تاریخ انتشار: 1400/11/25 23:04
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 25847

اختصاصی/ بیانیه ذوب‌آهن بدتر از مصاحبه مجیدی!/ الان تکلیف فیروز کریمی چه می شود؟!

بعد از دیدار ذوب آهن و استقلال. صحبت های فرهاد مجیدی ناراحتی باشگاه ذوب آهن را فراهم آورد و اصفهانی ها نیز با یک بیاینه پاسخ دادند.
اختصاصی/ بیانیه ذوب‌آهن بدتر از مصاحبه مجیدی!/ الان تکلیف فیروز کریمی چه می شود؟!

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از پایان مسابقه تیمش مقابل ذوب‌آهن، مصاحبه را انجام داد که باعث ناراحتی مهدی تارتار و باشگاه ذوب‌آهن شد. حال اینکه مصاحبه مجیدی این همه مشکل درست کرده، هر کسی می تواند یک برداشتی داشته‌ باشد.

سرمربی جوان آبی ها پس از پایان مسابقه در نشست مطبوعاتی در جواب سوال خبرنگاری که می پرسد؛ مهدی تارتار مدعی شده توپ و میدان در دست ذوب‌آهن بوده، نظر شما در این خصوص چیست؟ مجیدی در جواب او می گوید؛ آقای تارتار می تواند توپ را به اصفهان ببرد!

 حال اگر واقعیت را بخواهیم؛ نه تنها فرهاد مجیدی در کنفرانس ها حرفه ای رفتار نمی کند، بلکه خیلی از مربیان دیگر نیز چنین مشکلی را دارند و چه بازی را ببازند و چه پیروز شوند، مصاحبه های حرفه ای انجام نمی دهند. یکی از بزرگترین آنها فیروز کریمی است که نیازی به گفتن ندارد و همیشه بیشتر بصورت طنز ( فان) جواب خبرنگاران را داده تا به صورت جدی! البته‌ در فوتبال دنیا نیز از این دست اتفاقات رخ می دهد، ولی نه به اندازه فوتبال ایران که قبل هر بازی همه کادر فنی با هم دست می دهند و احوال‌پرسی می کنند، اما در طول مسابقه و پایان آن از خجالت یکدیگر در می آیند!

اما مشکل اصلی اینجاست که متاسفانه باشگاه ها نیز خیلی بدتر از مربیان رفتار می کنند و بیانیه نوشتن بلد نیستند و بیشتر به حاشیه می روند تا فرهنگ سازی کنند.

بطور مثال باشگاه ذوب‌آهن بلافاصله پس از مصاحبه فرهاد مجیدی بیانیه ای صادر کرد که خیلی بدتر از صحبت های سرمربی جوان‌ استقلال بود.

نکته های منفی و بی ربطی در بیانیه ذوب‌آهن به چشم می خورد که مهمترین آن استفاده از نام گرانبهای شهدای عزیز است. شهدایی که متاسفانه ابزاری برای عده‌ای شده‌ اند که در مواقع حساس از آنها به عنوان کمک استفاده می کنند. همه مردم ایران می دانند شهدا بالاترین مقام را در کشورمان دارند که نباید با استفاده از نامشان، باعث پایین آوردن مقام‌ شان، شویم. به هر حال ما متوجه نشدیم جمله مجیدی " آقای تارتار می تواند توپ را به اصفهان ببرد"، چه توهینی به مردم خوب و شریف اصفهان بوده که باشگاه ذوب‌آهن از نام گرانقدر شهدا استفاده‌ کرده است؟! اینکه نام شهدا را برای خودشیرینی و ابراز استفاده کنیم، چیزی جز بازی با خون پاک شهدا نیست و باشگاه ذوب‌آهن هم باید یاد بگیرد که از آب گل آلود ماهی نگیرد. ناگفته نماند، مهمترین نکته دیگر این است که مهدی تارتار داماد فیروز کریمیست و اگر قرار بر ناراحت شدن و بیانه نوشتن باشد باید کل فوتبال ایران از  باشگاه ها گرفته تا مربیان، بازیکنان و حتی غیره فوتبالی ها علیه پدر زن سرمربی ذوب‌آهن بیانه بنویسند و ناراحت شوند، چون در همه مصاحبه های کریمی "مزه پرانی" و گاهی وقت ها مسخره کردن هم وجود داشته اما خیلی جا ها کسی هم به خودش نگرفته‌ است. 

 حال اینکه چرا چرا مهدی تارتار از مصاحبه های فیروز کریمی هیچ وقت ناراحت نشده، مشخص نیست؟! مربی که اتفاقا در همین ذوب‌آهن نیز فعالیت داشته‌ و مصاحبه های جنجالی زیادی نیز انجام‌ داده است.

حال باشگاهی که به جای رفتار حرفه‌ای همان کار غیره حرفه ای مربی جوان‌ را می کند، ای کاش حداقل یکی به این بیانیه نویس باشگاه ذوب‌آهن یاد می داد و می گفت؛ از نام شهدا برای ابزار استفاده نمی کنند و حرمت خون شهیدان و البته خانواده این عزیزان آنقدر واجب است که نباید در هر جایی نام شان را به میان بکشیم. متاسفانه مدت هاست، خیلی ها در شرایط خاص به سمت شهدایی می روند که مخلصانه و شجاعانه جانشان را از دست دادند و  به جای حرمت گذاشتن به خون ریخته آنها به عنوان‌ ابزار استفاده می کنند! به امید روزی یاد بگیرم نام شهدای‌ گرانقدر را هر جایی به کار نبریم و احترام شان را حفظ کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z977n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا به سبک استقلال بازی می‌کنند/ مجیدی به من هم نگاه می‌کند