تاریخ انتشار: 1395/09/22 15:36
کد خبر: 243471

ضعیف‌ترین نیم‎فصل تاریخ آبی‌ها؟

ضعیف‌ترین نیم‌فصل اول تاریخ استقلال در لیگ برتر متعلق به لیگ هفتم است.
ضعیف‌ترین نیم‎فصل تاریخ آبی‌ها؟

اگرچه وضعیت استقلال در لیگ شانزدهم از نظر امتیازی آنقدرها هم بد به نظر نمی‌رسد اما تیمی که علیرضا منصوریان هدایت آن را بر عهده دارد، فاصله چندانی با ثبت یک رکورد تاریخی فاجعه‌آمیز برای استقلال ندارد.

استقلال در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر با 18 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و هنوز تا پایان نیم‌فصل دو بازی و 6 امتیاز دیگر وجود دارد که آبی‌ها می توانند با کسب نیمی از آن، از خلق این رکورد عجیب فرار کنند. اما در صورتی که استقلال نتواند حداقل 3 امتیاز از این دو بازی بگیرد، رکورد ضعیف‌ترین نیم‌فصل اول تاریخ استقلال در لیگ برتر از نظر میانگین امتیاز به تیم منصوریان تعلق خواهد گرفت.

ضعیف‌ترین نیم‌فصل با مرحوم حجازی

فعلا ضعیف‌ترین نیم‌فصل اول تاریخ استقلال در لیگ برتر متعلق به لیگ هفتم است. جایی که آبی‌ها با هدایت مرحوم ناصر حجازی در پایان نیم‌فصل اول از 17 بازی فقط 23 امتیاز گرفتند. البته حجازی تا هفته دوازدهم روی نیمکت استقلال نشست و بعد از او فیروز کریمی سرمربی استقلال شد. آبی‌ها در نیم‌فصل اول لیگ هفتم تنها 45 درصد امتیازات موجود را کسب کردند.

دومین نیم‌فصل ضعیف با مربی آلمانی

دومین نیم‌فصل ضعیف تاریخ استقلال در لیگ برتر به لیگ دوم برمی‌گردد. جایی که رولند کخ سرمربی استقلال بود. آبی‌ها با هدایت این مربی آلمانی، در نیم‌فصل اول از 39 امتیاز ممکن فقط 20 امتیاز گرفتند. میانگین امتیازات استقلال در این مدت 51.2 درصد بود.

سومین شروع بد با مرفاوی

در نیم‌فصل اول لیگ نهم هم استقلال نتایج خوبی نگرفت. آبی‌ها با صمد مرفاوی در نیم‌فصل اول از 51 امتیاز موجود فقط 27 امتیاز گرفتند و میانگین 52.9 درصد را ثبت کردند. این سومین نیم‌فصل بد استقلال در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود. البته استقلال با مرفاوی در نیم فصل دوم نتایج بهتری گرفت و سوم شد.

اما لیگ شانزدهم. استقلال در صورتی که یکی از دو بازی باقیمانده خود در نیم‌فصل اول را با پیروزی پشت سر بگذارد از ثبت این رکورد منفی فرار خواهد کرد اما اگر این اتفاق نیفتد و شاگردان منصوریان از دو بازی باقیمانده خود یک یا دو امتیاز بگیرند، 19 یا 20 امتیازی شده و ضعیف‌ترین نیم‎فصل اول این تیم در تاریخ لیگ برتر را رقم خواهند زد. 19 امتیازی شدن استقلال به معنای کسب 42.2 درصد امتیازات و 20 امتیازی شدن این تیم به معنای کسب 44.4 درصد امتیازات است که در هر دو مورد، نتایج و میانگین امتیازات تیم منصوریان حتی از نتایج استقلال مرحوم حجازی در نیم‌فصل اول لیگ هفتم هم ضعیف‌تر و پایین‌تر خواهد بود. اما اگر استقلال فقط یکی از دو بازی بعدی خود را ببرد و 21 امتیازی شود میانگین امتیازاتش در نیم‌فصل اول به 46.6 درصد می‌رسد و حداقل از تیم مرحوم حجازی عملکرد بهتری خواهد داشت.

البته احتمال اینکه استقلال از دو بازی بعدی خود حداقل 3 امتیاز هم نگیرد زیاد نیست اما وقتی بدانیم که حریفان آینده این تیم پدیده مشهد و سپاهان اصفهان هستند ماجرا کمی پیچیده خواهد شد. استقلال اگر روز پنج‌شنبه تیم آماده پدیده را شکست دهد، کابوس برای این تیم و سرمربی جوانش به پایان خواهد رسید اما اگر این بازی با شکست استقلال یا تساوی دو تیم همراه باشد، آبی‌‎ها برای فرار از ثبت چنین رکوردی باید سپاهان را در اصفهان مغلوب کنند. اتفاقی که با توجه به وضعیت دو تیم کمی دور از ذهن است و شاید در پایان هفته پانزدهم سرمربی جوان و محبوب استقلال صاحب رکورد ضعیف‌ترین نیم‌فصل تاریخ این باشگاه در لیگ برتر شده باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zwdra

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجیدی می تواند از استقلال برود!