تاریخ انتشار: 1395/07/03 20:08
از عرش تا فرش حکایت مردان شماره یک فوتبال ایران
کد خبر: 259565

دروازه های لرزان، سنگربانان نامطمئن در لیگ برتر

امروز بحث بر سر این موضوع است که آیا سازندگی در فوتبال ایران به ایستگاه آخر رسیده است و دیگر از آن مربیان دلسوز و سازنده در این فوتبال خبری نیست.
دروازه های لرزان، سنگربانان نامطمئن در لیگ برتر

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، در این ایام که فوتبال را نوعی صنعت قلمداد می کنند و برای آن کلی تشکیلات برپا کرده اند ضعف تدارکاتی و پشتیبانی به ناکامی می انجامد و به زبان ساده ضریب موفقیت را کاهش و حرکت پیش روی را کند می نماید، بدون آنکه از مسیر منحرف شویم، جان کلام و ختم کلام را عوض می کنیم که در این روزها که لیگ برتر فوتبال ایران شانزدهمین دوره را به نمایش می گذارد اما با برگشت به سالهای نه چندان دور و بازبینی تمام بازیکنانی که درهمین فوتبال شکوفا شده و رفته اند،قدری فکر ما را هم به فقدان سازندگی در فوتبال ایران معطوف ساخت و ناخواسته آن را با ورود بازیکنان خارجی با فوتبال ایران مقایسه کرد و باز هم آن را در برابر فقدان سازندگی قراردادیم.

هرچند که می توان این بحث را طوری دیگری هم مطرح کرد، اما حال وقتی می خواهیم نگاهی به عملکرد دروازه بانان فعلی لیگ برتر بیندازیم، سپس پی می بریم که امروز فوتبال ما از وجود دروازه بانانی خوش عیار و قابل اعتماد تهی شده و این رامی توان به وضوح در سیمای تیم های ملی و فوتبال باشگاهی مشاهده کرد.

برای آنکه تنها نزد قاضی نرفته باشیم و تنها هم بازنگردیم شما را هم با خود همراه کرده و به دهه ی پنجاه و شصت فوتبال ایران می بریم و با جیب خالی گشتی در درون دروازه ها زده و با یادی از سنگربانان فوتبال جام تخت جمشید ولیگ قدس و...به لیگ کنونی می رسیم.

لطفا قدری صبر کنید و پس از گذر از نام دروازه بانانی همچون امیر آقا حسینی، بیاتی و ناصر سلطانی به نام این دروازه بانان شاید افسانه ای توجه کنید تاخیلی از نا گفته ها آشکار شود، البته ما نمایش 95 درصد ازآنان را ندیده ایم. مرحوم عزیز اصلی، فرامرز ظلی، مرحوم ناصر حجازی، منصور رشیدی، محمد برزمری، مهدی عسگرخانی، ناصرنبوی،رضا قفل ساز، امان ا... نقدی، افشین، منصور قلمی، کریم بوستانی، رمضان احمدپور، محمدرضاکربکندی، مجید پهلوان افشار، خمسه،کاویانپور،یعقوب فریسات، فرامرز صباحی، اکبر مالکی،احمد حبیبی، اسدا... شیراوند، مهمتری، رضا روستا، حسین راغفر، نیک نفس، کرامت برهمن، حجت ا... شاه نباتی،هادیطاووسی، غلامرضا گلاب زاده، عیسی دارم، گلزاری، جاسم احمد بریهی، مصطفی ابن قاسم، قراخانلو، مرحوم رضا داوودی، بهزاد غلامپور، خلف نیسی، مجید رضایی، حسین ترابپور، سعید عزیزیان،پیروز جغتاپور،محمد حبیبی، محمد نوروزی، صفریان، رضا محتشم، عبدا... مهدیون،‌ کوروش شهبازی فر، نادر فریاد شیران، اردلان، تورج تیموری، وحیدقلیچ، نادر باقری، شکر خدا آغاسی، بابک سیاری نیا،‌ حسین نیکپور،‌علیرضا صندوقی،حسین اینالو، اصغر قهرمانی، حمید بابازاده،عظیم گل محمدی، محمد علی یحیوی، اصغر زمانی، مهدی شاهسوندی، شیخ ابولی پور، حمید ملک احمدی و محمد اسماعیل معمم و بسیاری دیگر از دروازه بانانی که در فوتبال ایران درخشیدندو بی سرو صدا رفتند.

حال اگر قدری انصاف داشته باشیم و آن نسل از دروازه بانان را که پیوسته چراغ سنگر فوتبال ایران را روشن نگه می داشتند، با نسل جدید دروازه بانان فوتبال کشور که اینک در لیگ برتر و تیم های ملی به محافظت از سنگرها مشغول هستند،مقایسه کنیم و آنها را در دو کفه ترازو قرار دهیم. آنگاه کفه ترازو به کدام سمت سنگینی خواهد کرد؟

اگر مایل هستید نام دروازه بانان16 تیم حاضر درلیگ برتررا هم روی کاغذ بیاوریم تا شاید در قضاوت دچارمشکل نشویم.نگاه کنیدبه این نام ها: سید مهدی رحمتی، سید حسین حسینی و ارشیابابازاده(استقلال تهران)، علیرضا بیرانوند، ابوالفضل درویش وند(پرسپولیس تهران)،‌فرزین گروسیان، محمد رضا اخباری(تراکتور سازی تبریز)، رافائل روبالو، وحید شیخ ویسی،گودرز داوودی(استقلال خوزستان)،محمدرشید مظاهری،حمید عرفانی(ذوب آهن اصفهان)،لی وینستون لئوناردو، مهدی امینی(سپاهان اصفهان)،حسن هوری، عقیل اعتمادی، محمد دریس، یاسر پایی(نفت آبادان)، مانوئل فرناندزموتیز، سید مهدی اسلامی(ماشین سازی تبریز)، فرناندوده خسوس، کوروش ملکی(گسترش فولاد تبریز)، میلاد فراهانی، نادر صفرزایی(نفت تهران)، حامد فلاح زاده، الساندرو فیلیپ(سایپا تهران)، شهاب گردان، مجتبی روشنگر، سعید جلالی زاد(پدیده مشهد)، وحید طالب لو، احسان مرادیان ومهرداد طهماسبی(فولاد خوزستان)،آندره تازاریو،محمدرضا ناصری، مرتضی قدیمی پور(سیاه جامگان مشهد)، رحمان احمدی، حجت صدقی(پیکان تهران)، حامد لک،محمد باقرصادقی(صبای قم).اگر روی نام ها دقیق شوید، خواهید دید که از جمعدروازه بانان حاضر در لیگبرتر فوتبال ایران، چند دروازه بان خارجی به چشم می خوردکه این نشانگر خالی شدن فوتبال ایران از دروازه بانانی است که از عیار و جوهر بالایی برخوردار باشند. به واقع باید گفت که هیچ زمانی از تاریخ فوتبال کشورمان این چنین ازدروازه بانانی ششدانگ خالی نبوده است و دست مربیان در تمام سطوح اینگونه بسته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qyyz9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روزهای بد برای فوتبال مازندران در لیگ یک