تاریخ انتشار: 1395/06/20 19:13
اختصاصی/
کد خبر: 262220

کسانی که هتاکی می‌کنند جایی در ورزش ندارند/ دلیل پرخاشگری‌ها در فوتبال چیست؟

فضای نامطلوب حاکم بر ورزشگاه‌های کشور؛ چند سالی صدای همه اهالی فوتبال را به هوا بلندکرده است. یکی از کسانی که از شرایط فعلی فوتبال اظهار گله‌مندی می‌کند، ابراهیم قاسمپور است.
کسانی که هتاکی می‌کنند جایی در ورزش ندارند/ دلیل پرخاشگری‌ها در فوتبال چیست؟

به گزارش فرتاک ورزشی، کارشناس فوتبال ایران دلیل پرخاشگری در ورزشگاه‌ها و ضعف فرهنگی در فوتبال را نگاه مدیریت کلان ورزش عنوان کرد و گفت: متاسفانه ورزش ما در نتیجه گیری خلاصه شده است و به مسائل فرهنگی توجهی نمی‌شود.

ابراهیم قاسمپور درباره فرهنگ هواداران و مشکلات آن عقیده دارد: به طور کلی ورزش ما دیگر مشکلات مدیریتی و ضعف در مدیریت کلان و پایه است. هویت، انضباط و ابعاد فرهنگی که باید در ورزش باشد، وجود ندارد. متاسفانه در ورزش ما در نتیجه گیری خلاصه شده است. وقتی در نتیجه گیری تیم‌ها خلل ایجاد می‌شود، عوامل مختلفی از فدراسیون گرفته تا باشگاه‌ها را به حاشیه می‌آورند. سرمربی سابق نفت آبادان افزود: در زمان ناکامی ها، همه تلاش می‌کنند با مسائل غیرورزشی‌ها، شکست‌ها را پوشش دهند و این مساله باعث می‌شود تا عوامل سودجو و افراد ضعیف در امور فرهنگی سعی کنند در ورزش جایی برای خود پیدا کنند. قاسمپور فضای ورزشکاران را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو دانست و ادامه داد: مشکل فوتبال ما فرهنگی، انضباطی و اخلاقی است و ما هم هیچ رویکردی برای اصلاح آن نداریم، متاسفانه ما هیچ اقدامی برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی انجام نداده‌ایم.

 این مربی فوتبال با بیان اینکه ورزشگاه‌ها مانند مساجد مکان‌هایی محترم و شریفی هستند، تصریح کرد: همیشه باید حرمت ورزشگاه‌ها حفظ شود و در آنها اخلاق سرلوحه قرار گیرد و منافع شخصی را کنار گذاشت، تاکید می‌کنم که ورزش خویشتن داری را به دنبال دارد و همه کسانی که این روزها هتاکی می‌کنند و به ویژه در ورزشگاه‌ها به اهالی ورزش بی‌احترامی می‌کنند، جایی در ورزش ندارند.

وی ادامه داد: رفتاری که امروزه از تماشاگران در ورزشگاه‌ها دیده می‌شود جزیی از مشکلی است که در اجتماع ما وجود دارد. اکنون اجتماع ما یک محیط پرخاشگر است، شما بارها شنیده‌اید که جوانان ما با هم دعوا می‌کنند یا حتی نوع رانندگی و گفتمان‌هایی که در کشور رایج شده است، نشان از این موضوع دارد. این غیرممکن است که ما بخواهیم معضلات ورزش را کند و کاو کنیم در حالی که مشکلات اجتماعی کشور را نادیده گرفته باشیم. در واقع ورزش جزیی از کل اجتماع است و به نظرم این قبیل مسائل جزو موضوعات جامعه شناسی است، البته تمام رفتارهایی که در ورزشگاه‌های ما رخ می‌دهد پرخاشگرانه است چرا که فضای جامعه ما کاملا یک فضای پرخاشگرانه و ملتهب است و این موضوع را می‌توان در نوع رفتار و گفتار افراد جامعه نیز مشاهده کرد. همان طور که می‌دانید در فوتبال تمام دنیا اعتراض وجود دارد و این موضوع جزیی از فوتبال است، منتها نوع اعتراض‌ها متفاوت است. متاسفانه در این جا صندلی را می‌شکنند یا آتش می‌زنند و بعد هم به درون زمین پرتاب می‌کنند یا اینکه از شعارهای رکیکی که تن هر فرد را می‌لرزاند استفاده می‌کنند. اعتراض، عصبانیت و خشم رفتارهایی هستند که در همه جای دنیا وجود دارد منتها این اعتراض‌ها در کشور ما نسبت به جاهای دیگر خشونت بار و پرخاشگرانه است. ما باید روی این مسائل متمرکز شویم و با خود بگوییم که چرا این قدر هواداران ما در ورزشگاه‌ها واکنش نشان می‌دهند.

 قاسمپور تاکید کرد: باشگاه‌های ما به لحاظ فرهنگی عقب هستند. ما در این زمینه معضلات بسیار زیادی داریم. همان طور که می‌دانید امروزه تماشاگران به عنوان یک حامی در فوتبال دنیا مطرح هستند، حالا می‌تواند این حمایت معنوی باشد یا به صورت مادی از باشگاه‌ها حمایت شود.

 امروزه در جهان نسبت به تماشاگران چنین دیدگاهی وجود دارد در حالی که در کشور ما خیلی از مدیران بعه خاطر این که هوادار درست کنند به خیلی‌ها حقوق و پول پرداخت می‌کنند و چنین رفتارهایی خلاف آن چیزی است که درتمام دنیا وجود دارد. پس تا حدودی مدیریت غلط در فوتبال هم به این موضوع دامن زده است. آنها بخشی از تماشاگران را که تاثیرگذار نیز هستند و به آنها لیدر می‌گوینداز حالت حامی خارج کرده اند. خیلی از مدیران باشگاه ا و البته نه تمام آنها این افراد را به عوامل خود تبدیل کرده اند. 

این ملی پوش فوتبال خاطرنشان ساخت: فوتبال ما نزد افکار عمومی شرایط خوبی ندارد. چون باشگاه‌های ما پول هنگفت از دولت می‌گیرند باید در چنین وضعیتی مردم و هواداران فوتبال را شاد کنند؛ به هر حال هدیه تلخ فوتبال امروز ایران به مردم همین دلسردی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wyelv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گله شدید باشگاه خونه به خونه مازندران از ناداوری ها+سند
اختصاصی/