تاریخ انتشار: 1396/06/12 19:00
کد خبر: 185144

جنجالی که کی روش و شاگردانش در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند

«کارلوس کی روش»سرمربی تیم ملی فوتبال ایران طی سال های اخیر باعث پیشرفت این تیم شده و امروز به رکوردهای دست نیافتنی دست پیدا کرده که جای تقدیر و تشکر دارد، اما به دلیل آنچه که کی روش آن را عدم حمایت از تیم ملی می خواند فدراسیون فوتبال را با چالش رسانه ای تازه ای مواجه کرده است.
جنجالی که کی روش و شاگردانش در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند

مهم ترین دستاوردهای کی روش در طول این مدت صعود پیاپی تیم ملی ایران به رقابت های جام جهانی فوتبال بوده که در دوره جدید آن به رکوردی تازه از جمله بسته نگاه داشتن دروازه تیم ملی در طول 1080 دقیقه بازی به آن رسیده ایم.
به طور حتم کی روش با توجه به عملکرد درخشان خود و شاگردانش در طول برگزاری رقابت های انتخابی جام جهانی به شرط حمایت می تواند با این تیم به مرحله حذفی رقابت های این جام نیز راه پیدا کند و افتخار تازه ای برای تیم ملی به ارمغان آورد.
این درحالی است که سرمربی تیم ملی و شاگردانش این روزها که در آستانه برگزاری آخرین دیدار این تیم درچارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی قرار داریم، به عملکرد مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال درعدم حمایت مناسب از تیم ملی اعتراض دارند. آنان این روزها از هرفرصتی استفاده کرده و به این مهم اشاره می کنند.
کی روش در تازه ترین نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم ملی برابر تیم ملی کره جنوبی در سئول در همین راستا دست به اعتراض رسانه ای زد و با بیان اینکه جهان باید به تیم ملی ایران به دلیل کسب این نتایج احترام بگذارد آن چیزی که در خانه به آن توجه ای نمی شود، به این موضوع اشاره کرد. 
همچنین شاگردانش پس از کسب تساوی بدون گل برابر تیم ملی کره با انتشار یک پست هماهنگ از رفتار فدراسیون با تیم ملی ابراز گلایه کردند که اتفاقا در شبکه های اجتماعی نیز پر بازدیدکننده بود.
بدون شک کسی منکر تلاش کی روش و شاگردانش در دستیابی به این رکورد و موفقیت ها نیست، اما در این راستا جای این سئوال نیز باقی است آیا درست است کادر فنی و باریکنان تیم ملی را بدون دلیل قانع کننده از خود برنجانیم و به آن اعتنا نکنیم.
از خاطر نبریم این برای نخستین بار درطول شرکت ایران دررقابت های فوتبال انتخابی جام جهانی است که تیم ملی به صورت پیاپی به این مسابقات راه پیدا می کند و این از ارزش بسیاری برخوردار بوده و باید ضمن ستودن آن به صورت ویژه به آن توجه شود.
از سوی دیگر، فدراسیون فوتبال در عصر ارتباطات به دلیل عدم شفافیت در ارائه درخواست های کادر فنی و بازیکنان تیم ملی و انتشار آن از طریق رسانه های جمعی و گروهی خود بر ابهامات این موضوع می افزاید، تا علاوه بر اتهام کم کاری، هواداران وعلاقه مندان تیم ملی را نیز از خود بیشتر برنجاند.
البته این که میزان و رقم پاداش ها مطرح شود به هیج وجه مد نظر نیست، چرا که این یک موضوع و بحثی داخلی است و به ارتباط فدراسیون با کادر فنی و بازیکنان تیم ملی باز می گردد.
به طور یقین آنچه که این روزها کادر فنی و بازیکنان تیم ملی را بیشتر از درخواست های مادی خوشحال می کند توجهات معنوی است، به عنوان مثال درحالیکه تمامی رسانه های داخلی و بین المللی به ویژه رسانه های جمعی و گروهی داخلی از موفقیت های تیم ملی فوتبال می گویند کمتر پیامی از فدراسیون فوتبال دراین زمینه منتشر و یا برپایی جشنی درخور و شایسته را شاهد هستیم و این بیشتر از هر مساله ای دلخوری و واکنش منفی کادرفنی و بازیکنان این تیم ملی را در پی داشته است.
به هرحال تیم ملی پس از صعود مقتدرانه به جام جهانی 2014 برزیل به جام جهانی 2018 روسیه نیز راه پیدا کرده است و کارشناسان و مسئولان عملکرد فوق العاده این تیم در رقابت های انتخابی جام جهانی را ستوده و آن را تحسین کرده اند.
این تیم برای دستیابی به توقع حداقلی مردم از خود یعنی صعود از مرحله گروهی درجام جهانی نیاز به توجه و حمایت مسئولان دارد چرا که مردم به قدر کافی از تیم ملی حمایت کرده و درصورت نیاز به این روند بیش از این ادامه خواهند داد.

*سخنی هم با کی روش
کی روش باید دست از خصومت با خبرنگاران داخلی بردارد او باید بداند اگر حمایت رسانه ها از تیم ملی نبود، شاید وضعیت تیم ملی بدتر از وضعیت فعلی بود او در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار با کره جنوبی در حالیکه به چندین سئوال خبرنگاران کره ای پاسخ داد، تنها به یکی از خبرنگاران داخلی اجازه طرح پرسش داد و به بقیه قول داد در فرصتی دیگر اجازه طرح سئوال خواهد داد که البته نیز اینگونه نشد او در فرودگاه دوبی نیز هنگام مواجه با خبرنگاران داخلی ترش رو شد و با عصبانیت از بازیکنان درخواست کرد با خبرنگاران گفت وگو نکنند! این خصومت تا کجا می تواند ادامه داشته ‌باشد او بهتر است رفتار خود را در رویارویی با خبرنگاران و تصویربرداران ایرانی اصلاح کند. البته همکارانش نیز باید به ملاحظات سرمربی تیم ملی توجه کرده و به آن احترام بگذارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wawmx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب تیم ملی ایران مشخص شد