تاریخ انتشار: 1396/05/30 11:48
کد خبر: 187647

موافقت استقلال با دربی دوستانه به یک دلیل؛ مخالفت پرسپولیس به هزار و یک دلیل

به نظر می‌رسید پرونده داربی دوستانه سرخابی‌ها در آلمان کاملا بسته شده باشد اما باشگاه استقلال چند روز پیش با ارسال نامه‌ای به اسپانسر مشترک دو باشگاه برای برگزاری این بازی اعلام آمادگی کرده است.
موافقت استقلال با دربی دوستانه به یک دلیل؛ مخالفت پرسپولیس به هزار و یک دلیل

جالب اینکه استقلالی‌ها تاریخ دوازدهم شهریور را هم برای این مسابقه پیشنهاد داده‌اند. اینکه استقلالی‌ها چرا دوباره پرونده این بازی لغو شده را باز کرده‌اند یک دلیل کاملا مشخص دارد. لغو این بازی هر دو باشگاه را از فرصت کسب یک درآمد خیلی خوب محروم کرد. استقلالی‌ها برای پرداخت قسط اول قرارداد بازیکنانشان روی درآمد این مسابقه حساب کرده بودند که با لغو آن حسابی به مشکل خورده بودند. تلاش مدیران استقلال برای دستیابی به منابع دیگر مالی در این مدت به بن‌بست خورده و به‌همین‌دلیل آنها دوباره پیشنهاد برگزاری داربی در آلمان را دوباره مطرح کرده‌اند.
اسپانسر که قطعا از این پیشنهاد استقبال می‌کند اما بعید است باشگاه پرسپولیس آن را بپذیرد. زیرا پرسپولیس برای برگزاری بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل الاهلی عربستان به عمان سفر کرده. این بازی روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و برانکو بعد از بازی به کشورش سفر می‌کند و روز پنجم شهریور به تهران برمی‌گردد.
از طرفی اردوی تیم ملی ایران برای دو بازی باقی‌مانده با کره‌جنوبی و سوریه در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 از روز دوم شهریور شروع می‌شود. بازیکنان پرسپولیس هم بعد از بازی این تیم با گسترش فولاد در هفته پنجم (سوم شهریور) به این اردو ملحق می‌شوند. این یعنی پرسپولیس از روز سوم شهریور تا چهاردهم این ماه که بازی تیم‌های ایران و سوریه برگزار می‌شود ملی‌پوشانش را در اختیار نخواهد داشت؛ البته این موضوع در مورد استقلالی‌ها هم صدق می‌کند اما تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس به مراتب بیشتر از ملی‌پوشان استقلال است و این مسئله می‌تواند دلیل اصلی مخالفت باشگاه پرسپولیس با برگزاری داربی دوستانه باشد.
نکته مهم‌تر اینکه بازی برگشت پرسپولیس و الاهلی عربستان هم قرار است در روز 21 شهریور یعنی 9 روز بعد تاریخ پیشنهادی باشگاه استقلال برای برگزاری داربی برگزار شود. قطعا برای پرسپولیسی‌ها بازی با الاهلی خیلی مهم‌تر از بازی دوستانه و فان با استقلال بوده و قابل پیش‌بینی است که مدیران و مربیان این باشگاه، تن به برگزاری داربی در تاریخ یاد شده نمی‌دهند. زیرا نه‌تنها احتمال مصدومیت بازیکنان در این داربی وجود دارد بلکه در صورت شکست در داربی ممکن است این تیم دچار مشکلات روحی و البته حاشیه‌ای شود.
نکته بعدی فاصله کمی است که بین این تاریخ با تاریخ برگزاری بازی رفت دو تیم در لیگ برتر وجود دارد. طبق برنامه قرار است پرسپولیس و استقلال در هفته دهم لیگ و در تاریخ 28 مهر با هم بازی کنند. همین فاصله زمانی کم، دلیل دیگری برای مخالفت با داربی دوستانه در آلمان است.

استقلال شاید یک دلیل مهم و حیاتی برای برگزار شدن این داربی داشته باشد اما پرسپولیس هم چند دلیل مهم‌تر و حیاتی‌تر برای برگزار نشدنش دارد. به‌همین‌دلیل و با مقایسه دلایل دو طرف مشخص است که باشگاه پرسپولیس با برگزاری این مسابقه در تاریخ پیشنهادی باشگاه استقلال مخالفت خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zeeya

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال به آلمانی‌ها غرامت نمی‌دهد