تاریخ انتشار: 1397/11/14 14:30
کد خبر: 111420

گزارش کامل نقل و انتقالات زمستانی تراکتورسازی

تیم های لیگ برتری و دسته یکی در این مهلت تقریبا یک ماهه در حد نیاز و بضاعت خود مهره های مورد نظر خود را به خدمت گرفتند تا با قدرتی بیشتر نسبت به نیم فصل اول قدم به نیم فصل دومی بگذارند که بسیار تعیین کننده و سرنوشت سازتر خواهد بود
گزارش کامل نقل و انتقالات زمستانی تراکتورسازی

زمان نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول در نیم فصل از تاریخ ۱۶ دی تا ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ است و باشگاه ها می توانند در صورت داشتن جای خالی در فهرست اسامی تا سقف ۶ بازیکن آزاد را جذب و با رعایت سایر شرایط آئین نامه در کمیته نقل و انتقالات ثبت نمایند." با توجه به متن یاد شده که از سوی سازمان لیگ اعلام شده بود، مهلت نقل و انتقالات زمستانی ساعت 24، روز گذشته (شنبه) به پایان رسید.


در ادامه می خواهیم وضعیت نقل و انتقالاتی تیم تراکتورسازی و سازی را قبل و بعد از نقل و انتقالات زمستانی به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم:

پیش از آغاز نقل و انتقالات زمستانی:

با واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز به بخش خصوصی، محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه شد. با توجه به عملکرد قابل قبول زنوزی در زمان مالیکتش در باشگاه گسترش فولاد، هواداران تراکتورسازی امید بسیاری داشتند تا تیم شان بعد از مدت ها به روزهای اوج بازگشته و در حد و اندازه های یک تیم مدعی ظاهر شود. این اتفاق خیلی زود رخ داد و تراکتوری ها با یک عملکرد قابل توجه در نقل و انتقالات تابستانی، پای به رقابت های لیگ برتر گذاشتند. تراکتوری ها در شرایطی نقل و انتقالات زمستانی را آغاز کردند که دو چالش مهم در تیم شان وجود داشتند. آنها همان گونه که اشاره شد با جذب ستاره های گرانقیمت در نقل و انتقالات تابستانی، تیمی کهکشانی وارد مسابقات کرده بودند، از سوی دیگر اما دو محرومیت پشت سر هم از حضوردر بازار نقل و انتقالات طی نیم فصل دوم لیگ شانزدهم و نیم فصل اول لیگ هفدهم باعث شده بود که تیم آنها به شدت تهی از بازیکن شود. بازیکنان بسیاری در آن محدوده تقریبا یک ساله و نیمه از تراکتورسازی جدا شدند و این تیم نیز از خرید جایگزین برای آنها محروم بود. پایان یافتن محرومیت نقل و انتقالاتی در نیم فصل دوم لیگ فصل گذشته درد زیادی از تراکتوری ها دوا نکرد چرا که شرایط باشگاه در آن دوره به گونه ای نبود که بتواند بازیکنان سرشناسی را جذب کند. به این ترتیب علی رغم خرید بازیکنان بزرگی چون آنتونی استوکس، یوکی سوگیتا، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، علیرضا نقی زاده و احسان حاج صفی تراکتوری ها همچنان در بعضی از پست ها نیاز به بازیکن را احساس می کردند. به همین دلیل آنها برای آغاز نقل و انتقالات زمستاتی لحظه شماری می کردند.

 

پس از آغاز نقل و انتقالات زمستانی:

امروز اولین روز پس از پایان نقل و انتقالات زمستانی است و با توجه به فعالیت های انجام شده می توانیم دو تیم تراکتورسازی و سپاهان را موفق ترین تیم های این دوره مهم بنامیم. البته پرسپولیسی ها هم عملکرد خوبی داشتند اما اکثر بازیکنانی که آنها به خدمت گرفتند مربوط به تابستان فصل جاری بود که با توجه به محرومیت سرخپوشان، قرارداد خود را در نقل و انتقالات زمستانی ثبت کردند. تراکتورسازی به عنوان یکی از سه تیم موفق نقل و انتقالات زمستانی (در صورت احتساب پرسپولیس) شروع متفاوتی در این مقطع داشتند. این باشگاه در اولین فعالیت نقل و انتقالاتی خود اقدام به بازگرداندن آنتونی استوکس کرد. مهاجم ایرلندی تراکتوری ها که با گل های فوق العاده خود، خیلی زود به موفق ترین خرید آنها در نقل و انتقالات تابستانی تبدیل شده بود در هفته های پایانی دور رفت بنا به برخی مشکلات تبریز را ترک و دیگر بازنگشت. البته در این اقدام عجیب، اروین، دیگر مهاجم خارجی تراکتوری ها هم استوکس را همراهی کرد. با توجه به اینکه استوکس به خوبی در فوتبال ایران جواب داده و بعد از مدت ها تراکتور را صاحب یک مهاجم گلزن کرده بود، هواداران تراکتورسازی به شدت خواهان بازگشت او بودند. باشگاه تراکتورسازی حدود دو ماه برای بازگشت استوکس صبر کرد و سرانجام پس از مذاکرات فراوان، محمدرضا زنوزی، مالک متمول باشگاه تراکتورسازی مطابق انتظار یک پیشنهاد مالی بسیار خوب به استوکس ارائه کرد که او نتوانست آن را رد کند و به این ترتیب، تراکتوری ها بار دیگر صاحب استوکس شدند! بعد از بازگشت استوکس و راحت شدن خیال تراکتوری ها از بابت داشتن یک مهاجم گلزن، پروژه زمستانی آنها برای خرید بازیکن رسما کلید خورد. آنها بازیکنان سرشناسی را به خدمت گرفتند که در ادامه با آنها آشنا می شویم:

محمدرضا اخباری:

محسن فروزان در نیم فصل اول به عنوان دروازه بان ثابت در تمامی بازی ها حضور داشت. او که در نقل و انتقالات تابستانی لیگ هجدهم برای دومین مقطع در دوران بازی اش به تراکتورسازی پیوست، با توجه به اینه رقیب سرسختی برای شماره یک شدن نداشت، در تمامی بازی های تراکتور در نیم فصل اول حضور ثابتی داشت. عملکرد سینوسی فروزان در نیم فصل اول که همراه با دریافت 14 گل و تنها 6 کلین شیت در 15 بازی بود، خیلی زود خرید دروازه بان را به یکی از اولویت های نقل و انتقالاتی تراکتور تبدیل کرد. محمدرضا اخباری پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در نقل و انتقالات زمستانی به تراکتورسازی پیوست تا برای تکرار خاطرات خوش خود در این تیم تلاش کند. به این ترتیب تراکتوری ها در نیم فصل دوم دو دروازه بان سرشناس خواهند داشت که می تواند رقابت در این پست را از رکورد نیم فصل اول دربیارود.

سید احمد موسوی:

یکی از پست هایی که علی رغم حضور موفق در نقل و انتقالات تابستانی، تراکتوری ها در دور رفت به شدت در آن احساس ضعف می کردند،پست دفاع راست بود. درخشش قابل توجه سید احمد موسوی در تیم ماشین سازی تبریز، تراکتوری ها را بر آن داشت تا نسبت به جذب او اقدام کنند. پس از حواشی زیادی که انتقال بازیکن بین تیم های فوتبال آذربایجان در یک مقطع به وجود آورد، سرانجام سید احمد موسوی به عنوان تنها خرید زمستانی تراکتورسازی از تیم همشهری، سرخ پوش شد. با حضور موسوی و در صورت تکرار بازی های خوب این بازیکن در تراکتورسازی، سرخ پوشان فوتبال آذربایجان می توانند به خواسته خود در دور برگشت رقابت های لیگ برتر برسند.

کوین کنستانت:

مهمترین نیازی که تراکتوری ها به شدت آن را در نیم فصل اول حس کردند، وجود یک هافبک دفاعی ششدانگ بود. آنها سال ها با حضور مهدی کیانی، غمی از این بابت نداشتند. کیانی پیش از آغاز لیگ هجدهم راهی سپاهان شد و تراکتور جایگزینی برای او در تابستان جذب نکرد. با توجه به اینکه برنامه تراکتوری ها در نقل و انتقالات زمستانی، خرید هافبک دفاعی با فونت پررنگ و درشت را در بر داشت، یکی از بزرگترین خریدهای لیگ برتر در نقل و انتقالات زمستانی در این پست برای تراکتوری ها رقم خورد. آنها کوین کنستانت، ستاره گینه ای که سابقه بازی در میلان را دارد به خدمت گرفتند. ملی پوش 31 ساله تیم ملی گینه که تا کنون 24 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده، در اوج پختگی به تراکتورسازی پیوسته تا چالشی متفاوت را تجربه کند. او یکی از سرشناس ترین های لیگ هجدهم به شمار می رود و تراکتوری ها رقم قابل توجهی برای به خدمت گرفتنش پرداخت کرده اند. حضور او در ترکیب تراکتورسازی یکی از جذاب ترین اتفاقات برای هواداران تراکتور به شمار می رود.

ساسان انصاری:

داشتن خط حمله قدرتمند، آرزویی بود که تراکتوری ها بعد از رفت لوسیانو ادینیو سال ها آن را در سر می پروراندند. چند فصل تا کردن با مهاجم گل نزن، حسابی اعصاب تی تی ها را خرد کرده بود تا اینکه حضور استوکس و اروین جان تازه ای به خط حمله سرخ پوشان داد. آنها در نیم فصل اول با درخشش استوکس و چند هفته درخشش اروین، خود را به عنوان یکی از خط حمله های خطرناک لیگ هجدهم معرفی کردند. جدایی اروین قطعی شد و استوکس بازگشت تا نیم فصل دوم خیال تراکتوری ها حداقل از بابت داشتن یکی از دو مهاجم خوب شان در نیم فصل دوم راحت شود. آنها به دنبال یک زوج برای استوکس بودند و رضا قوچان نژاد گزینه اصلی شان بود که در نهایت تن به تراکتوری شدن نداد. در آخرین روز نقل و انتقالات تراکتوری ها مهاجمی را به خدمت گرفتند که طی سه فصل گذشته و همینطور نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر موفق به ثبت 40 گل شده و از این حیث رکورد دار است. ساسان انصاری، مهاجم مورد نظر تراکتوری ها بود که از سپاهان به تراکتورسازی پیوست تا در کنار استوکس، یک خط حمله زهردار برای سرخ پوشان در نیم فصل دوم بسازد.

اکبر ایمانی:

داستان اکبر ایمانی و تراکتورسازی یکی از عجیب ترین داستان های این چند سال اخیر لیگ برتر به شمار می رود. ایمانی از سال گذشته بارها در آستانه تراکتوری شدن قرار گرفت اما این امر در نهایت محقق نشد. او در نقل و انتقالاتی تابستانی فصل جاری یک قدم تا تراکتوری شدن فاصله نداشت و حتی پست تراکتوری شدنش را در اینستاگرام منتشر کرد. این اتفاق اما رخ نداد! در نقل و انتقالات زمستانی، ایمانی خواهان دریافت رضایت نامه خود از صنعت نفت شد تا به تراکتورسازی بپیوندد. او بازهم در اینستاگرام خود به این موضوع اشاره کرد. در حالی که همه چیز به خوبی داشت پیش می رفت به یک باره نفتی ها اعلام کردند که ایمانی را نمی فروشند! این اتفاق باعث شد تا برای چندمین بار، ایمانی از رسیدن به تیم مورد علاقه اش ناکام بماند. آب ها از آسیاب افتاده بود و همه خود را آماده پایان نقل و انتقالات زمستانی کرده بودند که عکس ایمانی به همراه پیراهن تراکتورسازی در کنار عباس الیاسی منتشر شد؛ بله سرانجام ایمانی به خواسته خود رسیده و تراکتوری شد! حال باید دید پس از این همه انتظار، اکبر ایمانی چه عملکردی در ترکیب تیم محبوب خود خواهد داشت؟

جدا شده های زمستانی:

تراکتوری ها برخلاف نقل و انتقالات تابستانی که جدا شده های سرشناسی داشتند، در نقل و انتقالات زمستاتی جدا شده آنچنانی نداشتند. آنها در روزهای پایانی نقل و انتقالات مهدی زاده را به سپاهان دادند و پیش از آن نیز محمد مسلمی پور، یوسف سیدی و علیرضا حیدری از جمع آنها جدا شده بودند. با توجه به خریدهای زمستانی و داشته های قبلی، به نظر نمی رسد که جدا شده های زمستانی تراکتورسازی تاثیر منفی چندانی روی عملکرد تیم تراکتورسازی در نیم فصل دوم لیگ برتر داشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wxom5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لو رفت؛خریدهای تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی