تاریخ انتشار: 1396/06/24 08:51
کد خبر: 183068

تقابل خط آتش یحیی برابر دفاع اکبر آقا!

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برای ثبت سومین برد متوالی خود در لیگ برتر باشگاه های کشور باید از سد تیم تدافعی و خطرناک سیاه جامگان مشهد عبور کند.
تقابل خط آتش یحیی برابر دفاع اکبر آقا!

 هفته ششم رقابت های فوتبال باشگاه های کشور امروز جمعه با انجام پنج دیدار باقی مانده به پایان می رسد و طی آن در یکی از بازی های مهم تیم تراکتورسازی تبریز در خانه از تیم سیاه جامگان مشهد پذیرایی می کند.

این بازی رویارویی دو تیم شش امتیازی و همسایه جدولی است که دقیقا در کمربند میانی جدول ایستاده اند.

رویارویی شش امتیازی ها

تراکتورسازی با دو پیروزی و سه شکست و سیاه جامگان با یک برد، سه تساوی و یک باخت، هر کدام اندوخته ای شش امتیازی دارند و جالب اینکه تفاصل گل هر دو در عدد صفر برابر است. با این حال رده های هشتم و نهم جدول از آن سیاه جامگان و تراکتورسازی است و قطعا تیمی که برنده این بازی لقب بگیرد، ضمن سبقت از رقیب همسایه جدولی اش، به رده های بالایی جدول نزدیک تر خواهد شد. اتفاقی که احتمال رقم خوردن آن بیشتر به نفع سرخپوشان تبریزی وجود دارد.

تلاش تراکتورسازان برای ثبت برد سوم

تیم فوتبال تراکتورسازی که شروعی ناامیدکننده در فصل جاری لیگ برتر داشت و سه شکست متوالی را نیز تجربه کرد، با دو بردی که در هفته های چهارم و پنجم کسب کرد و سپس در جام حذفی برابر پدیده پیروز شد، اکنون در اندیشه ثبت سومین برد پی در پی خود در لیگ و چهارمین برد متوالی اش در چند هفته اخیر لیگ و حذفی است تا هواداران تراکتورسازی شاهد بازگشت دوباره تیم محبوبشان به کورس رقابت با صدرنشینان و مدعیان قهرمانی باشند.

پیروزی برابر سیاه جامگان، تراکتورسازی را ۹ امتیازی کرده و در بهترین حالت ممکن می تواند به مربع بالانشینان اضافه کند اما تساوی و یا شکست احتمالی این تیم قطعا جایگاه فعلی اش در میانه جدول را هم به خطر خواهد انداخت و در آن سو، کسب نتیجه سیاه جامگان را به جمع بالای جدولی ها نزدیک تر خواهد کرد.

یحیی در اندیشه نفوذ بر دفاع اکبر آقا

تیم یحیی گل محمدی که با جوانان خود بازی به بازی نمایش بهتری ارائه می دهد، در بازی با سیاه جامگان باید راهکاری مناسب برای عبور از خط دفاعی منظم و چند لایه حریف پیدا کند. تیم های اکبر میثاقیان به انجام بازی بسته و تاخیری و کسب یک امتیاز در خانه حریفان معروف هستند و در تیم سیاه جامگان نیز این موضوع را ثابت کرده است.

کسب سه تساوی در پنج بازی، نشانه ای از بازی بسته و محتاطانه تیم اکبر اوتی است. توقف پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، یکی از نتایج بسیار خوب سیاه جامگان در فصل جاری است که طی آن توانست برابر بهترین و آماده ترین تیم حال حاضر ایران، هرچند با خوش شانسی و اشتباهات داوری به نتیجه مساوی یک بر یک برسد.

با این شرایط گلمحمدی باید نه تنها یک تاکتیک خوب و نفوذ پذیر در دفاع حریف داشته باشد، بلکه پلان B مناسبی نیز برای دقایق گره خورده بازی در نظر بگیرد چراکه پروفسور برانکو هم مقابل بازی تدافعی و سردرگم کننده سیاه جامگان در دقایقی از بازی کم آورد و در نهایت تیم مشهدی توانست تنها تیم لیگ هفدهم لقب بگیرد که تا اینجا توانسته از پرسپولیس امتیاز بگیرد.

نتیجه ای که مهاجمان رقم می زنند

بهره گیری از بازیکنان سرعتی و تکنیکی برابر تیم های تدافعی می تواند یکی از راه های رسیدن به منطقه خطر و محوطه جریمه حریف باشد که از این حیث وضعیت تیم تراکتورسازی تقریبا خوب است.

البته دقت در زدن ضربات نهایی اصلی ترین عامل برتری دو تیم در بازی امروز می تواند باشد و با توجه به اینکه احتمال بازی تهاجمی تراکتورسازی بیشتر از سیاه جامگان است، مهاجمان میزبان باید بیشترین دقت را در زدن ضربات نهایی داشته باشند.

کاری که مهاجمان پرسپولیس در دیدار با سیاه جامگان با سهل انگاری محض موفق به انجام آن نشدند تا تیمشان دو امتیاز در خانه از دست بدهد.

این در حالیست که مهاجمان تیم مشهدی نشان داده اند که از کمترین موقعیت ها می توانند بیشترین بهره را برده و تیمشان را به گل برسانند که این مورد قطعا برای تیم جوان و دروازه بان کم تجربه تراکتورسازی خطرناک خواهد بود.

گفتنی است دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و سیاه جامگان مشهد از چارچوب بازی های هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۹ امروز جمعه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3walqv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


میثاقیان: میخواهیم مقابل تیم قدرتمند تراکتورسازی بهترین بازی را ارائه کنیم