تاریخ انتشار: 1401/04/24 13:56
کد خبر: 19320

انتخاب جنجالی اسطوره آرژانتینی ها/ بهترین بازیکن تاریخ نه مسی است و نه مارادونا!

لوئیس سزار منوتی، مربی اسطوره‌ای فوتبال آرژانتین، معتقد است که پله، اسطوره فوتبال برزیل، از هر دو هموطن صاحب نامش بهتر بود.
انتخاب جنجالی اسطوره آرژانتینی ها/ بهترین بازیکن تاریخ نه مسی است و نه مارادونا!

همواره بحث‌های زیادی در مورد بهترین بازیکن تاریخ فوتبال مطرح می‌شود و تقریبا همه آرژانتینی‌ها اعتقاد دارند که بهترین بازیکن تاریخ را باید از بین دیه‌گو مارادونای فقید و لیونل مسی انتخاب کرد.

اما منوتی که به عنوان سرمربی آلبی سلسته قهرمان جام جهانی ۱۹۷۸ شد، نظر دیگری دارد. او معتقد است که پله با فاصله از هر ستاره دیگری در تاریخ فوتبال بهتر بود.

او به خبرنگاران گفت: «پله بهتر از همه است. او فرازمینی بود. کارهای او غیرممکن بود. هر دیداری که پله در آن بازی می‌کرد شبیه فینال جام‌جهانی بود. در یک جلسه تمرینی شرکت می‌کرد و آن شبیه فینال جام‌جهانی می‌شد. برای من بسیار لذت‌بخش بود که توانستم یک بار بازی او را درون زمین ببینم. او کارهایی انجام می‌داد که نمی‌توانستید درک کنید. او دوست داشت دروازه‌بان باشد اما نمی‌خواست از دستانش استفاده کند و توپ‌ها را با ضربه برگردان دفع می‌کرد. شخصا نمی‌توانم او را با کسی مقایسه کنم زیرا او خیلی از بقیه جلوتر است؛ خیلی زیاد. یک بار در جریان بازی انگشتش شکست و او ۹۰ دقیقه مقابل پالمیراس بازی کرد. کار غیرممکنی بود. هر کسی که در عصر او بازی می‌کرد، کرویف، دی‌استفانو، مارادونا یا مسی، به نظر من پله از همه آنها سرتر بود.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wowa6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ فوتبال آرژانتین تعلیق شد