تاریخ انتشار: 1397/11/04 22:53
کد خبر: 112620

ایران 3 - چین 0؛ سلامی دوباره به نیمه نهایی؛ عبور یوزها از دیوار چین

تیم های ملی فوتبال ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف یکدیگر رفتند.
ایران 3 - چین 0؛ سلامی دوباره به نیمه نهایی؛ عبور یوزها از دیوار چین

اولین حمله جدی بازی برای ایران به دست آمد، دقیقه 3 توپ ارسالی بازیکن ایران از جناح چپ پشت مدافعان چین در محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش رسید که با شوت این بازیکن توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه عبور کرد. دقیقه 5 هائو جون مین با علیرضا بیرانوند تک به تک شد، وی قصد داشت با پاس خود وو لی را در موقعیتی دروازه خالی صاحب توپ کند که رامین رضاییان در بین راه توپ را دفع کرد تا دروازه ایران بسته بماند. دقیقه 10 کرنر ارسالی احسان حاج صفی به سردار آزمون رسید که با ضربه سر وی توپ در آستانه ورود به دروازه بود که ژنگ ژی توپ را از روی خط دفع کرد تا موقعیت خوب ایران از دست برود.

 دقیقه 11 توپ ارسالی میلاد محمدی از جناح چپ مقابل دروازه چین به سردار آزمون رسید که شوت تک ضربه این بازیکن از کنار دروازه عبور کرد که با بدشانسی باز هم ایران در گلزنی ناکام ماند. بازیکنان ایران توپ و میدان را در اختیار داشتند و بازیکنان چین را تحت فشار قرار دادند، شاگردان لیپی به دنبال دفاع کردن بودند تا دروازه تیمشان بسته بماند. سرانجام حملات ایران جواب داد و مهدی طارمی دروازه چین را باز کرد، دقیقه 17 سردار آزمون با سماجت خود توانست توپ را از بازیکن چین بگیرد و در موقعیتی دروازه خالی مهدی طارمی را صاحب توپ کند که این بازیکن با شوتی محکم دروازه یان جون لینگ را باز کرد.

پس از این گل حملات بازیکنان تیم ملی ایران همچنان ادامه داشت تا گل بعدی را بازیکنان به ثمر برسانند. دقیقه 21 مهدی طارمی پس از برخورد با مدافع چین در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که با واکنش شدید بازیکنان و نیمکت نشینان ایران همراه شد.

 دقیقه 25 توپ ارسالی اشکان دژاگه در محوطه جریمه با تاثیر کنعانی زادگان، توپ در یکقدمی دروازه چین در موقعیتی دروازه خالی به مهدی طارمی رسید که این بازیکن در میان تعجب همه توپ را با بی دقتی به بیرون زد.

دقیقه 30 ارسال بلند مدافع ایران پشت مدافعان چین به سردار آزمون رسید تا با دروازه بان چین تک به تک شد و پس از عبور از یان جون لینگ، دروازه خالی را به راحتی باز کرد تا دروازه چین برای بار دوم باز شود. بازیکنان ایران پس از گل دوم از تب و تاب حملات خود کم کردند و بازی را کنترل کردند تا از گل های خود محافظت کنند. در ادامه بازی اتفاق خاصی رخ نداد و بازی کاملا متعادل بود و در نهایت نیمه اول با پیروزی 2 بر 0 ایران به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم چینی ها بازی را هجومی تر آغاز کردند و دقیقه 48 توپ ارسالی بازیکن چین از جناح چپ در محوطه جریمه ایران به ژائو ژی رسید که با ضربه سر این بازیکن توپ از بالای دروازه ایران عبور کرد. بازیکنان ایران خیلی زود توپ و میدان را در اختیار گرفتند تا چینی ها به حملات خود ادامه ندهند. دقیقه 57 روی پاس رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش پشت محوطه جریمه چین صاحب توپ شد که شوت او با اختلاف از کنار دروازه عبور کرد.

 دقیقه 59 روی پاس رو به بیرون بازیکن ایران، احسان حاج صفی پشت محوطه جریمه چین صاحب توپ شد که شوت محکم او را دروازه بان دفع کرد تا راهی کرنر شود. در اواسط نیمه دوم بازی کاملا متعادل بود و موقعیت های خطرناکی روی دروازه ها رخ نداد تا تیم ملی فوتبال  ایران همچنان یک قدمی نیمه نهایی جام ملت های آسیا باشد.

دقیقه 67 مهدی طارمی به دلیل یک خطای عجیب در میانه میدان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد تا 1 اخطاره شود و نیمه نهایی جام ملت های آسیا را از دست دهد.

 دقیقه 72 ضربه ایستگاهی ایران با ارسال اشکان دژاگه همراه شد که مدافعان چین پیش از بازیکنان ایران توپ را دفع کردند. پس از دقایق زیادی شاهد یک موقعیت در بازی بودیم، دقیقه 82 بازیکن چین در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که شوت او را علیرضا بیرانوند به خوبی دفع کرد تا دروازه ایران همچنان در جام ملت های آسیا بسته بماند.

 دقیقه 85 سامان قدوس پشت محوطه چین صاحب توپ شد که شوت این بازیکن را دروازه بان چین جمع کرد. دقیقه 90 روی ضد حمله بازیکنان ایران و  پاس زیبای طارمی، کریم انصاری فرد با دروازه بان چین تک به تک شد و به راحتی دروازه چین را باز کرد.دقیقه 92 علیرضا بیرانوند شوت بازیکن چین را جمع کرد تا دروازه ایران در این دیدار باز نشود. در نهایت ایران موفق شد با 3 گل چین را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود تا به مصاف ژاپن برود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wxk55

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 افسوس امیری از محرومیت طارمی
تاسف برای بازیکن محروم