تاریخ انتشار: 1396/08/19 16:53
کد خبر: 174344

آسیایی های منهای ایران، مقابل غول های فوتبال جهان

تیم ملی فوتبال کشورمان درحالی به مصاف پاناما رفت که 3 تیم آسیایی دیگر راه یافته به جام جهانی با غول های فوتبال جهان دیدار تدارکاتی برگزار می کنند.
آسیایی های منهای ایران، مقابل غول های فوتبال جهان

کمتر از 7 ماه به آغاز رسمی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است و تیم های راه یافته به این رقابت ها هر کدام درصدد هستند تا بهترین شرایط را برای حضور در این مسابقات فراهم کنند. به همین دلیل هر کدام از تیم ها علاوه بر برنامه های ویژه اردویی و تدارکاتی بازی های دوستانه ای را تنظیم می کنند تا تیم هایشان بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

تیم ملی ایران درحالی با هدایت کارلوس کی روش در FIFA DAY ( روز بازی های دوستانه ) آبان ماه به مصاف پاناما و ونزوئلا می رود که 3 تیم دیگر اسیایی راه یافته به جام جهانی روسیه، ( ژاپن - کره جنوبی و عربستان ) به مصاف برزیل، کلمبیا و پرتغال می روند.

تیم ملی فوتبال پاناما برای نخستین بار به جام جهانی رسیده است و می تواند رقیب به نسبت خوبی از تیم های آمریکای شمالی باشد اما این تیم با بازیکنان نیمکت نشینش مقابل ایران قرار گرفت و 2 بر یک هم شکست خورد اما

بدون شک ونزوئلا این طور نیست و آن ها حتی نتوانستند به جام جهانی برسند و نسبت به تیم های آمریکای جنوبی از سطح بالایی برخوردار نیست و این درحالیست که حریفان تیم های دیگر جز شانس های قهرمانی جام جهانی هستند.

عربستان پس از 2 دوره غیبت در رقابت های جام جهانی، در این دوره موفق شد به عنوان تیم دوم گروه خود و پس از ژاپن راهی بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان شود و اعلام کردند که خواستار حضور در جمع 8 تیم پایانی هستند به همین دلیل آن ها اردو های ویژه ای را تدارک دیدند و قرار است تا برای آمادگی هرچه بیشتر مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال، قهرمان اروپا که با تمام ستارگانش به میدان می آیند قرار بگیرند و پس از آن به مصاف بلغارستان بروند و این اتفاق درحالی رخ می دهد که ایران قرار است با ونزوئلا بازی کند.

تیم ملی ژاپن نیز دومین تیمی بود که به جام جهانی رسید و آن ها پس از آن که صعودشان را به این رقابت ها قطعی کردند به مصاف تیم های هائیتی ( نماینده آمریکای شمالی ) و نیوزلند ( نماینده اقیانوسیه ) رفتند که حاصل آن یک برد مقابل نیوزلند و تساوی مقابل هائیتی بود البته این تنها برنامه ژاپنی ها نیست و قرار است آن ها مقابل تیم های قدرتمندی چون برزیل و بلژیک قرار بگیرند، برزیلی که خودش جز شانس های قهرمانی است و شیاطین سرخی که ( لقب تیم ملی بلژیک ) دیگر نیازی به تعریف و تمجید ندارد.

اما تیم ملی کره جنوبی نیز از این قاعده مثتثنی نیست و قرار است با کلمبیا و صربستان بازی کنند.

بر همین اساس کارلوس کی روش که از پول نداشتن مسئولان فدراسیون ناراحت است در این باره می گوید: متاسفانه بعد از هفت سال شرایط حداقل همان طور است و هر اردو یک چالش سخت است. اولین و مهمترین مشکلی که با آن روبرو هستیم این که بودجه ای کامکل و مشخص نداریم تا حریفان خود را بشناسیم. عربستان سعودی پیش از ما به جام جهانی صعود کرد اما چون قدرت مالی بالایی دارد، می بینید که حریفانی بهتر از ما می تواند برای خود تدارک ببیند اما ما گزینه های محدودی داریم و باید با آن به کارمان ادامه دهیم.در اردوهای گذشته با ارتباطات شخصی خودم توانستیم با توگو و روسیه بازی کنیم و اکنون نیز با پاناما و ونزوئلا بازی داریم و به خاطر نداشتن پول نتوانستیم آرزوها و رویاهای طرفداران برای بازی با تیم های بزرگ را عملی کنیم. وزیر محترم ورزش که صحبت از صعود به دور دوم جام جهانی و انجام 7 بازی تدارکاتی کردند، هنوز نتوانستد برنامه های ما را اجرا کنند که این جای نگرانی دارد چون رقبا با سرعت بالا در حال آماده سازی خود هستند.

تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد با هدایت کارلوس کی روش برای دومین بار پیاپی و پنجمین بار غیر پیاپی به جام جهانی فوتبال راه یابد و متاسفانه بدون امکانات آرزو داریم که بهترین نتایج را کسسب کنیم.

امیدواریم مسئولان هم به فکر باشند و تنها پس از موفقیت به فکر عکس های سلفی نباشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w59rx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پاداش میلیاردی فیفا برای شاگردان کی‌روش