار می باشد و این یک پوئن مثبت برای پرسپولیس خواهد بود. 

 

122663_183

 

عربشاهی در ادامه افزود: اگر پرسپولیس با فشار آوردن و گرفتن مرکز زمین و کارهای ترکیبی و شناوری که سه هافبک میانی در پشت سر مهاجمان انجام میدهند و دو مهاجم نزدیک به هم در هیجده قدم حریف صاحب موقعیت و گل زدن بشوند، همان موقع است که تیم استقلال شیرازه تیمی اش از هم میپاشد و پرسپولیس میتواند از این موقعیت بهره ببرد.

 

وی به ضعف استقلال در قدرت بدنی اشاره نمود و گفت:نقطه مهمتر این است که بازیکنان استقلال از دقیقه ۶۰ بازی بدنهایشان خالی می کند و آن موقع  است که پرسپولیس باید پرس را از توی زمین استقلال پیاده کند و  مالکیت توپ را در کنترل خود کنند و به گل برسند.

 

هافبک سابق پرسپولیس در ادامه افزود: پرسپولیس تمام شرایط را برای برنده شدن دارد و اگر مغرور نشوند و زود به گل برسند حتی میتوانند با گلهای بیشتری به پیروزی برسند و این نیاز به این دارد که هم هوشیار بازی کنند  هم اینکه پرس در زمین حریف را فراموش نکنند.

 

عربشاهی بهترین خاطره خود را از دربی پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم میداند و در این خصوص گفت: خاطره خوش پیروزی سه بر صفر  بود که  استقلال را بردیم و درست بیست دقیقه حفظ توپ می کردیم و آقای پروین از بیرون میگفت بروید جلو گل بزنید ولی ما می گفتیم بزارید اذیتشون کنیم و من آنروز را فراموش نمی کنم چون واقعا تیم استقلال خیلی خوب بود و رو نیمکت هم عالی بودند .

 

منبع: گروه تلگرامی شبهای فوتبالی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qy8la

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش تمرین آخر پرسپولیس قبل از دربی 83/ سرخ ها آماده ی دربی+ عکس