تاریخ انتشار: 1395/09/22 11:19
کد خبر: 243523

سیاستمداران معروف طرفدار چه تیم‌هایی هستند؟

زندگی، تفریحات و علایق سیاستمداران به ورزش‌ همواره مورد توجه جامعه رسانه‌‌ای و مردم بوده و هست به ویژه هنگامی که بحث فوتبالی و قرمز و آبی به میان بیاید!
سیاستمداران معروف طرفدار چه تیم‌هایی هستند؟

در گزارشی متفاوت نظرات چند شخصیت‌ سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و میانه‌رو درباره اینکه طرفدار کدامیک از تیم‎های باشگاه‎های داخلی و خارجی هستند و به چه رشته ورزشی علاقه دارند را جویا شده و با آن‌ها گفت‎وگو کرده است. جالب اینجاست که برخی از آن‌ها از اینکه اسمی از تیم‌های باشگاه‌های خارجی ببرند مُردد بودند یا واهمه داشتند تا مبادا حرف و حدیثی برایشان ایجاد شود!

 

دیپلمات‎های پرسپولیسی
* معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه
سیدعباس عراقچی از حامیان جدی سرخ‌پوشان پایتخت است. وی با وجود اینکه سال‌ها در انگلستان زندگی کرده است طرفدار هیچ‌یک از تیم‌های باشگاه‌های خارجی نیست. پسران عراقچی هوادار بارسلونا هستند. او در سطح بین‌المللی اخبار همه تیم‌های ملی ورزشی کشور را رصد می‌کند و در سطح داخلی عمدتا پیگیر اخبار فوتبال است.
* معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه
مجید تخت‌روانچی از دوران کودکی طرفدار پرسپولیس بوده است. البته پسران وی استقلالی هستند و گاهی اوقات بر سر بازی قرمز و آبی‌ها با یکدیگر بحث‌های داغی نیز دارند! وی با وجود اینکه بخشی از زندگی خود را در آمریکا گذرانده است اما در دوران جوانی طرفدار بایرن مونیخ و منچستر یونایتد بوده است. او در حال حاضر طرفدار تیم خاص باشگاهی خارجی نیست. تخت‌روانچی اخبار تیم‌های ملی کشور به ویژه والیبال، بسکتبال، کشتی و فوتبال را دنبال می‌کند و در سطح بین‌المللی نیز اخبار فوتبال و تنیس را پیگیر است.

 

والیبال؛ ورزش محبوب فرزند آیت‎الله هاشمی
* عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه
فاطمه هاشمی رفسنجانی اصلاً فوتبال تماشا نمی‎کند و در خانواده وی فقط مباحث سیاسی مطرح است و خبری از گپ‌وگفت‌های ورزشی نیست. وی به رشته‌های ورزشی مانند شنا، والیبال و ژیمیناستیک علاقه دارد و تا آنجایی که بتواند تماشای والیبال را دنبال می‌کند.

 

اصلاح‌طلب باستانی‌کار
* دبیرکل مجمع نیروهای خط امام
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‎ای اهل فوتبال نیست اما هر از گاهی به تماشای مسابقات این رشته ورزشی می‌نشیند. خانواده وی فوتبال را دنبال می‎کنند ولی طرفدار پرسپولیس، استقلال یا تیم باشگاهی خاصی نیستند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اگر بطور همزمان بازی‌های والیبال، فوتبال و کشتی از تلویزیون پخش شود ابتدا بر اساس اولویت علاقه خویش به سراغ تماشای والیبال، کشتی و بعد فوتبال می‎رود. او از اول عمرش ورزش باستانی کار کرده است و جزو پیشکسوتان ورزش باستانی به حساب می‎آید. خامنه‌ای رشته‌های ورزشی مانند بدنسازی، والیبال، کوهنوردی، شنا، تنیس و سوارکاری را انجام می‎دهد. وی اگر فرصت ورزش تنیس داشته باشد به باشگاه‌های ورزشی انقلاب و تنیس استقلال می‎رود. خامنه‌ای هفته‎ای یک روز از وقت خود را به ورزش والیبال اختصاص داده است و طبق گفته خود تمامی کوه‌های اطراف تهران را برای کوه‎نوردی پیموده است.

 

جدال فرزند و نوه عارف بر سر بازی‌های دربی
* رئیس فراکسیون امید
محمدرضا عارف قبل از انقلاب طرفدار تیم پاس بوده است. وی تیم پاس را یکی از بااخلاق‌ترین تیم‌های آن دوره می‌داند. اکنون این سیاستمدار اصلاح‌طلب هوادار تیم‌های شهرستانی است و از اینکه باشگاه‌های شهرستانی توانسته‌اند حرفی برای گفتن و عرض‌اندام مقابل تیم‌های تهرانی داشته باشند، احساس خوشحالی می‌کند. خانواده عارف اهل تماشای مسابقات فوتبال هستند، اما نمی‌داند که فرزندانش طرفدار کدامیک از تیم‌های داخلی و خارجی هستند. رئیس فراکسیون امید تصور می‌کند پسرش (حمید) پرسپولیسی و فرزند وی (نوه عارف) استقلالی باشند؛ چون آن‌ها هنگام تماشای بازی میان استقلال و پرسپولیس با یکدیگر دعوا و جدل دارند.

 

اصولگرایی که طرفدار تیم برنده است
* رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری
محمدرضا باهنر طرفدار تیم برنده است و برای وی تفاوتی میان پرسپولیس و استقلال ندارد؛ یعنی هرکدام از قرمزها و آبی‌ها بازی را پیروز شوند هوادار آن تیم خواهد بود. البته وی چنین نظری را درباره تیم‌های باشگاهی خارجی نیز دارد، اما این فعال سیاسی اصولگرا به معنای واقعی کلمه اهل فوتبال نیست.
صداقت صادقی در هواداری از تیم‌ها
* عضو فراکسیون امید
محمود صادقی استقلالی و بارسلونایی است. او یکی از هواداران و حامیان اصلی والیبال است، اما بیشتر به فوتبال علاقه دارد. جالب اینجاست که دختر وی استقلالی، اما دو پسر صادقی پرسپولیسی هستند.
* منتخب مردم اصفهان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی
مینو خالقی طرفدار تیم ملی است و علاقه شدیدی به رشته ورزشی والیبال دارد.

 

عِرق زیباکلام به ناصرخان
* استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی
صادق زیباکلام معمولاً فوتبال تماشا نمی‌کند، اما به دلیل اینکه اکثر اعضای خانواده وی گرایش به تیم استقلال دارند به خاطر دل آن‌ها طرفدار آبی‌پوشان پایتخت است. این کارشناس مسائل سیاسی یکی از دلایل هواداری از استقلال را نیز به خاطر علاقه خاص خود به مرحوم ناصر حجازی می‌داند. زیباکلام در دوران جوانی یک ناصرخان می‌گفته و صد ناصر خان از زبان وی جاری می‌شده است. این استاد دانشگاه به تیم منچستر یونایتد نیز علاقه بسیاری دارد. وی به دلیل عِرق خود به مرحوم غلامرضا تختی؛ کشتی را تماشا می‌کند.

 

الهه کولایی استقلالی
* نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی
الهه کولایی در دوران جوانی طرفدار تیم استقلال بوده است. او که عموماً در لباس پوشیدن هم روسری آبی را انتخاب می‌کند، در حال حاضر حامی تیم ملی است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توجه چندانی به تیم‌های باشگاهی خارجی ندارد. وی از بین ورزش‌ها؛ شنا را مطلوب‌تر تصور می‌کند. فرزندان کولایی استقلالی و نیز پرسپولیسی هستند.

 

اصلاح‌طلب مطیع فرزندان
* دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
علی شکوری‌راد فوتبالی است، اما هوادار تیمی خاصی نیست. در حقیقت وی طرفدار تیم‌هایی است که خوب بازی می‌کنند. پسران شکوری‌راد طرفدار تیم استقلال هستند و می‌توان گفت وی به تبعیت از فرزندان خود هوادار استقلال شده است. ضمن اینکه یکی از پسران وی رئال مادریدی و یکی دیگر از پسران شکوری‌راد نیز بارسلونایی هستند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اگر بارسلونا و رئال مادرید بازی داشته باشند طرفدار تیم برنده است.

 

* نوه امام (ره)
سید احمد پسر حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی می‌گوید پدرش طرفدار استقلال و پرسپولیس است. او مانند پدرش لیونل مِسی را بیشتر از کریستیانو رونالدو دوست دارد و برادرها و خواهران وی استقلالیِ استقلالی هستند.

 

ادعای عجیب یک پزشک اصلاح‌طلب
* عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
علی تاجرنیا یکی از طرفداران دو آتشه تیم استقلال به حساب می‌آید. وی در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال بوده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عملکرد ضعیف استقلال در بازی با پرسپولیس (دربی ۸۲) را به دلیل فاصله گرفتن از فعالیت‌های تیمی و باشگاهی می‌داند، اما معتقد است که تیم استقلال نتایج خوبی نیز داشته است. این استاد دانشگاه ادعا می‌کند اکثر جامعه پزشکی ایران طرفدار تیم استقلال هستند! وی به تیم‌های بارسلونا و چلسی علاقه دارد. تاجرنیا به خاطر کسب نتایج بسیار خوب والیبال و بسکتبال در سال‌های اخیر، طرفدار ورزش‌های والیبال و بسکتبال نیز شده است.

 

پروین، اسطوره اطاعت
* نماینده دوره ششم مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی
جواد اطاعت زیاد فوتبالی نیست، اما خود را پرسپولیسی می‌داند و شعار «پرسپولیس خسته هنوز از پا ننشسته» و «پروین پا طلایی هنوز امید مایی» را در بین سخنان خود زمزمه می‌کند. این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در سال ۲۰۰۲ از تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا بازدید کرده است. اطاعت به نخبگان ورزشی مانند علی دایی، فرهاد مجیدی، دیه گو ماردونا، لیونل مِسی و کریستیانو رونالدو علاقه و اعتقاد دارد. این استاد دانشگاه به رشته ورزشی والیبال علاقه بسیار زیادی نشان می‎دهد و اکثر بازی‌های تیم ملی این رشته ورزشی را رصد می‌کند.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zwdy6

آخرین اخبار