تاریخ انتشار: 1396/08/02 20:30
کد خبر: 176671

ستارگان برتر تاریخ پرسپولیس واستقلال در دربی

بهترین های تاریخ دربی .معیارهای زیادی را می توان برای این بازی تعریف کرد اما ما بهترین هایی که رکوردی اختصاصی داشته اند را در این فهرست گنجانده ایم .
ستارگان برتر تاریخ پرسپولیس واستقلال در دربی

تمام این رکوردها مستند است .آنها را با هم مرور می کنیم :

دروازه بان :

*عابدزاده :13دربی بی شکست، 5بازی برای استقلال و8بازی برای پرسپولیس . او بهترین بهترین هاست .

مدافعان :

*جواد الله وردی :او در هر دو تیم بازی کرده ، الله وردی به جز دربی 6-0 دیگر در هیچ دربی نباخت، 7بازی بی شکست!

*مهدی هاشمی نسب:بهترین مدافع گلزن دربی که بعد از کلانی،ایرانپاک ومظلومی با 5 گل بهترین در مجموع هم بوده است،4گل به استقلال ویک گل به پرسپولیس .

*افشین پیروانی:18بازی وتنها 2باخت، با یک گل زده برای پرسپولیس وثبت 5برد ،با گل او به حریف پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد .

ابراهیم آشتیانی:5پاس گل در 2 دربی معروف برای پرسپولیسی ها در برد 4-1 سال 50 وبرد 6-0 او ارسال کرد .آشتیانی در برد 2-0 سال 51 وبرد سال 54با نتیجه 2-0 2پاس گل دیگر داد تا بهترین پاسور گل در تاریخ دربی باشد .

هافبک ها :

*محمود فکری: دفاع وهافبک بزرگی که 10بار کاپیتان استقلال در دربی بود، در زمان حضور او برد وباخت های تیمش تقریبا بالانس بود اما 2 گل تاریخی او در مهر 82 واسفند 83 تیم استقلال را برنده دیدار دربی کرد .

*علی پروین:رکوردار حضور در دربی با 20بازی وحضور در دربی هایی با نتایج 6-0 و4-1 که در آن ها بهترین هم بوده است ،او 27بار هم سرمربی پرسپولیس در دربی بوده است .

*علی جباری:بهترین مرد استقلال در دربی، جباری 10بار کاپیتان بود ودر این بازی ها 6پاس گل و5گل زده داشت .

مهاجمان :

*حسین کلانی: او هم در تعداد بازی اندک حضورش در دربی بین سال های 47تا53 که البته در 3دیدار هم غایب بود 6 گل برابر تیم فوتبال استقلال زد .

*غلامحسین مظلومی:در تعداد دیدار هایی که به 10 هم نرسید 6گل به پرسپولیس در دربی زد .

*صفر ایرانپاک:7 گل در 11بازی علیه استقلال، او در دربی شش گله غایب بود وگرنه قدرت رسیدن به تعداد بیشتری از گل را هم داشت .

نفرات جایگزین در فهرست برترین های دربی:

در میان نام این نفرات هم کسانی مثل همایون بهزادی، فرهاد مجیدی  ومجتبی جباری را داریم که جزو گزینه های رکورددار هستند وهم نفراتی چون مجتبی محرمی،شاهین بیانی، رضا حسن زاده  و....

این فهرست را با هم مرور میکنیم :

*نیلسون کوریا: در 405 دقیقه حضور در دربی گل نخوردورکورددار کلین شیت بود  ودر مجموع در 450 دقیقه حضور در دربی یعنی در 5بازی تنها یک گل دریافت کرد .

*محمد پنجعلی: او رکورد بزرگی در دربی نداشت اما تنها 2بار در سال های 62 و69باخت را تجربه کرد ودر دربی های منجر به باخت رفت وبرگشت در سال 70 و71 تنها غیبت او باعثباخت پرسپولیس شد.او بهترین مدافع آخر تاریخ فوتبال ماست .

*رضا حسن زاده:مهاجمانی چون پیوس وناصر محمد خانی او را بهترین دفاع استقلال در دوران حضور خود می دانند ، حسن زاده در سال های 67 تا 72 در دربی تنها یک بار باخت ودر این مدت استقلال 4بار برنده شد .

*صادق ورمزیار:دفاع چپ برجسته استقلال در دربی که ضمن انجام بازیهای متعصبانه منجر به نتایج خوب استقلال با اوشد، که 3گل در دربی زد که 2 تایش از روی نقطه پنالتی بوده است .

*شاهرخ بیانی: یک بازی در پرسپولیس و9بازی در استقلال  با 5برد ویک باخت وبقیه مساوی 

*فرهاد مجیدی: دوران حضورش در عرصه برد وباخت ها برابر است اما 3 گل او به خصوص گل دقیقه 90 او،استقلال را در این میدان به شکلی غریب سربلند کرد .

*مجتبی جباری:هافبکی که آقای گل دربی های لیگ حرفه ای است و4گل زده است والبته فرهاد مجیدی که به او 4گله اطلاق می شود در اسناد رسمی 3 گله است .

*مهدی مهدوی کیا: 3بار در سال های 75 تا 77 و3بار در سال های 90 و91 در دربی حضورداشت وبا 4برد و2مساوی در این دربی ها استثنایی عمل کرد .برد 3-0، و2برد 1-0 ویک برد 3-2 نتیجه عملکرد او بود.او در سال 75یک پاس گل به بزیک وسال 90 به زائد داد ودر سال 76 هم یک گل در این مسابقه زد .

*ناصرمحمد خانی:بارز ترین نقش را در یک برد دربی ناصر محمد خانی داشته است که در دربی سال 65 ودر جریان برد 3-0 این تیم 2پاس گل استثنایی داد ویک گل زد .

*همایون بهزادی:زنده یاد همایون بهزادی، در دربی 4 گل زده واولین کسی بود که در این میدان معتبر هت تریک کرد.

*ایمون زائد:بهترین رکورد در تاریخ دربی را دارد، او در 20 دقیقه حضورش در دربی، 3 گل زده وباعث یکی از برگشت های تاریخی در این مسابقه بوده است .

*صمدمرفاوی: پیوس وبرهانی وهادی نوروزی هم در دربی 3 گل زده اند اما در 3 گل مرفاوی 2 گل استقلال را برنده دربی کرد ...

*حسن روشن: بزرگمردی که 3 گل فوق العاده در دربی زد، به جز چند دقیقه پایانی سال 61 که به حساب نمیآید در دربی جوانترین گلزن(18سالگی)،جوانترین کاپیتان(22سالگی) و... را داشت .


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z8ywj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مشکل اصلی سرخابی ها بعد از دربی؛خطرناک تر از همیشه!