تاریخ انتشار: 1395/06/28 10:26
کد خبر: 260844

آنالیز حملات استقلال در دربی : تنها سه موقعیت جدی

دربی 83 برخلاف دربی قبل اصلا جذاب نبود و هردو تیم محتاطانه عمل کردند
آنالیز حملات استقلال در دربی : تنها سه موقعیت جدی

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از بازی تیمش در دربی 83 در اولین اظهار نظرش در مورد این بازی از علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن دربی نام برد و صد البته با بزرگ کردن اشتباه او که در دقیقه 48 بازی رخ داد، کنایه‌ای هم به شاگرد سابق خود زد. کاری به این نداریم که دربی در چه سطح پایینی برگزار شد و مربیان دو تیم تا چه اندازه از نتیجه کسب شده رضایت داشتند، اما اینکه منصوریان با معرفی کردن بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن میدان سعی بر این دارد که تیمش را شایسته برد در دربی بداند، جای بحث دارد.دربی 83 بر خلاف دربی 82 اصلاً جذاب از آب در نیامد و دروازهای دو تیم خیلی کم تهدید شد. با توجه به این قضیه خیلی راحت می‌توان با بررسی هر چه بهتر این بازی به این نتیجه رسید که ادعای منصوریان تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است.

 

دقیقه 7 و 16 ثانیه: اولین خطر جدی استقلال روی دروازه پرسپولیس توسط کاوه رضایی و از روی ضربه ایستگاهی بود. مهاجم استقلالی‌ها از فاصله حدوداً 30 متری ضربه محکمی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که بیرانوند این ضربه را با شیرجه‌ای بلند مهار کرد. جالب اینکه برانکو در تشریح این صحنه گفته است: «بیرانوند واکنش خاصی روی این توپ انجام نداد و از دروازه‌بانی در سطح او انتظار این نمی‌رود که این ضربات را گل بخورد!» در نیمه اول اسقلال غیر از این صحنه هرگز نتوانست دروازه پرسپولیس را به طور جدی تهدید کند و بیرانوند جز مهار یکی دو توپ روی ارسا‌ل‌های جناحین دیگر کار خاصی انجام نداد.

دقیقه 47 و 37 ثانیه: شاید بهترین فرصت استقلال برای رسیدن به گل در این دقیقه از بازی رقم خورد. توپ گیری در میانه میدان توسط مجید حسینی، پاس برای امید ابراهیمی و فرار تند و تیز جابر انصاری به داخل محوطه جریمه تا ابراهیمی او را با یک پاس در عمق صاحب توپ کند. پاس عرضی انصاری از جناح چپ پرسپولیس می‌توانست خیلی راحت توسط بیرانوند مهار شود، اما او با هیجان خاصی برای مهار این پاس ارسالی شیرجه زود و برخوردش با سیدجلال حسینی باعث شد توپ از دستش رها شود. توپ رها شده در داخل شش قدم به رضایی رسید، اما ضربه نه چندان دقیق و زاویه‌دار او توسط بیرانوند مهار شد. در این صحنه جسارت بیرانوند در جبران اشتباه خود مثال زدنی بود و شاید همین جسارت‌های او در موقع بیرون آمدن از خط دروازه و در روزی که دربی اصلاً هیجان نداشت، باعث شد این دروازه‌بان از سوی منصوریان بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد و نه مورد دیگری که سرمربی استقلال به آن اعتقاد دارد.

 

دقیقه 78 و 58 ثانیه: پاسی که در سمت چپ خط دفاعی به خسرو حیدری رسیده بود، با پرس شدید پرسپولیسی‌ها همراه بود. در این بین بهترین ارسال کننده استقلالی‌ها مجبور شد حرکتی رو به عقب انجام دهد و توپ را به فرشید باقری بسپارد. ارسال باقری روی دروازه موقعیت خوبی برای کاوه رضایی ایجاد کرد که خطری جدی روی دروازه پرسپولیس بود، اما رضایی این پاس ارسالی را از بین دو مدافع میانی پرسپولیس با یک ضربه سر به اوت فرستاد. در این صحنه بیرانوند فقط نظاره‌گر بود. غیر این 3 صحنه استقلال هیچ شانس گلی نداشت و منصوریان با تکیه بر این حملات تیمش را شایسته برد در دربی دانسته و بیرانوند را ستاره زمین لقب داد.

شاید تساوی در دربی که باعث شد منصوریان در تیمش ماندنی شود خیال این مربی را تا حد زیادی برای ادامه کارش راحت کرد، اما هیچ کس از تماشای دربی لذت نبرد و کیفیت بازی بسیار پایین بود. حالا در این بین بیرانوند از تیمش تقدیر کرده و دروازه‌بان حریف را ستاره میدان معرفی کند. منصوریان در اولین نشست خبری‌اش پس از رسیدن به نیمکت پرسپولیس به هواداران این تیم قول داد پس از دربی 83 سرشان را بالا بگیرند و حالا او باید از خوش بپرسد که به قولش وفا کرده است یا نه.

 

استقلال در دربی با یک بازی تخریبی سعی کرد مانع بازی تک ضرب و تاکتیکی پرسپولیس شود و شاگردان منصوریان این کار را به نحو احسن انجام دادند. استقلالی‌ها در این بازی برای رسیدن به گل دلخوش به ضد حملات بودند، اما غافل از اینکه حریف برای رسیدن به گل هرگز ریسک نکرد و حتی مدافعان کناری سرخپوش خیلی کم از زمین تیم‌شان جلوتر آمدند. در این شرایط اگر دربی تا صبح هم ادامه پیدا می‌کرد و اشتباهی از بازیکنی سر نمی‌زد، گلی به ثمر نمی‌رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wyvv5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایده جالب منصوریان برای شاگردانش پیش از دربی