تاریخ انتشار: 1396/08/04 14:37
کد خبر: 176420

مربی در داربی باید نترس باشد

مربی در داربی باید نترس باشد

پرسپولیس در حالی امروز برابر استقلال قرار خواهد گرفت که خیلی‌ها معتقدند این تیم شانس زیادی برای شکست دادن استقلال دارد. پیش‌بینی پیروز داربی بیشتر به سود پرسپولیس است، این در حالی است که خیلی‌ها معتقدند تیمی که وضعیت بهتری دارد قرار نیست برنده از زمین بیرون بیاید. در این خصوص با حمید درخشان صحبت کردیم که معمولا مقابل استقلال نتایج خوبی گرفته. اولین برد او به 20 تیر سال 1376 مربوط می‌شود که با 3 گل استقلال را شکست داد.

   

پرسپولیس 20 سال پیش تقریبا چنین شرایطی داشت و شما استقلال را شکست دادید. یادتان می‌آید؟

بله، اگر اشتباه نکنم تیم ما در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا با پوهانگ کره بازی داشت که باختیم و در دیدار رده‌بندی هم الزورا را شکست دادیم و در نهایت سوم شویم.

   

بعد از آن بازی استانکو رفت؟

استانکو بعد از سه هفته قراردادش با پرسپولیس تمام شد و ایران را ترک کرد.

   

بازی با استقلال هم بعد از پایان لیگ انجام شد، درست است؟

بله، بازی‌ها تمام شده بود و فقط داربی مانده بود. ما هم که قهرمان شده بودیم و در آخرین بازی هم 3 گل به استقلال زدیم.

   

شما این را قبول دارید که تیم قوی‌تر نمی‌تواند از پیروزی در داربی مطمئن باشد؟

من معتقدم داربی یک بازی خاص است و نتیجه هم ربطی به این ندارد که دو تیم قبل از این بازی چه شرایطی دارند. همه چیز هم در  زمین مسابقه معلوم می‌شود. من زمانی که ضعیف بودم هم استقلال را شکست دادم و زمانی هم که قوی بودم دوباره استقلال را شکست دادم. می‌دانید چرا؟ چون نترس بودم. مربی باید در داربی نترس باشد و تیمش را از لحاظ روحی خیلی خوب آماده کند. تیم من ضعیف بود که سه سال پیش با نتیجه 2بریک استقلال را بردیم و 20سال پیش هم قوی بودیم که سه تا به استقلال زدیم.

   

در آن بازی از شیوه‌های استانکو هم استفاده کردید؟

به هر حال استانکو روی تیم کار کرده بود و نمی‌توانستیم شیوه را تغییر بدهیم. در آن بازی تعویض‌های خوبی انجام دادم. مثلا طاهرزاده را به میدان آوردم و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این بازیکن با 20سال سن به استقلال گل بزند. مهدوی‌کیا هم که جای پیوس وارد زمین شد و یکی از بهترین‌ بازی‌هایش را انجام داد.

   

پرسپولیس تا حالا دو بار بعد از نتیجه نگرفتن در آسیا، استقلال را شکست داده است. به نظر شما این بار هم می‌تواند استقلال را شکست دهد؟

به نظر من کفه ترازو به سمت پرسپولیس سنگین‌تر است. این تیم از لحاظ فنی شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد.

   

نتیجه را پیش‌بینی می‌کنید؟

پرسپولیس پنجشنبه داربی را می‌برد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w5y8v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سه پرده از اتفاقات عجیب فوتبال ایران